bab 29

40.5K 2.1K 84
                                    

Aku termenung..dalam fikiranku ini ada pelbagai soalan yang berlegar..apa kena mengena adell dalam semua ni? Kenapa adell tiba tiba muncul and apa sebenarnya muslihat adell? Siapa sebenarnya adell ni? Kenapalah manusia ni selalu nak hancurkan orang ha? Aku mengeluh.. Lepas kena culik dengan si amril balik tu aku terus menyepi...rupa rupanya amril dan adrian memendam sakit yang sama..mereka berdua hilang orang yang mereka sayang..kesian adrian dengan amril..

"Sara" panggil seseorang dan pantas aku menoleh...kak nana yang berada di hadapan pintu bilikku memandang aku pelik

"Kau kenapa dari tadi termenung je? Akak panggil pun kau tak dengar" kata kak nana dan aku mula memberikan kak nana pandangan kosong

"Mana ada termenung..tengah berfikir ni" jawabku selamba..

"Kau fikir akak baru kenal kau semalam ke ha?"tanya kak nana dan berjalan mengambil tempat di sebelahku..aku tidak menjawab soalan kak nana tadi.

"Kau kenapa? Cuba cerita kat akak" kata kak nana lembut dan aku mengeluh..satu satu yang faham aku ialah kak nana..dialah salah seorang yang pernah melihat sisi lemah aku..kalau depan dia aku memang takkan boleh tahan air mata aku..

"Entahlah..sara tak tau nak cerita dari mana..semua yang terjadi buat sara jadi blank..otak sara terus jadi bingung...sara tak tau nak buat apa" luahku dan kak nana hanya angguk diam tak berkata memberikan aku peluang untuk berbicara....aku menarik nafas dalam sebelum menceritakan semua yang terjadi pada aku sejak seminggu lepas..

"Bagi seorang manusia apatah lagi seorang gadis biasa..mereka mungkin tidak akan dapat menahan dugaan yang sara tanggung sekarang ni...tapi sara kan kuat..sara kena lah lawan balik si adell tu..biar adell rasa siapa sara sebenarnya..bukannya sara tak pernah lawan dengan orang macam adell tu..malahan sara pernah bertemu dengan orang yang lagi teruk dari adell..setakat adell takkan sara nak menyerah?" Hujah kak nana dan aku tersenyum..ya benar kata kak nana..aku pernah bertemu orang yang lagi teruk dari adell..setakat adell tu apalah sangat..aku memberikan senyuman pada kak nana..hati aku rasa lega sedikit setelah menceritakan segalanya pada kak nana..kepala aku pun jadi ringan..sekarang aku seperti dapat rasakan yang aku dapat bernafas semula..

"Thanks kak nana..youre a big helper" kataku dan memberikan senyuman

"Is that a compliment or an insult?" Tanya kak nana dalam nada bergurau..aku mula melepaskan tawaku bersama sama kak nana..

The next day

Aku bangun pagi dengan harapan yang baru..keyakinan yang aku dapat dari kak nana membuatkan aku lebih semangat nak kalahkan adell..betul kata kak nana..adell tak kenal siapa aku lagi..aku tersenyum sinis..wait and see..

Sampai disekolah pandangan sinis dari semua orang sudah menjadi kebiasaan aku..kadang2 aku tersenyum sendiri melihat kebodohan mereka mempercayai perkara yang tak betul...

Debushh !

Aduh tiang mana pulak ni aku langgar?? Aku terus bangun dan mengibas ngibas bajuku

"Awak okay?" Tanya seseorang dan aku hanya angguk..aku mengutip buku aku dan terus mengerling jam ditanganku

Oh tidak ! Aku dah lambat !

"Sorry,! Saya pergi dulu !" Kataku tanpa sempat memandang kearah orang yang aku langgar tadi..ha lantak kaulah..

aku terus masuk ke kelas dan duduk di tempatku..aku membuka kalendar kecil didalam bukuku..lagi 3 hari sebelum masà untuk aku tunjukkan yang aku tak bersalah..aku mengeluh perlahan...semua rancangan sudah ada di dalam kepala aku tinggal keluarkan saje..

"Wei ! Wei !!! Aku ada berita hott !!!" Suara iffah kedengaran dan aku tanpa sengaja terpandang kearah geng mereka..

"Kenapa kenapa??" Tanya sas tak sabar

"Ada budak baru masukkk !! Lelaki !! Handsome !!" Kata iffah teruja dan aku terus menggulingkan anak mataku..typical..

" and and aku dengar dia ni pemain pedang !!!aku rasa cikgu amek dia lepas je alyaa kena buang kan? " Kata iffah lagi dan sempat mengerling kearahku..

"Baguslah kita dah ada pemain pedang baru..wahh !! Tak sabar nak jumpa dia" kata sue

"Well kita just berharao yang si alyaa a.k.a perempuan gatal tu tak rampas budak baru tu dari kita..yelah diakan pantang" kata adell dan menjeling tajam kearahku..aku menggulingkan anak mataku dan terus mengabaikan diorang..gedik !
aku mengeluh perlahan dan tiba tiba sahaja mataku bertembung dengan eagles..mereka kelihatan terkejut dengan berita yang baru diorang dapat lagi2 rafiqi dan adrian..amril yang aku cuba elak pun memandang simoati kearahku..aku mengangkat keningku kearah amril seolah2  bertanya tapi cepat2 amril mengalihkan pandangannya... weird..aku menggelengkan kepalaku dan terus membenamkan kepalaku diatas meja..aku ngantuk~~~dan tanpa aku sedar aku tertidur sampai cikgu masuk pun aku tak sedar..

"Awak boleh duduk dekat sana meja kosong tu sebelah budak yang tengah tidur tu" kata cikgu laila dan kedengaran bisik2 mengutuk aku..cikgu laila memang tak pernah suka aku yelah umur dia baru 22 tak jauh pun dari kitorang and dia ni sama je perangai dengan adell sebab tu dia tak kesah nak kejut aku..maybe untuk tunjukkan yang aku ni budak jahat..hella whatever..aku tidak bergerak pun walaupun aku tau semua orang tengah pandang aku and ada orang duduk sebelah aku..tanpa aku sedar aku betul2 tidur dan betul2 tidak hiraukan kelas cikgu laila..ala cikgu ni ajar sivik dengan pj je so buat apa nak amek kesah sangat..dia pun tak mengajar..

"Emm awak..awak..bangun rehat.." Kejut seseorang dan perlahan lahan aku membuka mataku..dahlah tengah mamai pastu tiba tiba ada muka budak laki kat depan aku mau tak terkejutnya aku..habis terjatuh aku dari kerusi..nasib kelas tu takde orang

"Kau okay tak ni?" Tanya budak laki tadi terkejut dan aku hanya angguk..aku bangun dan membetulkan tudung aku yang serabut habis tu..aku menggosok mataku dan mengeliat kecil..ah memang sedap betul dapat tidur ni..and baru aku sedar budak kat sebelah aku ni tak gerak pun walau seinci and asyik perhatikan aku je..dengan awkwardnya aku turunkan tangan aku..yelah kan baru lepas mengeliat..and aku pandang budak laki kat sebelah aku ni

"Emm kau taknak rehat ke?" Tanyaku pelik dan budak laki tadi tersenyum

"Akukan budak baru..aku tak tau kantin kat mana" jawabnya

"Kenapa kau tak ikut budak laki lain?" Tanyaku and dia senyum lagi

"Owh tadi aku jumpa cikgu sekejap balik2 je kelas kosong tinggal kau seorang je..tu yang aku kejut kau" jawabnya dan aku angguk

"Emm okaylah jom aku tunjuk kau kat mana kantin" kataku dan bangun..dia ikut bangun dan berjalan disebelahku..and seperti biasa bisikan mengejek mengikuri aku..aku mengeluh perlahan

"Sorry lah eh..aku ni banyak haters.." Kataku selamba dan budak lelaki tadi memandang aku pelik

"Kenapa? Kau kan lawa..baik..bijak..pandai main pedang lagi..takkanlah kau banyak haters" katanya dan aku tergelak kecil

"Siapa cakap aku ni lawa and baik?" Tanyaku balik

"Aku" jawabnya dan aku memandang kearahnya

"Aku rasa kau kena check mata kau..kat sini semua orang nampak aku as budak jahat.."kataku dan budak laki tadi ketawa..

"Siapa nama kau?" Tanya aku pelik yelah dari tadi berbual baru sekarang nak tanya nama? Hahah

"Aqil aryan..panggil aku aqil.." Jawabnya and aku angguk

"Aku al-"

"Alyaa...ye aku kenal kau..kau tak kenal aku ke sara?" Tanya aqil dan aku memandang terkejut kearah aqil..macam mana budak ni boleh tahu nama panggilan aku?



Bersambung....

                 .........................

Hai korang!!! Sorry lambat update !!! Sorry sangat sangat !!! Author serius busy gila ! Memang busy habislah..dengan kerja krusus lagi..study lagi..orang datang rumah lagi sorry sangat2 author memang busy..ni je yang author mampu update..hope you guys like it..

Btw sape agak2nya aqil eh?readers kongsilah pandangan dekat komen ! Klau sempat author layan korang jangan risau..nak berbual pun boleh author tak kesah hahahaha jangn lupa tau !

Vote and comment😘

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now