-25-

1.3K 160 810
                                    

انا حبيت اكتب القرار النهائي الخاص بتنزيل باقي الفصول تاني هنا، علشان باقي الناس تعرف.

بالنسبة لباقي الفصول، انا قررت انزل بارت كل اسبوعين، هيبقى يوم خميس او يوم جمعة علشان يبقى يوم اجازتكوا، والكلام دا في رمضان برضوا، علشان الناس متنساش الاحداث، وعلشان كمان اللي بيحبوا يقرأوا في الامتحانات ويرفهوا عن نفسهم فمش هينفع انقطع تماماً لحد بعد العيد، كمان علشان الناس اللي هتيجي تقرأ بعد امتحاناتها مش هيبقى فاتها فصول كتير وتقدر تكمل معانا بعد ما تخلص امتحاناتها ان شاء الله يعني، لكن بعد العيد ان شاء الله هرجع انزل كل اسبوع تاني ويمكن مرتين في الاسبوع، بس بأمانة ياريت اللي يقدر يتفاعل ياريت يتفاعل فعلاً، علشان انا ببقى متحمسة لأرائكوا و ردود فعلكوا وكدة ، يعني متبخلوش عليا وعلى الرواية، لأن صدقوني انا مش عايزة مجرد تفاعل و خلاص، ودا دليل اني بقول ان الناس تقول رأيها بجد مش تكتب اي تعليق علشان يزود التفاعل وخلاص، وكنت مبسوطة جدا بنقاشنا امبارح، حسيت اننا اصدقاء فعلا، ودي حقيقة انا مش بجامل، بس كدة معنديش حاجة تاني اقولها، اشوفكم على خير في البارت الجديد ان شاء الله.

..............

اخر حاجة حصلت الفصل اللي فات ان نايل وتمارا ثملوا واستيقظوا، كانوا نايمين جنب بعض، و تمارا كانت بتحاسب نفسها انها اتغيرت من ناحية نايل.

استمتعوا بالفصل 😊😊 ^^

..........................................

وقف نايل يُراقب تمارا التي تتأمل احواض زهوره علىَ بُعدً منه، ابتسم تلقائياً، و تقدم إليها.

وقف بجانبها، فنظرت إليه و من ثم اعادت نظرها لتأمل الزهور مجدداً، و لم تستطع ان تخفي إبتسامتها.

بدت لهُ في الثانية التي قد تلاقت عيناهما بها من اجمل ما يكون، و اخذ يُفكِر، كيف لفتاة مثلها ان تعيش ما بين المخاطر دائماً ! فزهرة مثلها يجب ان يُعتنىَ بها، و تُقدم لها الرعاية و الإهتمام علىَ طبق من ذهب.

اميرة مثلها يجب ان تُحاط بالحب قبل ان تُحاط بالخدم، حتىَ لا تُتعب نفسها حتىَ في تمشيط شعرها الحريري و الذي يتمنىَ ان يلمسه و يُقبله و لو لمرة واحدة.

"كيف يمكن ان تكوني بهذا الجمال ؟"

تمتم بهذا السؤال مُخاطباً نفسه، و لأنها قد إلتقطت بعض حروف هذا السؤال فقد نظرت له و تظاهرت بعدم سماع ما قد قاله للتو.

"أتُحادثُني ؟"

سألت، و ياليتها لم تتحدث، فقد خرج صوتها و إستقر بداخل اذنيه كمعزوفة هادئة، مُريحة للنفس، تجعلك تُغمض عيناك بلا ارادة منك لتستمتع بها، و بما انهُ قد وقع تحت تأثير معزوفتها، فأجابها و هو يفتح عيناه بهدوء.

ثأر (قيد التعديل)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن