❁ 13 ❁

334 29 0
                                    

Yeonra masih lagi menundukkan kepalanya, diam sahaja seperti tiada apa-apa berlaku untuk menggelakkan pandangan mama yang tajam sambil itu tangannya tidak berhenti mengurut kepala Sehun yang sedikit benjol akibat gigitan harimau Yeonra dengan minyak cap cangkul halal giteww. Ok promote minyak angin yang masih tidak diketahui kewujudannya.

"Minta maaf sekaramg Yeon. "Tegas sahaja suara mama. Mungkin sudah tidak tahan dengan kesunyian yang melanda di ruang tamu ketika itu.

Terkejut beruk ahli keluarga yang lain tatkala mendengar suara lantang Reojun yang mengatakan Sehun dan Yeonra sedang dalam proses menambah bilangan penduduk Korea.

Yeonra yang masih tidak menunjukkan sebarang tindak balas dipandang dengan geram.

Perasan akan pandangan mama yang mulai berubah, dengan pantas Yeonra membetulkan posisi duduknyak kepada yang lebih selesa.

"Ok, walaupun Yeon tahu ni bukan salah Yeon dan ini Salah Sehun sebab makan dan minum susu lembu dan choki-choki Yeon jadi yang salah adalah Sehun. Jadi-"

"Terus mintak maaf jelah Yeon oi~~"Jaehyun yang menayangkan muka selamba badak itu dipandang dengan perasaan berkecamuk.

Sampai hati beno dia tak backup adiknya yang paling cantik di abad ini. K gurau.

"Baiklah. Mintak maaf. "Badan di bongkok dan dengan cepat ditegakkan semula.

"Bukan mintak maaf dengan mama bongok. Ni dengan si Sehun ni ha. Bongok tu ikut perangai siapa? Ni mesti perangai papanya ni. "Semenjak balik dari bercuti ni. Bukannya lama sangat pun cuti. Tidur semalam je. Ni mesti soal. Semakin savage mama ni.

"Eh? Saya pula. Yang bongok awak waktu mula-mula kahwin dulu. Adakah patut sunlight dihidangnya dekat ayah dan ibu? Nampak sangat nak buat ibu marah. "Yang lain hanya diam melihat pergaduhan kecil. Ataupun, pergaduhan besar mungkin.

"Saya tahu sunquick kat sebelah sunlight. Yang awak pergi ambil sunlight bagi kat saya dah kenapa? "Yeonsoo yang baru sahaja turun bersama bagasi besar seperti mahu lari dari rumah menghentikan pergaduhan mesra suami isteri itu.

"Ma, pa sudah-sudahlah tu. Tak malu ke Sehun ni tengok keluarga kita macam ni? "Yeonsoo hanya menggelengkan kepalanya melihat wajah tidak mahu mengalah yang dipamerkan oleh kedua ibu bapanya.

"Eh? Kau nak kemana? "Dipandangnya bagasi besar milik Yeonsoo.

"Ha, lagi satu, kenapa balik awal? Bukan ke korang semua sepatutnya seminggu kat sana? Ni tak sampai 48 jam dah balik. Dah kenapa? "Kening dijongketkan.

"Oh, aku terima panggilan dari Australia Aku dah dapat belajar kat sana! "Yeonsoo terus memeluk badan Yeonra.

"Wah!! Best nya! Ala sunyilah aku kalau kau pergi. "Wajah cemberutnya ditunjukkan. Tapi adakah Yeonsoo kesah?

"Aku pun belajar kat luar negara gak. "Jaehyun yang dari tadi senyap kini ikut bersuara.

"Kau pun sama? Alah... Ni yang best ni. Bolehlah aku sepahkan bilik kau kan? Heii tak sabar aku." Wajah teruja kini bertukar serius melihat Yeonra yang ketawa suka.

"Berapa tahun kau kat sana? "

"Lima tahun maybe. "Yeonra hanya menganggukkan kepalanya.

"Ohh ya, ni mama dengan papa nak pindah ke Daegu nak jaga nenek kamu. Kesian dia keseorangan kat Daegu sana. Yeon tinggal sini? "Terngaga Yeonra mendengar kata-kata mama. Apahal semua berpakat nak tinggalkan Yeonra?

"Jun tinggal sini dengan noona. "Kini pandangan dialihkan kearah Reojun. Bersinar-sinar matamya melihat Reojun yang masih lagi main game di telefon pintarnya.

"Kau jelah yang tak tinggalkan aku. Sini kau. Aku peluk kau ketat-ketat. "Reojun yang masih tidak sedar bahawa Yeonra akan memeluknya kini sedar sepenuhnya.

"Kau jangan berani nak peluk aku eh! "Kau ingat Yeonra dengar kata kau? Makin galaklah dia nak peluk kau.

"Oh ya! "Yeonra berhenti mendekat kearah Reojun. Reojun pun menarik nafas lega.

"Bila penerbangan kau? "Jaehyun yang masih lek-lek duduk atas sofa itu dipandang.

"Esok. "Kini pandangan dialihkan kepada mama dan papa.

Hanya dari jongketan kening Yeonra, papa sudah tahu soalannya.

"Lepas Jaehyun pergi kami pergi. "Yeonra menganggukkan kepalanya. Sunyilah dia lepas ni. Meskipun ada Reojun ya gaiss.













(✔) S1 & S2 My Sister's Ex Boyfriend | •KJM•Where stories live. Discover now