MR LUTH: AKU BUKAN MALAIKAT |...

Av CIK_ZALIKHA

2.2M 132K 30K

|ROMANCE+THRILLER| HANYA ADA SEPARUH CERITA KERANA TELAH DIJADIKAN NOVEL/EBOOK "Ya, aku memang gila. Gila cin... Mer

PROLOG
Bab 1
Bab 2
Bab 3
Bab 4
Bab 5
Bab 6
Bab 7
Bab 8
Bab 9
Bab 10
Bab 11
Bab 12
Bab 13
Bab 14
Bab 15
Bab 16
Bab 17
Bab 18
Bab 19
Bab 20
Bab 21
Bab 22
Bab 23
Bab 24
Bab 25
Bab 26
Bab 27
Bab 28
Bab 29
Bab 30
Bab 31
Bab 32
Bab 33
Bab 34
Bab 35
Bab 36
Bab 37
Bab 38
Bab 39
40
41
42
Bab 43
Bab 44
Bab 45
Bab 46
Bab 47
Bab 48
49
50
51
52
Bab 53
Bab 54*
Bab 55
Bab 57
BAKAL TERBIT
PREODER AKU BUKAN MALAIKAT
PREODER BULAN 9
READY STOCK ❤️
READY STOCK
READY STOCK
READY STOCK
PREODER
EBOOK AKU BUKAN MALAIKAT
READY STOCK NOVEL!!
EBOOK AKU BUKAN MALAIKAT DI SHOPPEE
RESTOCK FOR NEW BATCH!!!
BULAN 5 RESTOCK!

Bab 56

29.1K 2.2K 471
Av CIK_ZALIKHA

                           SHAHIDAH memandang kosong ke arah kolam ikan koi di tepi wakaf. Tak semena-mena, dia termenung apabila teringat semula tentang Puan Sri Maryam yang dengan beraninya mencapak duit ke arah mak saudaranya, Zaiton. Siapa agaknya wanita tua tu? Mengapa dia gelarkan dirinya mak mertua kepada Hawa sedangkan mak mertua Hawa sepatutnya Puan Kalsum.

"Sha, ni mama buatkan air untuk Sha." tegur Datin Hanis, yang memakai baju kelawar bercorak batik mengatur langkah ke arah wakaf dengan membawa secawan air susu kepada Shahidah. Dia meletakkan cawan susu itu di atas meja, sebelum melabuh punggung di sebelah anaknya. Shahidah hanya tersenyum sebagai tanda terima kasih.

"Sha, mama dah lama tak pergi melawat budak-budak dekat rumah kebajikan anak yatim Murni. Esok, boleh tak Sha bawa mama pergi sana?"

"Huh?" Shahidah sedikit terkejut. Dia terus berpaling memandang Datin Hanis. Kenapa tiba-tiba sahaja mama ingin ke sana? Aduh, bagaimana kalau dia perasan yang budak-budak di situ semakin berkurangan?

"Ma...Mama nak melawat diaorang buat apa?"

"Laa... diaorang pun sebahagian keluarga kita juga. Lagipun, mama kesianlah dekat Sha. Dah lah kena jaga seorang diri. Budak-budak dekat situ sudahlah ramai. Mesti anak mama ni stress uruskan rumah tu. Tulah... mama nak bagi Sha pembantu, Sha tak nak. Sufi pun sekarang tengah bercuti dengan suami dia. Sebab tu lah mama cadang nak pergi sana esok. Nak tengok keadaan budak-budak tu, sihat ke tidak?"

"Ish, tak payahlah ma. Lebih baik mama jaga je papa dekat hospital. Budak-budak dekat situ semuanya sihat belaka. Tak ada yang sakit pun. Dan... pasal pembantu tu, Sha rasa tak perlu kot? Sha boleh handle seorang diri. Mama jangan risau." ujar Shahidah. Datin Hanis mengangguk kepala. Ada betulnya juga kata Shahidah, lebih baik dia menjaga suaminya yang sedang terlantar di katil hospital akibat sesak nafas. Dia pun terkejut, apabila melihat suaminya pulang dalam keadaan tercungap-cungap. Katanya kena belasah dan diugut oleh Luth, sampai merayu-rayu agar isterinya tolong membatalkan sihir yang dihantar kepada Hawa. Bila teringat semula hal itu, baru dia sedar lelaki seperti Luth ada juga had kesabarannya.

Datin Hanis menarik nafas sedalam-dalamnya, lalu dihembus keluar sebelum bersuara.

"Tiba-tiba pula mama teringat dekat Luth. Tak sangka ya? Dia sanggup cekik papa dan ugut sampai papa kena tahan dekat hospital? Semuanya sebab seorang perempuan sahaja. Suami macam Luth tu, satu dalam sejuta je yang ada kamu tahu tak Sha? Bila mama fikirkan balik, suami mana yang tak marah bila dapat tahu yang isteri dia kena sihir? Mama betul-betul rasa bersalahlah dengan Luth."

"Mama cakap apa ni? Tak ada apa yang salah pun lah! Si Hawa tu memang patut kena sihir sebab dia dah rampas Luth daripada Shahidah! Sha ni anak mama tahu tak? Mama sepatutnya kena sokong Sha! Ma kena bela Sha!"

"Bukan macam tu maksud mama..."

"Tak! Luth tak cintakan dia, ma. Percayalah. Sha yang jumpa Luth dulu, bukan perempuan celaka tu! Jadi cinta pertama Luth adalah Shahidah. Salah ke kalau Sha nak dia? Mama dengan papa kata sanggup buat apa sahaja demi Sha? And now I want him!" bentak Shahidah tidak puas hati. Turun naik nafas di dadanya penuh amarah. Bengang pula apabila mama sendiri membela orang lain. Rasa bersalah dengan Luth? Cis! Itu semua langsung tak masuk akal. Perempuan tu memang layak terseksa!

Datin Hanis mengeluh kecil. "Tapi Luth tak nak Sha. Dah jelas lagi bersuluh, Sha. Dia sanggup buat apa sahaja demi Hawa. Kita tak boleh desak orang yang tak sukakan kita! Sha kena terima tu. Mama bukannya tak nak sokong anak mama. Tapi mama takut, takut kalau suatu hari nanti dia simpan dendam."

"Buat apa dia nak simpan dendam? Sha cuma nak yang terbaik buat Luth!"

"Sebab cinta, Sha. Lelaki ni kalau dah sayang sangat dengan perempuan yang dia cinta, dia akan sanggup buat apa sahaja. Banyak kes bunuh dekat Malaysia ni berkaitan dengan orang ketiga yang ganggu rumahtangga, Sha tahu tak? Mama tak nak benda tu terkena dekat hidung anak mama! Mama tak nak kehilangan Sha dengan cara tragis. Tolonglah, faham..."

Shahidah menggeleng kepala. Walaubagaimanapun sekalipun, dia tetap percaya Luth tidak akan menjadi orang jahat seperti yang Datin Hanis ceritakan. Dia bangun daripada kerusi, lalu memusing memandang Datin Hanis.

"Luth takkan jadi macam tu. Sha tetap nak mama dapatkan dia untuk Sha. Tapi kalau mama lebih pentingkan Hawa, Sha sendiri akan buat Luth sukakan Sha."

"Ya Allah, Shahidah..."

"Sha, tak nak dengar apa-apa lagi. Tidur lagi bagus! Buat pening kepala aje melayan mama." sinis Shahidah. Lantas, dia mengatur langkah masuk ke dalam rumah. Air susu yang dibancuh oleh Datin Hanis sedikit pun tidak disentuhnya. Datin Hanis mengeluh kecil. Tangan kanannya menyentuh Hawa. Sejak daripada suaminya dipukul, dia sudah merasakan sesuatu yang aneh pada Luth. Ah, dia betul-betul risaukan tentang keadaan Shahidah jika mereka meneruskan juga rancangan untuk memporak-perandakan rumahtangga Luth dan Hawa nanti.




















                                  SPALSH!!
         Air dingin yang menyimbah ke muka membuatkan mata Malik terbelalak luas. Terkejut. Daripada tersengguk-sengguk menahan mengantuk, kini terus segar bugar. Cerah segala deria. Dan kembali ke alam nyata begini, tubuhnya diresap ketakutan semula. Mata Malik asyik melingas resah . Jantung memang tak lagi berentak normal. Sentiasa kencang dan berdegup tatkala melihat muka Tan Sri Adam Lim yang tak bergaris riak mesra.

Melihat ada bungkusan makanan dan sebotol air mineral di tangan lelaki tua itu, perutnya mula berkeroncong kelaparan. Ya, dia memang lapar sangat-sangat. Selama duduk terkurung di bawah tanah yang sunyi dan panas ini, dia hanya diberi makan secubit roti Gardenia dan satu penutup air sahaja. Mana dia tak kelaparan?

Tan Sri Adam Lim tersenyum sinis. "Lapar ke?" soalnya dengan nada menyindir. Dia duduk bertinggung di hadapan Malik yang sudah terikat kemas. Dengan bersungguh-sungguh Malik mengangguk kepala tanda dia benar-benar lapar.

"Apa kau rasa bila kau lapar macam ni?"

"Aku rasa macam aku nak bunuh kau bila aku dapat keluar daripada tempat jahanam ni!" tempik Malik.

Wow... terjongket kening Tan Sri Adam Lim. Masih ada tenaga nak marah orang biarpun makanan dan minuman diberi dengan jumlah yang sikit. Tan Sri Adam Lim ketawa.

"Okay. Nampaknya kau betul-betul terseksa dengan aku ya Malik? Aku boleh bagi kau makanan dan air ni, tapi dengan satu syarat. Kau perlu jawab soalan aku."

"Apa benda kau nak tanya, tanyalah sial! Aku lapar kau tahu tak?! Kau buat aku macam nak jadi gila duduk dalam tempat ni! Cepatlah!"

"Kenapa Haji Zamani tarik semula report tentang kematian Sumaiyah?" soalnya. Malik mengatup mata sesaat. Soalan itu rupanya yang dia hendak tanya. Tiada soalan lainkah? Malik mendengus kecil. Nak tak nak, dia harus juga memberi jawapan kerana inginkan makanan.

"Sebab waktu tu, dia tak tahu aku yang rogol Sumaiyah. Dia buat report dan baru dapat tahu yang aku pun ada terlibat sekali dalam kes rogol tu. Dan, dia pun baru teringat yang dia pun pernah sentuh Sumaiyah. Abah aku takut kalau kesan tu masih ada pada Sumaiyah. Tambah pula, seminggu selepas kejadian tu aku ada dijemput dalam majlis Maulidur Rasul. Ketua masjid tu tawarkan 50,000 ringgit kepada aku sebagai tetamu jemputan, dan abah terima tawaran tu. Sebab itu dia terpaksa tarik report sebab dia tak nak kehilangan 50,000 ringgit jika ketua masjid tahu yang aku ada terlibat dalam kes jenayah."

"Lagi?"

"Lagi... dia terpaksa buat report tu sebab dia tak nak mak rasa yang suami dia tak ambik kesah pasal kematian anak sendiri." sambung Malik lagi.

Tan Sri Adam Lim mengangguk kepala. Nampaknya Tuan Haji Zamani itu benar-benar mata duitan! Sanggup dia menarik semula laporan polis semata-mata tawaran 50,000 ringgit sebagai tetamu jemputan majlis Maulidur Rasul? Kau memang dah tertipu dengan dunia Zamani!

"Jadi... kenapa kau bunuh Sumaiyah?"

"Kau kata kau cuma nak tanya satu soalan?"

"Aku tanya, jadi jawab sahaja."

Malik mengeluh kecil. "Sebab... waktu tu Luth dah sampai rumah. Kawan-kawan aku semuanya dah keluar ikut tingkap dan tinggal aku seorang je dalam bilik tu. Sumaiyah pun dia masih lagi sedar walaupun keadaan dia waktu tu dah lesu. Aku takut kalau dia bagitahu pada Luth. Jadi aku terpaksa bunuh dia guna gunting yang ada, sebelum aku tinggalkan bilik tu."

"Kau masih simpan gunting tu?" soal Tan Sri Adam Lim lagi. Malik menggeleng kepala sebagai jawapan.

"Gunting tu tak ada dengan aku. Abah yang simpan supaya pihak polis tak boleh jumpa. Tapi sumpah, aku tak tahu dia letak dekat mana? Yang aku pasti, gunting tu dia simpan sekali dengan surat bukti kes pembunuhan Sumaiyah. Itu sahaja." ujar Malik. Tan Sri Adam Lim mengangguk faham. Dia percaya dengan kata-kata Malik. Lagipun, dia tidak rasa yang Malik mampu menipu dalam keadaan kelaparan seperti ini. Segaris senyuman sinis terbit di bibirnya.

"Baiklah. Terima kasih sebab membantu. Senang sikit aku nak bagitahu Kalsum nanti tentang perkara sebenar. So, selamat menjamu selera." ucap Tan Sri Adam Lim. Dia meletakkan bungkusan makanan dan minuman di atas lantai, lalu dia bangun. Kening Malik bertaut pelik. Dia menunding memandang kaki dan tangannya yang terikat sebelum kembali mendongak memandang lelaki tua itu.

"Macam mana aku nak makan kalau kau ikat aku?"

"That's not my problem." ejek tan Sri Adam Lim dan ketawa. Lantas, dia mengatur langkah keluar daripada bilik penyeksaan itu. Pintu dihempas tutup dengan kuat dan dikunci dengan kemas. Terkacip-kacip gigi Malik menahan amarah. Kedua-dua belah tangannya sudah dikepal kuat.

"Argh!!" dia menjerit sekuat hati melepaskan geram. Sungguh, dia sudah penat dengan semua ini. Orang tua itu sengaja ingin permainkan dirinya. Rasa tertekan, marah, kadang kala sampai nak naik gila pun ada!

"Bodoh punya orang tua! Kau fikir kau boleh hukum aku macam ni? Kau bukan Tuhanlah! Ini semua salah Luth, kau memang tak guna Luth!! Kau memang tak guna!"
                            
                   

Fortsätt läs

Du kommer också att gilla

18.7K 971 12
HIGHEST RANKING: #1 in action-thriller (28/10/2020) #1 in romance (7/1/2021) #2 in fiksyen (9/2/2021) #5 in suspens (28/10/2020) ****** NOVEL INI SUD...
98.1K 3.9K 13
Terbitan, Suara Hati Publication. "Burung memerlukan sayap untuk terbang, dan begitu juga saya. Saya perlukan awak untuk bantu saya lihat keindahan I...
346K 356 2
2021. *** "Let the case of the story begins!" ACE Series ni satu cerita bersiri yang.... Gila. Gila dari segi watak dan peranannya. Watak yang kau ju...
23K 1.3K 3
Tak tahu cara nak tulis ayat? susah nak fikir ayat yang sesuai? Tak faham maksud? Tak tahu cara untuk terangkan keadaan/situasi dalam novel? Paling s...