MR LUTH: AKU BUKAN MALAIKAT |...

By CIK_ZALIKHA

2.2M 132K 30K

|ROMANCE+THRILLER| HANYA ADA SEPARUH CERITA KERANA TELAH DIJADIKAN NOVEL/EBOOK "Ya, aku memang gila. Gila cin... More

PROLOG
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
40
41
42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
49
50
51
52
Bab 53
Bab 54*
Bab 55
Bab 56
BAKAL TERBIT
PREODER AKU BUKAN MALAIKAT
PREODER BULAN 9
READY STOCK ❤️
READY STOCK
READY STOCK
READY STOCK
PREODER
EBOOK AKU BUKAN MALAIKAT
READY STOCK NOVEL!!
EBOOK AKU BUKAN MALAIKAT DI SHOPPEE
RESTOCK FOR NEW BATCH!!!
BULAN 5 RESTOCK!

Bab 57

45.6K 2.5K 563
By CIK_ZALIKHA

                        PRITTTTT!!
       Kedengaran bunyi whistle ditiup dengan kuat. Tergesa-gesa sepuluh orang lelaki yang memakai uniform maid berwarna hitam berlari menuju ke ruang tengah dan berbaris dengan kemas. Setelah melihat semua pembantu rumah sudah berbaris, whistle pun dijatuhkan ke bawah. Dibiarkan tergantung di lehernya. Rotan yang berada di atas meja dicapainya lalu disepit ke bawah ketiak. Dia berjalan menghampiri seorang demi seorang pembantu rumah sambil mengira.

"Tujuh, lapan, sembilan, sepuluh..." Noah berhenti pada barisan ke sepuluh. Keningnya bertaut pelik. Sepatutnya ada dua belas orang? Oh, ya kelibat Luth dan Hawa masih belum muncul. Dia mengeluh kecil. Baru semalam dia pesan, seorang pekerja harus cepat dan mengikut arahan.

"Maaf lambat!" jerit Luth. Terpinga-pinga dia dan Hawa meniti anak tangga menuju ke tingkat bawah. Segera mereka melangkah laju menuju ke arah ruang tengah. Mereka berhenti serentak di hadapan Noah. Lelaki itu kembali mencapai rotannya. Kepala digeleng berkali-kali memandang muka Luth. Cermin mata yang dipakainya, diturunkan separuh ke bawah. Dia mengecilkan sedikit mata merenung Luth yang tercegat di hadapan.

"Kenapa lambat?"

"Aku..."

KEPISH!
Rotan itu diayunkan ke lengan kiri Luth secara tiba-tiba. Luth mengaduh sakit. Segera dia menggosok lengannya yang dirotan tadi. Bibir diketap Luth geram. Kecil sahaja pandangannya kepada Noah yang tersenyum menyenget. Hawa pula sudah ternganga. Seram pula apabila melihat Luth yang dipukul. Giliran aku pula ke nanti?

"Kenapa kau pukul aku?!" lagi sekali rotan itu diayun ke lengannya. Luth mengerang sakit. Terkacip-kacip giginya menahan sabar. Kalau diikutkan nak sahaja dia melepaskan tumbukan ke muka Noah. Suka-suka hati sahaja nak pukul orang. Mentang-mentanglah dia ketua housemaid!

"Call me Tuan."

"Apa pula Tuan? Semalamkan..." Luth terdiam saat Noah mengangkat rotan ditangannya ke atas. Luth mendengus kecil. Nak tak nak, terpaksa juga dia akur.

"Baiklah, Tuan."

Noah tersenyum menang. Tahu pun nak ikut arahan. Ingatkan susah sangat? Dia berpaling memandang Hawa pula. Entah ke berapa kali Hawa menelan air liur. Gugup pula apabila melihat Noah merotan suaminya tadi. Hawa tersengih nampak gigi.

"Err... maaflah Tuan sebab..."

"Eh? Apa pula tuan? Untuk awak saya bagi special. Panggil abang Noah je."

"Hei, kau..." Luth mula menyirap.

"Diam!" cantas Noah, tegas. Dia mengayunkan sekali lagi rotan itu ke lengan Luth. Jangan sesekali menyampuk apabila dia sedang berbual. Luth tarik nafas dalam-dalam, lalu dihembus keluar dengan perlahan. Sabar Luth, sabar.

"Kenapa lambat awak lambat Hawa?" soal Noah, lembut sahaja. Seolah-olah ada dua roh pula lelaki ini. Apabila berbicara dengan Hawa, roh baik akan masuk. Dan apabila dengan Luth, automatik roh jahat yang mengawal Noah. Ish, kecil besar kecil besar sahaja Luth memerhatikan Noah. Nasib baik ketua housemaid, kalau tidak aku pula yang rotan dia.

"Semalam saya dengan Luth tidur lambat. Maaflah sebab tak ikut jadual betul-betul, saya janji lepas ni saya takkan lambat lagi dengan Luth."

"Eh, it's okay. Lambat tu benda yang biasa. Bukannya lambat sangat pun. Lewat seminit je. Saya maafkan awak, Hawa. Tapi... bukan Luth." ujarnya. Dia menoleh ke arah Luth pula dengan muka mengejek. Luth terlopong.

"Kenapa pula?"

"Sebab kau punca Hawa lambat."

"Excuse me? Bukan aku punca dia tidur lambat. Semalam..."

KEPISH!
Dia merotan lengan kanan Luth pula. Asyik belah kiri sahaja pun bosan juga. Luth mengaduh sakit entah ke sekian kalinya. "Boleh tak kau stop pukul aku?"

"Aku tak suka orang bagi alasan."

"Aku pun tak suka orang pukul aku."

"Jadi jangan bagi alasan kalau tak nak kena pukul."

"Jadi jangan pukul aku, kalau kau pula tak nak kena pukul dengan aku."

"Oh, kau berani pukul ketua housemaid?"

"Kenapa kau ingat aku tak berani?"

"Heh, kalau berani try lah."

"Tak apa, aku hormat kau sebagai ketua."

"Ceh, tahu pun takut. Pengecut!" ejek Noah. Dia memeluk tubuh dan berpaling ke arah lain.

"Aku bukan pengecut." tegas Luth. Makin sakit kepala dia melayan lelaki gila ni! Bermula semalam lagi, tak habis-habis nak cari pasal. Kalau adik aku, dah lama aku campak sahaja dia ke dalam kolam ikan belakang rumah ni.

"Oh, ya ke? Ada?" soal Noah. Luth mengerut kening.

"Ada apa?"

"Ada aku tanya?" sindir Noah dan ketawa mengekek. Suka pula dia melihat muka Luth yang sudah merah padam. Luth mengepal-ngepal kuat kedua-dua belah tangannya. Hanya tunggu masa kepala hendak meletup sahaja untuk penumbuk ini dilancarkan ke wajah Noah. Buat kelakar tak lucu langsung!

Tergeleng-geleng kepala Noah melayan karenah Luth. Daripada terus membuang masa, baik dia teruskan kerja. Lantas, Noah mengatur langkah menuju ke arah meja kopi yang berada di tidak jauh daripada situ. Dia mencapai satu dokumen kerja di atas meja lalu membukanya.

"Okay, we should start now. Zarif, Karl, Mark, Rayhan and Amar. Kauorang hari ni akan bekerja di tingkat empat dan lima. Dekat situ saya tengok banyak habuk, dan banyak usang dekat dinding. Jadi bersihkan. Faham?" ujar Noah serta mengagihkan tugas buat mereka berlima. Lima orang lelaki yang disebutkan itu mengangguk kepala tanda faham. Lantas, mereka pun bergerak secara barisan menuju ke arah lift yang terletak di sebelah tangga untuk menaikinya menuju ke tingkat lima dan empat.

Setelah kelibat mereka menghilang, Noah kembali memandang dokumen kerja itu. "And... Kumpulan lagi satu, Zayn, Shahrul, Jastin, Harraz dan Habib Nazrin. Kauorang kena bersihkan ditingkat tiga sahaja. Dekat situ ada masalah paip bocor dekat bilik paling hujung. Dan bilik perpustakaan pun saya dah check, penuh habuk dan tak disusun dengan betul. Plus, saya ada letak daun bingkai gambar besar dekat sana. Nanti tolong gantungkan dekat bilik kerja Tan Sri Adam Lim. Okay?"

Mereka mengangguk serentak. Lantas mereka pun beredar pergi daripada situ setelah menerima arahan. Kali ini tinggal Luth dan Hawa sahaja. Dokumen kerja itu ditutup, lalu diletakkan ke atas meja kopi semula. Dia melangkah menghampiri mereka.

"Hawa, awak kerja dekat dapur. Siapkan sarapan untuk Puan Sri dan Tan Sri ya?"

"Baik, abang Noah." Hawa menurut. Dia menunduk kepala tanda hormat sebelum melangkah menuju ke arah dapur besar di hujung sebelah kanan. Noah tersenyum lebar, memerhatikan figura Hawa yang semakin menghilang daripada pandangan. Comel betul wanita itu. Luth yang sudah lama memerhati geram sahaja apabila melihat riak muka Noah yang kelihatan nakal memerhati isterinya. Makin geram pula aku dengan perangai mamat ni! Lantas, kaki kanan Noah dipijaknya dengan kuat. Rasakan!

"Arghh!" Noah menjerit kuat. Spontan rotan ditangannya terlepas. Terlompat-lompat dia menyentuh kaki kanannya yang berdenyut-denyut sakit.

"Don't you ever dare look at her like that. Itu baru aku pijak kaki tahu? Belum pijak muka kau lagi." sinis Luth berbaur amaran. Tegang sahaja mukanya memandang Noah. Perlahan-lahan Noah memijak kaki kanannya ke atas lantai semula. Kurang sedikit rasa sakit tadi. Dia mendengus kecil.

"Aku gurau je, itu pun kau nak cemburu ke?"

"Eh, suka hati akulah. Dia isteri aku, bukan isteri kau! Cepatlah, apa kerja aku?"

"Cuci tingkat dua dan satu."

"Huh?!" Luth terkejut. Jatuh rahangnya mendengar.

"Banyaknya?! Diaorang semua kerja secara berkumpulan kenapa aku seorang diri? Dua tingkat pula tu!"

"Kau tengok muka aku ni macam aku ambil kesah ke tentang semua tu? Of course not! Tak salah pun kalau kau kerja lebih masa. Gaji kau pun tentu akan lebih juga. Tak apa, kalau Hawa dah siap masak nanti aku suruhlah dia tolong kau. Alaa... bukannya susah mana pun, cuci 12 bilik sahaja setiap tingkat."

"Du... Dua belas?"

"Anggap sahaja kau cuci rumah sendiri. And..." Noah mengeluarkan segugus kunci di dalam kocek seluarnya lalu dihulurkan ke arah Luth. Lambat-lambat Luth mencapainya.

"Itu kunci bilik untuk setiap tingkat. Dekat kunci tu ada nombor, jadi senanglah kau nak cari bilik yang mana nanti."

"Kau pula buat apa?"

"Aku cuma memerhati. Dan sekarang, aku nak pergi perhatikan Hawa buat kerja dahulu. Dan jangan risau, aku takkan buat apa-apa dekat Hawa. Trust me. Aku cuma jalankan kerja sahaja. Tapi dengar cerita semalam... muka aku macam Lee Jong Suk? Sorry lah, aku terdengar tanpa sengaja. But it's okay, I like it. Selamat bekerja!" ucap Noah. Dia menepuk-nepuk lengan kiri Luth berkali-kali sebelum melangkah menuju ke dapur.

Luth menjelinge meluat. Segugus kunci ditangannya digenggam kuat. Geram. "Lee Jong Suk konon. Muka dah macam sup bunjut adalah. Perasan!"

Continue Reading

You'll Also Like

476K 23.2K 73
"Yang disangka racun rupanya hanya la sekadar penawar" "Selamat datang, adik tiriku." - Tuanku Daeen Mateen Nakal, bebal, miang. Itu yang dapat Bunga...
2.5K 417 2
❝𝑴𝒚 𝒘𝒊𝒇𝒆 𝒊𝒔 𝒕𝒐𝒐 𝒄𝒖𝒕𝒆.❞ "My wife is so cute,my wife is too cute.Too cute that I think I would like to kidnap and lock her in a place wh...
3.2K 130 19
Mengisahkan seorang pelajar (Dahlia) yang menyukai musik dan seorang yang aktif. Malah Dahlia mempunyai seorang stalker berjaya yang mengetahui semua...
72.5K 4.2K 17
HIGHEST RANKING: #1 in novelfiksyen (16/3/2019) #1 in jenayah (16/3/2019) #5 in karyaseni (1/3/2019) #8 in misteri (16/2/2019) #22 in novelmelayu (16...