Bab 82

915 63 9
                                    

Konflik seterusnya akan datang di bab seterusnya... saya tahu awak tertanya2 siapa yg tangkap gmbr Chanyeol n Hyeran.. sbnrnya saya tak sampai hati biarkan Chanyeol n Hyeran terpisah lagi... heol. maaf, nak pergi fangirling kat EXO jap...

Dun dun dun! Bab 82~~

-Menonton wayang

-Membeli belah

-Pergi ke pantai

-Candle light dinner

-Pergi ke EXO planet

Eh? Hyeran menyiku Chanyeol yang mula menulis sesuatu yang pelik di atas kertas itu. Chanyeol tertawa terbahak-bahak sebelum kembali berfikir ke mana dia harus membawa Hyeran.

"Jangan bermimpi nak bawa saya ke tempat yang tak wujud, Park Chan."

"EXO planet wujudlah, Ran-ah." Chanyeol tersengih dengan kenyataannya yang tak masuk akal itu. Dia memang boleh berfikir menggunakan otak lelaki berumur 24 tahun yang waras dengan sangat baik tetapi dia masih mahu menganggap EXO Planet itu wujud. Sungguh kebudak-budakan. "Kalau tak wujud, macam mana saya boleh ada di sini? Saya datang dari EXO planetlah." Sekali lagi, Chanyeol membuat kenyataan kebudak-budakannya. Siapa yang waras yang akan percaya tentangnya?

-Membeli barang dapur bersama

Memikirkan tentang rancangannya yang satu itu, cukup membuatkan Chanyeol bahagia. Dia sudah membayangkan mereka berdua pergi ke pasar raya bersama untuk membeli makanan buat mereka berdua makan malam nanti. Chanyeol tidak tahu tentang kemahiran memasak Hyeran, namun Hyeran kelihatan seperti tahu memasak juga apabila Chanyeol mengimbas kembali peristiwa di Pulau Jeju dahulu di mana Hyeran memasakkan sarapan pagi buatnya. Jika Hyeran masih amatur dalam bab memasak, Chanyeol tidak akan kisah tentangnya kerana dia sendiri boleh memasakkan makanan buat Hyeran. Resepi makanan yang Chanyeol tahu sangat terhad tetapi dia akan cuba mempelajari lebih lagi.

Apabila perasan Hyeran tidak bergerak langsung disebelahnya, Chanyeol terus menoleh memandang Hyeran dan hampir melompat kerana mendapati Hyeran sedang menatapnya seperti hari esok tiada lagi. Chanyeol terus melambai tangannya di udara dan akhirnya Hyeran mengelipkan matanya. Chanyeol tidak tahu apa yang memukau Hyeran sehingga Hyeran tidak lekang memandangnya.

"Saya minta maaf sebab terlalu kacak."

Aish, Chanyeol si narcissism datang lagi. Entah bagaimana Hyeran boleh mencapai pipi Chanyeol dan menariknya. Chanyeol memang tidak boleh berubah. Sifat narcissistic Chanyeol memang sudah ada dalam darahnya sejak azali lagi.

"Mian. Mian." Chanyeol mengaduh kesakitan.

Disebabkan Chanyeol benar-benar kelihatan seperti dalam kesakitan atau Chanyeol berjaya menipu Hyeran, Hyeran tidak sedar dia sudah melepaskan Chanyeol.

"Kenapa?"

"Saya menyampah dengan awaklah!"

"Maksud saya, kenapa awak renung saya tadi? Kenapa, Ran-ah?"

The Inevitable Chanyeol [EXOVELLE] [IN EDITING]Where stories live. Discover now