BAB 28

38.1K 1.5K 72
                                    

Sedari tadi, Syed Haris asyik mundar mandir di sekitar biliknya. Perasaan resah yang membelengu dirinya buat kan dia terasa panas punggung untuk bertenang. Yurp,rasa gelisahnya kian membelit jiwa semenjak kehadiran guru baru di sekolah mereka.

"Aduh!!" keluh Syed Haris sakit.

Dada bidangnya yang terasa sakit dipegangnya apabila tiba-tiba sahaja tubuhnya secara tak sengaja melanggar suatu sosok dari arah hadapan. Gerangan yang melanggar nya turut sama mengeluh. Lengan sasanya diurut.

"Kamu okay ke?" tatkala suara garau itu menerjah gegendang telinganya, kesakitan yang dialami oleh Syed Haris tiba-tiba sahaja terasa pudar.

Laju kepalanya didongak memandang gerangan yang melanggarnya itu. Hampir terkedu dia saat melihat sosok Sir Mikhael kini berada di hadapannya. Wajah risau yang bertayang pada wajah lelaki itu dipandangnya.

Terasa bulu romanya merinding bila terserempak guru muda itu depan mata. Kerana resah, segera Syed Haris meninggalkan lelaki itu terkebil-kebil di belakang.

Setelah hampir beberapa minit dia berlegar di sekitar ruang biliknya, akhirnya Syed Haris pilih jalan untuk duduk di atas sofa yang terhias dalam biliknya. Pelipis matanya diurut perlahan. Haih, kenapa dia boleh jadi seresah ini?!

Kejadian malam itu masih menjadi memori buat Syed Haris. Malam di mana dia mahu menculik Warda ketika malam hari jadi Warda berlangsung. Telinganya juga masih terngiang-ngiang dengan jeritan, tangisan dan rayuan Warda malam itu. Dia berharap agar dirinya terlepas namun Syed Haris tak bagi peluang.

Rasa marahnya makin menebal apabila dia dapat tahu yang Warda langsung tak menjemputnya untuk hadir ke parti hari jadinya. Kerana itulah, Syed Haris bertekad untuk balas dendam.

Dalam diam, Syed Haris pendam rasa sayangnya pada gadis itu. Namun kerana ego, dia berlagak untuk tidak menunjukkan perasaan itu secara berdepan. Ada sebab kenapa dia selalu cari fasal setiap kali bersemuka dengan Warda. Orang kata dari tak suka itu menjadi cinta.. kerana tak sukalah, orang yang dicintai bakal menyemai rasa cinta. Kerana tak sukalah, orang yang membenci akhirnya bersama. Yurp, bukankah itu prinsip yang dipegang oleh sebuah drama?

Sejak tingkatan 1 lagi, dia sudah mulai meminati Nurul Warda Zafira. Bukan setakat kecantikannya saja yang menjadi penyebab malah telatah lucunya juga buatkan daya tarikannya semakin menyerlah. Dari situlah, hati Syed Haris mulai berputik untuk gadis itu.

Hampir setiap hari, kalau boleh dia mahu mengenakan gadis itu. Fikir nya perkara itu akan mencambahkan perasaan cinta Warda untuknya namun dia silap. Warda bukan jenis tipikal perempuan yang senang jatuh cinta. Hati gadis itu bagaikan susah untuk dibedil dengan cintanya malah hati gadis itu juga seakan-akan terkunci untuk seorang lelaki.. yurp, itulah apa yang Syed Haris rasakan ketika ini.

Telefon pintar yang berada dalam kocek seluarnya dikeluarkan lalu segera dia mencari nama seseorang dalam kenalan yang disimpan. Setelah jumpa, jari jemarinya mulai menari menulis sesuatu untuk diluahkan.

'Aku rasa kita ada dalam masalah besar sekarang ni.'-kirim.

Syed Haris sudah gigit bibir. Pesanan Whatsapp yang dikirimnya diralit penuh gelisah. Satu dengusan kecil dia lepaskan apabila pesanan nya itu mendapat bluetick tanpa balasan.

Huh, memang bekerjasama dengan seorang gadis itu seleceh ini ke?

'Balaslah!! Ini soal hidup dan mati tahu tak?!'-kirim.

Yurp, pesanannya masih mendapat bluetick daripada pihak yang di sana. Ergh!!! Kenapalah dia setuju mahu bekerjasama dengan orang seperti ini?

Terkahwin dengan Sir! [Completed✅]Where stories live. Discover now