SYAHRIZ ROSE[COMPLETE]

By rawrraree

197K 6.5K 145

๐Š๐ง๐จ๐ฐ๐ง ๐š๐ฌ: The king of dark devil ๐‘ณ๐’†๐’† ๐‘บ๐’š๐’‚๐’‰๐’“๐’Š๐’› ๐‘ซ๐’‚๐’๐’Š | ๐‘ต๐’–๐’“ ๐‘ฏ๐’‚๐’–๐’“๐’‚ ๐‘น๐’๐’”๐’† Color per... More

PROLOG
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
NOTE!
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 56
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
BAB 63
BAB 64
BAB 65
BAB 66
BAB 67
BAB 68
BAB 69
BAB 70
EPILOG

BAB 24

2.8K 87 1
By rawrraree

HAURA merengus apabila ada sesuatu yang menganggunya tidur. Dia mahu gerak tapi apakah daya badannya seperti dihimpap dengan batu. Berat sungguh.

Dia mengeliat sedikit. Perlahan-lahan matanya terbuka. Wajah kacak suaminya menjadi permandangannya saat matanya terbuka. Haura tersenyum kecil. Memang apa yang lelaki itu janjikan sudah tertunai.

Perlahan-lahan tangannya naik mengusap wajah lelaki itu. Daripada kening sehingga pipi lelaki itu dia sentuh. Apabila sampai saja di bibir lelaki itu, ada benda yang tidak kena. Bibir lelaki itu lebam. Lelaki itu bergaduh ke semalam?

Ke dia yang tidur lasak sangat sampaikan tertumbuk wajah lelaki itu? Eh tak mungkin. Dia bukannya lasak sangat pun. Mustahil!

"Morning Rose "

Haura terus tersentak. Bila lelaki itu bangun? Syahriz pula daripada tadi sudah tersenyum memandang wajah isterinya. Tangan kanannya mengusap lembut rambutnya. Tangan kirinya pula mengeratkan lagi pelukan.

"A-awak dah bangun?"

Syahriz menganggukan kepalanya. Bibirnya terlalu sakit mahu bercakap. Matanya daripada tadi hanya memandang wajah polos isterinya.

"Awak mesti lapar kan?"tanya Haura. Entah kenapa dia pula membelai rambut lelaki itu. Pelik betul. Selalunya pandang lelaki itu pun dia tak mahu apatah lagi sentuh.

Syahriz menganggukkan kepalanya. Dia sangat lapar. Mungkin kejadian semalam?

"Kalau macam tu saya masak untuk awak. Awak tunggu tau nanti saya datang balik ok?"kata Haura. Lekas dia terus berlari turun ke bawah.

Syahriz mengelengkan kepalanya. Mahu tergelak pun ada. Tapi apabila dia mengenangkan perbuatannya semalam, senyumannya terus pudar.

Hanya tuhan saja yang tahu dosa yang dia lakukan semalam.Orang tua tak sedar diri tu sudah mati ditangannya. Dia masih ingat lagi lelaki itu menjerit supaya dia hentikan semua itu.

Syahriz menumbuk wajah orang yang cuba menghalangnya. Botol yang berada di genggamannya dipecahkan. Serpihan kaca itu diambil.

"Tuan ki-"halang Rifqi.

"Bunuh semua orang yang ada dalam ni. No mercy."kata Syahriz.

Mereka menurut perintah. Dengan hati yang tidak rela, mereka membunuh semua orang yang berada di kelab malam itu kecuali ayah tuannya.

"J-jangan buat kerja gila Syahriz!"marah Dato Kwang. Dia mengundur beberapa tapak apabila Syahriz sudah mula mendekat.

"What? Macam mana kau nak ambil DD dari aku kalau kau penakut? We can see who much powerful now."kata Syahriz dengan nada belagak. Tanpa sebarang amaran, tubuh lelaki tua itu ditendang. Tubuh lelaki itu jatuh menyembah bumi.

"K-kau tak takut bila bini kau tahu?"

Apabila mendengar soalan itu , Syahriz mencebik. Haura? Dia terlalu naif untuk tahu. Cukuplah gadis itu hanya mengenali namanya. Itu sudah memandai.

"My wife is too innocent. Dia akan percaya pada aku seratus peratus. Jadi tak ada apa yang kau boleh cakap sekarang. So get ready to die"kata Syahriz. Disebabkan dia tidak membawa kapak kesayangan, jadi dia cuma akan guna kaca saja. Itu pun sudah cukup untuk membuatkan lelaki itu terseksa.

"Ada kata terakhir?"tanya Syahriz. Tangannya sudah sedia memegang kaca yang dihempas tadi. Rasanya muat kut.

"Kau tersilap besar kalau kau bunuh aku Syahriz. Dia akan menang nanti. Dia akan kacau isteri kau nanti Syahriz."kata Dato Kwang.

Syahriz hanya mengendahkan saja. Jadi? Kalau ada yang cuba mahu jatuhkan dia, dia akan bersedia dengan lebih awal. Rasanya mustahil ada orang lebih berkuasa daripadanya. Pasal Haura? Gadis itu sangat senang untuk dijaga. Jadi, dia tiada masalah.

"So then, I will kill that fucking person. Setakat orang macam jantan tu, aku boleh hancurkan sekelip mata je. Kirim salam dekat ahli neraka untuk aku ayah."kata Syahriz sambil tersenyum sinis. Dia terus menyumbat serpihan kaca itu masuk ke dalam mulut lelaki itu sehingga bahagian bibir lelaki itu koyak.

"Argh!"

"Abang!"panggil Haura. Dia mengelengkan kepalanya apabila lelaki itu baru sedar dari lamunan. Haih, fikir apa lah tu. Sudahlah muka lebam sana sini. Teruk betul rupanya.

"What did you call me Rose?" tanya Syahriz. Dia mula tersenyum. Rasanya dia macam terdengar gadis itu mengelarnya sesuatu tapi tidak jelas.

"Nothing. Makanan dah siap tu. Dania dah masak dulu pulak. Next time eh saya masak untuk awak."kata Haura. Ada nada mengajuk di situ. Mungkin kecewa tidak dapat siapkan sarapan pagi.

Syahriz menganggukan kepalanya. Dia mengosok belakang lehernya. Lenguh betul. Banyak sangat ke tenaga dia pakai semalam.

"Er, awak nak mandi dulu ke?"tanya Haura. Dia tersengih memandang wajah suaminya.

"Kau nak ajak aku mandi ke?"tanya Syahriz. Terus berubah wajah Haura. Eii dia ni ada jugak tangan aku naik nanti. Maksud aku lain tapi lelaki itu lain pula faham.

"Apa awak merepek ni."marah Haura. Syahriz tersenyum menyenget. Suka bila tengok wajah merah gadis itu. Comel.

"Tak salah pun. Kan dapat pahala?"kata Syahriz selamba. Haura terus mengerutkan keningnya. Pahala? Sejak bila lelaki itu tahu pasal pahala ni? Sejak bila!

"A-awak tahu?"tanya Haura pelik. Bila lelaki itu masuk Islam.

"Of curse aku tahu. Kan aku dah masuk Islam. Did you forget about it? Kalau aku tak masuk Islam, macam mana aku nak halal kan kau? Aku kan siap baca doa lagi. Itu pun kau lupa? Benda baru berlaku semalam Rose."

Haura menganggukan kepalanya faham. Oh ada betulnya jugak kan. Dia tersenyum kekok. Maaflah dia tak pernah terfikir pula. Tapi jujur dia katakan lelaki itu memang hebat. Malah sangat hebat.

"Oh, maaflah. Ermm, saya nak pergi mandi dulu. Awak nak pergi kerjakan harini?"tanya Haura. Dia mula melangkah ke ruangan almari suaminya.

"Oh about that, aku tak jadi pergi. Harini kita keluar." Kata Syahriz. Haura terus memandang lelaki itu pelik. Aih, tak jadi pula. Ada masalah ke?

"Kita nak pergi mana?"














































BUNYI sudu dan pinggan berlaga kuat. Macam bunyi perang pula. Masing-masing masih tidak bersuara. Rafqi mengeluh. Aih, bisu ke semua?

"Tuan nak pergi harini juga ke?"tanya Rafqi.

Syahriz mengelengkan kepalanya. Buat apa dia mahu pergi? Lagipun bukannya penting. Dia sudah batalkan segala projek di sana. Jadi tak ada apa yang perlu dia bimbangkan.

"Oh baguslah. Tuan mesti tak nak tinggal bini kan?"sindir Rafqi. Dia menaikkan keningnya beberapa kali.

"Of course! Lagipun aku teringin nak pergi honeymoon."

"Uhuk!"

Haura tersedak. Tekaknya mula sakit. Pedih. Syahriz terus menghulurkan segelas air putih. Tangannya mengurut belakang gadis itu.

"Jangan tamak Rose, makanan dekat rumah ni tak akan habis. Your food pun tak habis lagi kan?"kata Syahriz.

Haura menganggukan kepalanya tanda benar. Ada ke patut lelaki itu borong satu troli makanan. Apa lelaki itu fikir aku ni gorila ke? Nasib baiklah dalam itu ada kitkat dan makanan segera kegemarannya. Kalau tidak sudah lama dia ceramah panjang.

"Erm,baguslah kalau macam tu. Saya pun tak sabar nak tunggu baby menangis. Dah lama rumah ni tak dengar suara budak. Kan Raf"sampuk Dania. Entah dari mana sampai tiba-tiba saja menyampuk. Sibuk betul.

"Kan, alang-alang tu bagilah kembar tiga terus. Baru seronok."kata Rafqi. Ceh, beria betul. Siapa yang nak mengandung ni? Dia ke Haura? Ah lantak lah asalkan dia ada peneman nanti.

Haura daripada tadi hanya menundukkan kepalanya. Malu bila disakat oleh pekerja suaminya. Tolonglah! Dia tidak tahu apa-apa pun. Lurusnya dia.

"I don't think my wife can hold it. Terlalu bahaya kalau Rose mengandung kembar tiga. Lagipun terlalu berisiko. Buat masa ni aku tak nak anak"balas Syahriz.

Dia kalau boleh tidak mahu menerima cahaya mata sekarang. Bila difikirkan, hidupnya sekarang bukannya seperti kehidupan orang biasa. Banyak musuh, banyak kegiatan jenayah dia lakukan. Itu terlalu bahaya untuk anak kecilnya nanti.

"Tuan!"jerit Rifqi.

Syahriz tersentak. Dia menoleh ke arah Rifqi yang kalut berlari ke arahnya. Ni seorang lagi. Datang entah dari mana tiba-tiba saja menjerit. Teruk betul.

"Apasal ni?"tanya Syahriz. Dia menunggu lelaki itu menenangkan diri dahulu sebelum bercakap.

"Korang dah tengok berita belum?"tanya Rifqi. Syahriz dan yang lain hanya mengelengkan kepala. Mereka pun sudah lama tidak tengok berita. Asyik sibuk dengan kerja je.

Rifqi mengeluh kasar. Tanpa membuang masa dia terus menghulurkan telefon pintar miliknya.

Mati secara beramai-ramai di kelab malam. Dipercayai dibunuh secara kejam. Kes masih dalam siasatan.

Syahriz mengeluh. Statement sudah keluar. Cepat betul keluar berita. Tapi dia sudah jangka pihak polis pasti mengikuti jejaknya sekarang.

"Jangan kalut. Tak ada apa yang akan jadi nanti"

Rifqi sudah tercengang. Jangan kalut? Hei, apa yang tuannya suruh itu lah yang dia takutkan sekarang. Polis sudah mula beroperasi! Pasti dia akan dihumban ke dalam penjara.

"Tapi tuan, kalau polis dapat maklumat macam mana? Macam mana kala-"

"Rafqi ada."jawab Syahriz tenang. Rifqi mengeluh kasar. Bukan itu maksud dia!

"Tapi.."

"Tuan, kereta untuk tuan keluar saya dah siapkan. Ada apa-apa lagi?"tanya pembantu rumah itu. Rifqi mengeluh lagi. Kenapa ramai sangat nak potong cakap dia? Stres lah macam ni!

"Tak ada. Kau boleh pergi."balas Syahriz. Pembantu rumah itu menganggukkan kepala. Dia memberikan tanda hormat dahulu sebelum pergi.

"Tuan nak pergi mana pula?"tanya Rifqi pelik. Aih, bukankah semua dah batalkan. Apa yang tidak batal lagi?

"Like what I say. Aku nak pergi honeymoon."balas Syahriz sambil tersenyum. Lagipun ada nampak dia mahu pergi kerja ke? Dia hanya memakai baju t-shirt lengan pendek dan seluar jeans saja.

"What!"

Continue Reading

You'll Also Like

672K 44.4K 62
-"I don't need a perfect one, I just need who can treat me like I'm the only one"- ---- DAYHANI Dyanah. Kata orang dia seperti...
621K 21.9K 41
( ๐“’๐“ธ๐“ถ๐“น๐“ต๐“ฎ๐“ฝ๐“ฎ ๐“ข๐“ฝ๐“ธ๐“ป๐”‚ ) ( ๐“‘๐“ธ๐“ธ๐“ด 5 ) RANKING NO 1 TULUS๐Ÿ… RANKING NO 1 DERITA ๐Ÿ… Nurul Adawiyyah atau nama singkatannya Nurul. Gadis lemah...
1.3M 42.8K 66
Kayla Hanania adalah seorang pelajar universiti yang mengambil jurusan literary journalism atau jurnalisme sastera. Dia berminat dalam bidang jurnal...
169K 7.8K 78
" how I can say it? my life used to be unhappy, but why does my life suffer more?" - Hafsya. " You deserve it, and I want to see your life become li...