❁ 17 ❁

300 24 0
                                    


"Apa aku nak buat? "Yeonra mengusutkan rambutnya. Hari ini sedah masuk sebulan rumah itu tidak di bayar dan hari itu juga tuan rumah itu akan datang menuntut hutang.

"Aku tak boleh bagitahu mama pasal ni. Nanti dia risau. Eiiii apa aku nak buat! Si Eunwoo ni pula hilang entah kemana! Dah lah tak bayar sewa kedai dia! Aku juga yang kena cari! Eyyyyyyy geramnya aku!! "Yeonra menghempaskan badannya di katil.

Bunyi enjin kereta di luar rumahnya menarik perhatian Yeonra. Yeonra bangun dan menyelak langsir biliknya. Matanya membulat melihat kereta Hello katty yang familiar baginya.

"Alamak dia dah sampai! Apa aku nak buat ni? "Yeonra mundar-mandir di dalam biliknya sambil mengigit ibu jarinya.

Yeonra berhenti mundar-mandir dan melihat keluar rumah. Matanya membulat tatkala melihat Reojun bercakap dengan tuan rumah tersebut.

"Apahal budak tu boleh ada kat luar! Eyy aku ingat dia masih tidur! Gawattt"Yeonra terus berlari keluar. Semakin lama semakin besar bunyi suara Reojun yang memarahi tuan rumah tersebut.

Sebenarnya, siapa patut marah siapa?

"Makcik! "Kesemua orang yang ada kat luar rumah tadi memandang ke arah Yeonra.

Dengan perlahan Yeonra melangkah keluar rumah dan memasukkan kedua tangannya di dalam poket hoodienya.

"Ha bila nak bayar sewa? Hari ni dah lima bulan kau tak bayar. Aku dah letih nak bagi peluang. Kau ingat ni rumah bapak kau yang punya? "Tuan rumah itu memandang Yeonra bersama senyuman sinis nya.

"Bapak jangan main orang tua! "Reojun mencelah sambil membaling sayur yang baru dibelinya kearah tuan rumah tadi.

"Kurang ajar kau budak! Aku taknak bagi muka lagi kat korang berdua! Korang keluar dari sini sebelum aku tumbuk muka korang berdua! "Reojun membuat muka menyampah.

"Macamlah aku takut dengan ancaman kau.  Aku memang nak keluar pun dari rumah ni. Kau ingat aku nak sangat tinggal kat rumah ni? Cehh! Jom noona kita keluar dari rumah ni! "Tangan Yeonra ditariknya masuk kedalam rumah.

"Weh Reojun! Kanapa kau buat macam ni? Mana kita nak tinggal kalau kita keluar dari rumah ni? "Yeonra menarik semula tangannya dari pegangan Reojun.

"Entah! Dah sekarang noona susun semua barang noona kita keluar dari rumah ni! "Yeonra masih lagi tidak berganjak dari tempatnya berdiri tadi.

"Fine! "Reojun naik ke atas membiarkan Yeonra berdiri tidak berkutik di ruang tamu.

"NOONA! MANA NOONA SIMPAN BAJU DALAM NOO- OH DAH JUMPA! CANTIK COLOUR! "

"HOI!! BERTUAH PUNYA ADIK!! "

******
"Emm, Rina aku nak minta bantuan kau. "Yeonra tahu bahawa Rina masih tinggal di luar negara. Tapi dia terpaksa meminta bantuan Rina.

"Minta bantu apa? "Yeonra memandang ke arah Reojun yang kelihatan sedang menelefon seseorang di luar kafe.

"Boleh tak kalau aku tinggal kat rumah kau yang kat Busan tu? "Yeonra menghela nafas berat. Sudahlah mama dengan papa tiada banyak saudara. Lepas tu semua saudara mereka tinggal di luar negara.

"Yeon, kau tahukan aku dah jual rumah tu? "Yeonra menepuk dahinya. "Aku lupa hehe, tak pelah kalau macam tu. By-"

"Tunggu! Kenapa kau nak tinggal kat rumah aku? Kau dah jadi anak yatim ke lari dari rumah? "

"Eyyy, family aku ada je ha, cuma mereka dah tinggal kat daegu. Ta-"

"Noona! "Yeonra tidak jadi meneruskan perbualannya dengan Rina dan memandang ke arah Reojun yang sedang melambai ke arahnya sambil menunjuk ke arah satu tempat. Yeonra memandang ke arah tempat yang ditunjuk oleh Reojun.

Kelihatan seorang lelaki yang begitu familiar keluar dari kereta. Membulat mata Yeonra sambil itu dia berlari ke arah Reojun. "Jun mari pergi! "Di tariknya tangan Reojun supaya lari dari situ.

"Apa ni noona! Jun yang panggil dia kesini. "Yeonra berhenti dan memandang Reojun dengan tajam.

******

"Terima kasih Hyung sebab dah bagi kami tinggal sini sementara. "Reojun menarik tangan Yeonra dengan penuh paksaan agar masuk ke dalam rumah banglo tersebut.

"Tak da hal lah. Tinggal sini selamanya pun aku izinkan. "Junmyeon meletakkan kunci keretanya di meja televisyen di ruang tamu.

"Masuklah jangan malu-malu. "Junmyeon menjungkitkan keningnya apabila melihat Reojun menolak Yeonra namun Yeonra tetap berkeras tak nak masuk ke dalam rumah banglo tersebut.

"Tak da pilihan! "Reojun mengangkat tubuh  kecil Yeonra seperti seorang yang sedang mengangkat guni.

Macam mana mereka boleh berakhir di rumah Junmyeon? Mari kita flashback.

Flashback

"Apa ni noona! Jun yang panggil dia kesini. "Yeonra berhenti dan memandang Reojun dengan tajam.

"Apa kau kata tadi? "Tangan Yeonra sudah sedia untuk menarik telinga Reojun. "Aku cakap, aku yang panggil dia kesini. Aku nak minta tolong dia. "Wait, sejak bila si Reojun ni ada simpan nombor si Junmyeon? Sejak bila si Reojun ni suka kat si Junmyeon?
Junmyeon bagi Reojun makan nasi minyak ke?

"Ha Reojun, simpanlah  bagasi kau tu kat dalam kereta hyung. "Bagasi Yeonra di ambil oleh Junmyeon.

"Noona tak nak ikut ke? Kalau noona nak tidur tepi jambatan,bagitahu awal-awal ye. "Reojun terus masuk ke dalam kerera Junmyeon.

Yeonra tiada pilihan selain mengikuti mereka.

Flashback end.

Begitulah alkisahnya.

Yeonra hanya menunjukkan muka yang teramatlah pasrah.








↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯↯

(✔) S1 & S2 My Sister's Ex Boyfriend | •KJM•Where stories live. Discover now