🐝 7 - Rawat ⚠

40.2K 617 3
                                    

HAURA mengeluarkan beberapa ketul ais dan meletakkannya di dalam satu bekas tupperware. Laci yang menempatkan towel goodmorning dibuka. Semua masih baru dan cantik-cantik.

"Maaf lah ya Zaf. Saya terpaksa guna towel goodmorning"

"Haura cakap dengan siapa tu? Cari apa?"

" Towel ni. Nak guna untuk tuam boleh kan ma?"

"Nak tuam siapa sayang?" Soal Mama Roz semula sambil menghampiri Haura. Kepala Haura diusap. Mama memang macam ni. Suka sangat usap kepala aku. Dari dulu lagi. Tapi aku suka hehe. Lepastu, dipandangnya aku atas bawah dan menggelengkan kepala. Kenapa?

"Nanti Haura cerita ya. Haura masuk bilik dulu tau?" Tanpa menunggu jawapan mama, Haura terus masuk ke biliknya dengan membawa satu bekas tupperware yang ada beberapa ketul ais dan sehelai towel goodmorning. Towel yang hampir terlondeh turut dibetulkan.


************

Warning 18⚠ Jika tak nak otak anda dicemari benda kotor, boleh skip ke bab seterusnya, terima kasih.

Saya dah bagi warning ya 😅

HAURA masuk ke dalam biliknya. Wait. Dah tertidur dah si Zafran ni. Lama sangat ke aku keluar? Kesian dia ish ish ish.

Haura terleka seketika memerhati wajah kacak Zafran yang tertidur dengan bersandar kepalanya bersandar pada kepala katil. Tak sakit tengkuk ke Zafran?

"Mata dia bulat, hazel. Aku hitam. Hidung dia mancung. Aku tak mancung sangat, tak kemek. Pipi dia flawless ja. Macam perempuan.. dan bibir dia...." Perlahan-lahan jarinya yang runcing di bawa ke bibir Zafran. Disentuh lembut.

"...pink and look delicious..." Imaginasi nakal bermain di fikiran Haura saat ini.

"I miss our first kiss" Dia mendekatkan wajahnya pada Zafran untuk membisikkan kata-kata itu. Sekali lagi buat kali ke-dua, mereka berada sedekat ini. Tubuh Haura didekatkan lagi pada Zafran. Tangan dia tersentuh sesuatu.

"Ops"

Haura mengalihkan tangannya apabila melihat bebola mata Zafran bergerak. Sempat dia meghadiahkan 'quick kiss' pada bibir pink tadi. Entah sejak bila aku pandai menggatal ni muahahaha.

Haura menutup mulut, cover gelak.

Nanti terbangun pula Zaf. Yang junior macam nak bangun, taknak lah bangunkan tuannya. Dia meneruskan proses rawatan. Lima ketul ais diletakkan di dalam towel untuk dituam pada pergelangan tangan kiri Zafran. Kerut-kerut wajah Zafran tika itu.

"Sabar ya sayang" Haura bercakap seolah-olah Zafran sudah terbangun.

Aneh juga dia sebenarnya. Tidur mati ke apa?

Setelah dituam berkali-kali, Haura menyimpan bahan tuamannya di dalam Tupperware. Kotak pertolongan cemas dibuka. Kapas, Antiseptik dan losyen kuning dibawa keluar. Dengan menggunakan kapas, Antiseptik di sapu pada sekitar pergelangan tangan kiri Zafran. Kemudian losyen kuning pula disapu pada bahagian yang luka. Akhir sekali, bandage besar digunakan untuk dibalut di sekeliling pergelangan tangan kiri Zafran.

Ah, rasa bersalah sangat sebab tolak pintu tadi. Kesian Zaf.

Hmm nasib baik tangan kiri. Kalau tangan kanan, sudah tentu makin sukar dia nak buat apa-apa kerja. Sorry husband.

Semuanya dilakukan dengan cepat dan "Alhamdulillah. Done..."

Serentak itu Haura ditarik ke dalam pelukan. Dia terduduk di atas ribaan Zafran. Terkejut Haura dibuatnya. Terasa pelukan itu sungguh mengasyikkan.

Alangkah indahnya kalau hari-hari kena peluk. Ceh!

'Ceh berangan je lah kau Haura' Haura cuba menolak tubuh Zafran tapi kenapa macam takda effect pun?

"Ha-Haura... you make me crazy.." Zafran bersuara dengan suara yang serak. Di pendengaran Haura, ia sungguh romantis!

Oh nak main mainkan aku ya? Okay aku on je.

"Erm I'm not do anything. That is your sexy mind" Suara memang sengaja dilunakkan habis!

Tangannya digunakan untuk mengusap wajah Zafran dengan lembut. Zafran tunduk memandang mata Haura yang redup mendongak memandangnya.

"Ops I saw something and I want it. Can I?"

"Urm no. You can't. This is mine" sengaja Haura menggigit bibir bawahnya dan menarik tuala yang hampir terlondeh tadi dengan perlahan-lahan ke atas. Mata tidak dialihkan dari merenung Zafran. Sengaja dia berbuat begitu.

Tapi sebenarnya rasa nak bunuh diri sendiri pun ada. Kenapa lah aku ni tak malu sangat?

************
Edited version : 9 July 2018

Imperfect WIFE ✔Where stories live. Discover now