Terkahwin dengan Sir! [Comple...

By Choco_Lyn

2.8M 106K 4.4K

@Choco_Lyn @Random @Romantic @2018 @Terkahwin dengan Sir! @Wattpads 'Hello, my name is Nurul Zafira Warda and... More

PROLOG
BAB 1
BAB 2
BAB 3
BAB 4
BAB 5
BAB 6
BAB 7
BAB 8
BAB 9
BAB 10
BAB 11
BAB 12
BAB 13
BAB 14
BAB 15
BAB 16
BAB 17
BAB 18
BAB 19
BAB 20
BAB 21
BAB 22
BAB 23
BAB 24
BAB 25
BAB 26
BAB 27
BAB 28
BAB 29
BAB 30
BAB 31
BAB 32
BAB 33
BAB 34
BAB 35
BAB 36
BAB 37
BAB 38
BAB 39
BAB 40
BAB 41
BAB 42
BAB 43
BAB 44
BAB 45
BAB 46
BAB 47
BAB 48
BAB 49
BAB 50
BAB 51
BAB 52
BAB 53
BAB 54
BAB 55
BAB 57
BAB 58
BAB 59
BAB 60
BAB 61
BAB 62
EPILOG

BAB 56

39.2K 1.4K 49
By Choco_Lyn

Perlahan-lahan mataku buka. Rasa sakit yang aku rasakan di kepala sedikit sebanyak buatkan aku mahu kembali menutup mata namun aku gagahkan jua pandanganku jelas terbuka. Ruang gelap yang hanya tergantung satu lampu ditengah itu aku pandang sebelum akhirnya mataku tertancap pada seseorang. Tergamam aku sejenak saat melihat Mikhael duduk 2 meter di hadapanku. Sebak dadaku saat melihat badannya dibelit dengan tali tebal, wajahnya lebam dan luka, tubir bibirnya juga berdarah.

Lelaki itu nampak lemah. Dia seakan-akan masih tidak sedarkan diri. Matanya terkatup. Melihatkan apa yang terjadi pada abang Mikhael, aku sudah diterpa rasa hiba yang amat sangat.

"Abang..!!! Abang..!!"laungku lantang.

Aku cuba untuk mendekatinya namun kedua-dua tanganku yang terikat ke belakang sedikit menyukarkan pergerakan. Makin aku meronta, makin itu jugalah pangkal lenganku terasa sakit dan perih. Air mataku makin mengalir deras..

"Abang, bangun bang!!!! Abang, Warda ada kat sini. Tolong buka mata, abang Mikhael!!!!" rintihku meminta. Apa yang aku harapkan kini, mata coklatnya kembali bersinar menatap aku.

Itu saja yang aku mahukan. Tak lebih daripada itu. Bibirnya juga. Aku mahu lihat senyumannya terukir. Salahkah aku meminta semua itu?

"War...d..daa.."panjang dia menyeru namaku. Wajahnya yang melentok cuba diangkat agar matanya dapat bertemu wajahku.

Dalam tangisku, bibirku menguntum senyum pahit. Jelas kesakitan terpancar dari wajah abang Mikhael. Pipinya lebam, bibirnya juga bersisa darah yang sudah beku malah baju kemeja biru yang dipakainya semalam kelihatan sangat kotor dengan darahnya. Kejam! Tak guna!! Laura memang sudah tak ada akal!!

Tergamak dia lukakan abang Mikhael sampai sebegitu sekali? Apa dosa lelaki itu sampai diperlakukan sebegitu rupa?

Adakah sebab abang Mikhael menolak cinta yang pernah diluahnya. Huh?! Sadis.

"Abang.. tolong bertahan, bang!! Warda akan pastikan abang akan keluar dari sini dengan selamat! Warda janji Warda takkan biarkan abang sakit." ujarku. Sedaya upaya, aku cuba memboloskan diri daripada ikatan yang mngunci tubuhku.

Abang Mikhael di hadapan sudah lirih melihatku. Mungkin sebak melihat kegigihanku yang mahu menyelamatkan dia..

Sedang aku leka meronta, halwa telingaku berjaya menangkap bunyi tombol pintu dibuka. Spontan, aku mengalih pandang ke arah pintu. Abang Mikhael sudah tunduk kepala lemah.

Aku lihat sesosok tubuh gadis berpakaian T-shirt putih memasuki ruang yang kami tempati. Senyum sinisnya meleret saat melihat aku sudah pandang geram padanya. Sempat juga matanya mengerling ke arah abang Mikhael yang sudah menekur lemah memandang lantai.

"Hai, Warda. Dah sedar dah? Seronok tidur?" soalnya selamba. Langsung tak ada rasa bersalah pada nadanya.

Aku sudah kacip gigi geram. Wajah bodohnya itu aku pandang berang. Kalaulah tangan aku tak terikat, mahu saja aku cekik gadis itu sepuas hati. Biar mampus depan mata aku. Ya, itu apa yang aku mahukan kini!!

"Lepaskan kitoranglah, Laura!!!! Lepaskan abang Mikhael..!! Lepas kan aku.."bentakku sambil meronta-ronta mahu melepaskan diri.

Spontan tawa galaknya menerjah ruang sepi itu. Dia mengatur langkah mendekati abang Mikhael. Jari runcingnya menyentuh bahu abang Mikhael lalu ditarik sampai ke rahang lelaki itu. Tajam mataku melihat apa yang dia lakukan pada abang Mikhael. Tak guna!! Jangan sentuh laki aku dengan tangan kotor kaulah, s*al!!

Matanya dilirik ke arah aku yang sudah tayang muka tak puas hati. Kuat dagu abang Mikhael dicengkam nya sekaligus menayangkan rupa abang Mikhael yang sekarang pada aku. Kini, lebih jelas segala luka dan darah yang berbekas pada wajah bersih lelaki itu. Segera, aku kalihkan pandanganku ke tepi. Tak sanggup untuk lihat wajahnya. Sebak. Hiba..

"Kau nak tengok sangat kan suami kau ni? Tengoklah!!! Tengoklah puas-puas!!! Sementara ada masa ini, aku izinkan kau tengok dia. Pandang dia. Renung dia!!" ujarnya dalam nada tak waras. Sempat tawa mengekek nya melatari.

Aku ketap bibir. Mataku beranikan bersua dengan mata Laura. "Apa yang kau nak sebenarnya, Laura? Apa salah aku sampai kau buat aku macam ni? Kenapa kau buat kami macam ni, Laura?"aku sudah merayu. Tak sanggup untuk aku lihat abang Mikhael yang menanggung perih.

Senyuman sinis Laura meleret. Pegangannya pada dagu abang Mikhael dilepaskan lalu langkahnya diatur mendekatiku. Kini, gadis itu berdiri betul-betul depan aku. Tubuhnya ditunduk agar wajah aku dan dia setara. Dia pandang aku sinis, aku pandang dia tajam.

"Cuba kau fikir apa salah kau pada aku?" soalnya mahu teruskan teka teki itu membelengu.

Aku gigit bibir. Otakku cuba aku kerah untuk mengingati sepanjang dia menjadi sahabat aku. Tak pernah pun aku lukakan dia, tak pernah pun aku sakitkan dia. Walaupun kami gurau kasar, Laura tak pernah kata yang dia tak suka malah disambut nya dengan tawa. Aku sudah tergamam. Langsung tak tahu apa salah yang aku lakukan pada dia.

"Tak-aku tak tahu!!!"jeritku menjawab.

Dia tersengih. "Memang kau tak ada salahpun dengan aku."

Dahiku sudah berkerut. Masih tak memahami pada apa yang cuba dia maksudkan ketika ini. "Then, kenapa kau buat aku dan abang Mikhael macam ni?"

Dia tertawa kecil untuk sementara sebelum pantas tangannya mencengkam kasar daguku. Sempat aku merintih sakit bila cengkaman nya itu menusuk.

"Kau pernah tanya papa kau.. apa dosa dia pada keluarga aku?" terbelalak matanya menyoal. Serupa seorang psiko yang tak waras.

"P-papa? Kenapa dengan papa aku? Apa yang dia buat pada kau?" soalan berbalas soalan. Aku langsung tak mengerti.

Dia tersengih. Terus ditolaknya kasar daguku sehingga buatkan aku terpaling ke tepi. Tengkukku terkena tempiasnya. Rasa terseliuh namun peritnya cuba aku tahan.

"Banyak dosa papa kau itu pada keluarga aku. Aku nak dia rasa apa yang aku rasa selama ni.. Aku nak dia tahu macam mana rasanya kehilangan orang yang dia sayangi. Hmm.. barulah buku bertemu ruas kan?" ujarnya sebelum mengatur langkah pergi meninggalkan aku terkebil-kebil.

Aku kacip gigi. Sempat aku meronta. "Laura, please..Jangan buat aku macam ni!! Laura!!!" rayuku berkali.

Namun, sia-sia. Dia langsung tak peduli. Pintu terus ditutup dan dikuncinya. Suasana kembali hening. Mataku kembali berair memandang abang Mikhael.

"Abang, tolong bertahan." luluh aku memberi semangat.
...
Bergegas Tan Sri Ridhwan, Puan Sri Fatimah dan Sufi ke balai polis setelah mendapat panggilan. Apa yang mereka harapkan kini adalah jasad Mikhael dan Warda ditemukan hidup. Itu saja.

"W-Warda dengan Mikhael dah jumpa ke, encik?" soal Tan Sri Ridhwan sudah gopoh. Matanya terpancar sinar penuh pengharapan.

Polis berpangkat sarjan itu sekadar menggelengkan kepala. "Kami masih tak dapat kenalpasti lokasi mangsa. Cuma, selepas membuat pemeriksaan di lokasi kejadian, kami ada menjumpai sebuah telefon pintar di bawah kerusi. Erm, jadi.. kami nak tanya sama ada telefon pintar ini milik Puan Warda atau tidak?" jelas pegawai polis itu bertanya. Telefon pintar yang berada dalam plastik lut sinar itu diberikan pada Tan Sri Ridhwan.

Puan Sri Fatimah terus membelek telefon pintar itu. Segera, dia mengangguk laju. "Y-ya.. Ini telefon pintar Warda, anak saya."putus wanita itu yakin.

Pegawai berbangsa Melayu yang berusia sekitar 50-an itu mengangguk kepala faham. Kembali, sampel itu diambilnya semula.

"Melalui penemuan yang pihak kami jumpai, kami telah menemukan kesan kloroform di sekitar ruang tamu jadi kami beranggapan bahawa mangsa telah dipengsankan sebelum diangkut oleh suspek dan berkemungkinan suspek itu lebih dari seorang.

Kami juga dah periksa telefon pintar ini dan panggilan terakhir yang dibuat oleh Puan Warda adalah dengan Puan Sri namun sebelum itu, Puan Warda telah mendapat panggilan daripada nombor encik Mikhael, suami mangsa." jelas pegawai tersebut dengan lancar.

Dahi mereka sudah berkerut. Mikhael call Warda? Jadi, Warda dan Mikhael tak diculik bersama?!

"Ma-Maksud, encik?" Sufi yang sedari tadi diam sudah bersoal. Masih tak faham situasi. Nak hadam pun sukar.

Pegawai polis itu mengeluh kecil. "Kemungkinan besar, suspek teleh menggunakan nombor telefon encik Mikhael untuk menghubungi Puan Laura. Kalau suspek tak membuang atau memusnahkan SIM pada telefon milik Encik Mikhael jadi, kami mungkin dapat menemukan lokasi mangsa." beritahu pegawai itu bersungguh.

"Berapa lama itu, Encik?"

"Erm, mungkin dalam beberapa hari." jelasnya sedikit kesal disitu.

Tan Sri Ridhwan sudah ketap bibir. Pelipis matanya diurut. Lemah dada nya memikirkan nasib anak bongsu dan menantunya itu.

Telefon pintarnya yang berdering diangkatnya. Panggilan daripada Tan Sri Johari.

"Macam mana, Wan? Ada apa-apa perkembangan?" soal Tan Sri Johari sedikit resah. Berharap ada khabar baik diterimanya.

Namun, keluhan berat yang dia dapat. "Polis masih meneruskan pencarian, Johari. Lokasi Warda dan Mikhael pun tak jumpa.." keluh nya seakan-akan berputus asa.

Tan Sri Johari ketap bibir. Dalam hati dia mendoakan keselamatan anak dan menantunya itu.

Tolong jangan diapa-apakan Warda dan Mikhael.
...

Continue Reading

You'll Also Like

1.6M 58.9K 43
1st Tengku the Series Cover: @Marleneith Berlakunya satu insiden yang melibatkan gadis bermulut murai iaitu Eirene Anfisa membuatkan Tengku Ferhad Ma...
2.1M 108K 96
Abang, sebenarnya kan Sophea nak bagitahu abang yang Sophea cinta kan abang - Aryanna Sophea Tch kau tu budak kecil, apa je yang kau tahu tentang cin...
926 147 25
Cantik, elegan dan lemah-lembut? Itulah yang selalu Puteri Nia Zahratunnisa dengar ketika membesar sebagai puteri dari negara yang dihormati ramai. T...
3.7M 231K 62
[Highest Ranking #1 in Teen Fiction] " I do not belong to you, or to anyone else. I will talk to whomever I want, whenever I want." Bella menjeling...