Bab 16

7.5K 298 2
                                    

Amsyar segera memecut laju motornya. Kepekatan malam tidak diendahkan. Sikit lagi. Sikit lagi. Tunggu sat naa. Jap lagi aku menang. Dan tiba-tiba... Wht the heck. Siot la. Polis la pulak. Amsyar fikir cepat. Dia segera bertukar arah. Dia memecut motornya melawan arus. Kau dah giler ke Amsyar? Argh persetankan. Dari kena tahan. Dan tidak semena-mena.. Argh! Damn it! Polis sempat kejar dia. Dan dia ditahan. Terdapat 20 orang lagi ditahan dan sebahagiannya rakan-rakan Amsyar. Damn! Damn! Tidur lokap malam nie jawabnya kalau papa tak jamin aku. Mereka semuan dibawa ke balai dan dimasukkan ke dalam 'sangkar besi' yang besar beramai-ramai.

"Wtf! Macam mana boleh ada roadblock sial. Bukan si John kata tak ada ke?"soal Zack kepada semua yang berada di dalam cell itu.

"Entah. Lancau siot. Si John tu lepas lak dari polis."jawab Fazli. Amsyar hanya mendengar bebelan mereka. Malas nak campur. Benda dah jadi dah pun. Telefon bimbit di keluarkan dari kocek seluar. Dia terus menghantar mesej kepada Irfan.

Me :
Weh Fan nsib aku xbaek mlm nie.

Irfan keding :
Apahal?

Me :
Polis tetiba ade. Lancau duh.

Irfan keding :
Nsb baek aku sakit perut xdpt join. Kalau x mmg aku ke sngkr besi tu la ngn ko. Kahkahkah.

Me :
Pink*bab1*kau Fan! Blah la lu.

Irfan keding :
Ok bye. Selamat beradu dalam sngkr ye wahai putera katak. Kahkahkah.

Amsyar merengus geram apabila membaca balasan mesej dari Irfan. Dia merenung telefon ya lama. Bosannya. Hah. Kacau Rish la.

Me :
Dah tido ke?

Rish minah kerek :
Lom. Tngh lepak ngn member.

Me :
Ank dara xbaek kuar mlm.

Rish minah kerek :
Ad sy ckp kat luar ke? Sy ckp lepak en?

Aliya QairishaWhere stories live. Discover now