bab 37

45.1K 2.3K 174
                                    

Kereta polis yang diiringi keluar dengan bisikkan bisikkan memecut laju keluar dari perkarangan sekolah..semua orang bagaikan tidak percaya dengan apa yang terjadi...aku hanya melihat dengan ekor mataku sahaja..maafkan aku adell tapi aku terpaksa..demi kebaikan kau jugak..and now aku dibonecrush oleh cousin aku a.k.a echa..bapak ah minah ni nampak je kecik tapi kuatnya mengalahkan lelaki

"Sara jahat sangat !!! Tak baik tau buat macam tu !! Kesian cik yazid and mak ilun tau !! Jahat sangat !" Kata echa dan aku hanya ketawa melihat echa..tiba tiba

Pap !

Kepala aku kena pukul..cepat2 aku melihat kearah orang yang memukulny

"Cubalah jangan ketawa bila orang cakap !! Ni benda serius tau !!!" Kata kak nana dan pukul lagi kepala aku..😑😑..

"Sakitlah kak nana !" Ngaduku dan kak nana membalasnya dengan pukulan tepat di kepala..😑😑

"Kau tu ! Cubalah fikir perasaan mama dengan abah kalau nak buat macam tu ! Tau tak betapa teruknya mama nangis tadi !!" Marah kak nana dan aku tersengih lebar..

"Tengok tu ! Dia sengih lagi !!" Marah kak nana dan mahu memukul aku lagi tapi cepat2 aku lari dan sembunyi dibelakang mama

"Apanya..mama dengan abah dah tahu awal lah.." Jawabku..kak nana dan echa terus melihat mama dan abah dengan pandangan terkejut

"Pandai tak mama berlakon? Boleh dapat awards tak?" Tanya mama selamba dan kak nana and echa terus facepalm..

"Boleh ma boleh..oscar terus nana bagi nanti..boleh sangat" jawab kak nana dan kami semua ketawa

"Abah pun berlakon jugak" selit abah tiba tiba dan terus meletus tawa kami....

"Emm maaf.." Kata seseorang dan kami sekeluarga terus menoleh dan melihat ex friend aku..rasasi

"B-boleh saya cakap dengan alyaa?" Tanya sue dan keluargaku angguk..mereka semua pergi tapi echa masih lagi tak bergerak..echa merenung tajam mereka berempat

"Kalau aku tahu kauorang sakitkan hati dia lagi..aku pancung kepala sorang2" kata echa menyeramkan rasasi..aku tersenyum melihat echa

"Dah dah berambus..hang buat kawan i takut" kataku bergurau..echa kemudian hanya mengangkat bahunya dan berlalu pergi

"Well emmm maafkan kitorang alyaa.. Kitorang bodoh sangat sebab percayakan adell ktorang-"

"Shhh ! Diam..aku tak nak dengar" kataku memotong kata kata ainaa memeranjatkan sekaligus memeranjatkan mereka semua..tak sangka ayat macamtu akan keluar dari mulut aku

"Tapi al-"

"Aku cakap diam kan?" Kataku serius dan mereka semua terdiam...aku kemudian merenung satu satu tajam dan tiba tiba je aku tersenyum gembira

"Kau tau..dah lama aku maafkan korang so aku taknak dengar kata maaf dari korang...korang tetap kawan aku" kataku dan terus aku diserbu oleh empat orang tu

"Ya allah ! Penyek aku !!" Kataku dramatik dan kami mula ketawa

"Ha ! Peluk tak ajak !!!" Lata seseorang dari belakang kami..kami berlima menoleh dan melihat iffah si kecik sedang mencekak pinggang..apa lagi meletus lah tawa kami..

"Apa lagi geng? Kita peluk iffah kuat2 !"kataku dan kami berlima terus menyerbu iffah yang sudah takut

"Wuaghh !!!! Taknak ! Ibu tolong !!" Jerit iffah dan berlari sebelum dapat dikejar..tapi nasib agak malang apabila dia terlanggar seseorang dan terus kami berlima yang lain facepalm diri masing2

"Aduh !" Ngaduh iffah dan aku ketawa

"Tulah lain kali jangan lari" kataku...aku mendongak melihat siapa yang iffaj terlanggar dan terus kaku kat situ tak toling iffah pun bangun

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now