bab 12

46.8K 2.3K 77
                                    

Aku berjalan masuk ke dalam perkarangan sekolah dengan berat hati...Kejadian semalam masih berlegar legar lagi di dalam kepalaku..tak aku sangka adrian akan menangis dihadapan aku..sekarang aku faham kenapa dia cold dengan aku..maybe sebab aku mengingatkan kepada sesuatu yang sangat perit untuk diingati..aku mengeluh..haih macam mana lah semua ni boleh jadi..dalam tak sedar aku tenggelam dalam permainan mindaku...sampai di dalam kelas aku meletakkan beg galasku dan mula membenamkan mukaku di atas meja..

"URGHHHH,!!!" Aku mengerang kuat..stress dengan perasaan aku ni...entah kenapalah aku amek serius sangat pasal hal hal macam ni...selalunya aku buat tak kesah je ...asallah kali ni aku busy body sangat? Arghhhh,! Stress !!!!!!

Loceng mula berbunyi tanda masa untuk ke perhimpunan... aku mula berjalan seorang diri..mataku kemudian menangkap geng geng rafiqi yang sedang berbual mesra..mereka kemudian menoleh kearahku dan memberikan lambaian serta senyuman...aku membalas senyuman dan lambaian mereka...tetapi pergerakkan aku terus kaku bila lihat adrian yang hanya memandangku seperti tiada apa apa yang terjadi..

Macam mana dia boleh act macam tak ada apa apa ?!! Kenapa aku rasa macam aku seorang je yang overacting?...
urghh !! Okay alyaa macam ni..kau act je macam tak ada apa apa yang berlaku ok? Ok baiklah ! Take a deep breath and release it ! Ok ! Alyaa fighting !

Bermonolog ku di dalam hati..aduih parah dah ni condition aku sampai cakap seorang seorang..aku menggelengkan kepalaku dan mengambil tempat di dalam barisan..perhimpunan dimulakan seperti biasa..kemudian tiba masanya untuk guru bertugas menyampaikan pengunguman..

Bla bla bla bla bla...

Erghhh bila nak habis ni?

"Dan pengunguman yang terakhir..perhatian kepada semua ahli kelab basketball sekolah dan juga yang berkaitan dengannya..anda semua diminta untuk ke bilik kelab selepas perhimpunan..sekian terima kasih"

Ha?! Sekejap ! Besketball dan yang berkaitan? So maknanya aku kena pergilah ni? Aduih !! krisis betullah ! Time time aku nak mengelak lah semuanya jadi sukar...ahrghhh,!! Aku dengan lemahnya berjalan kearah bilik kelab dengan memegang erat buku catatanku..dalam kepala dah penuh dah memikirkan kemungkinan terserempak dengan adrian..dah macam macam plot dah aku rangka dalam kepala aku sampaikan aku tak sedar yang aku dah ada betul betul depan pintu bilik..aku mengeluh sebelum mengetuk pintu..beberapa ketukkan dan pintu mula terbuka..

"Alyaa sayang !!!!!!!!" Aku terus mengeluh saat suara nazri yang terlebih oktaf tu menyapa bahagian luar telingaku terus melalui salur telinga dan memukul gegendang telingaku ...
Impuls yang dihantar ke otakku membuatkan otak aku jam sekejap..it was like 'damn ! This is nazri's voice !'dan berlaku lah perang dalam otak aku..kelam kabut mencari apa yang sesuai membalas kata kata nazri  atau cara cara mengelak nazri dan sebagainyalah...aku memandang nazri blur dan menolak perlahan badan nazri ketepi menggunakan buku catatanku..nazri memberikanku ruang untuk lalu dan juga melemparkan kearahku pandangan yang pelik..aku mengambil tempat di meja mesyuarat dan membenamkan kepalaku diatas meja..warghh pening seyh kepala aku..

"Morning bae !!!" Jerit nazwan yang entah dari mana datang terus mengambil tempat di sebelah aku..aku mengangkat kepalaku dan memandang kearah nazwan sebelum melemparkan senyuman kearahnya

"Morning mangkuk" balasku selamba..

"Kau kenapa murung je ni?" Tanya nazwan dan memandang kearahku..

"Tak ah..mana ada murung..aku ngantuk ah semalam aku tak tidur..study..kejutkan aku bila cikgu sampai"  kataku..nazwan hanya angguk dan membiarkan aku membenamkan mukaku di atas meja..

"Alyaa cikgu sampai" bisik nazwan dari sebelahku..dengan cepat aku bangun dan mengeluarkan buku catatanku..

"Pagi alyaa." Sapa cikgu rasyid dan memberikanku senyuman..aku membalas senyumannya

"Pagi cikgu..silakan duduk cikgu" kataku dan cikgu angguk mengambil tempat di hujung meja..ahli yang lain satu persatu masuk dan duduk di kerusi masing masing..

"Tujuan saya panggil awak semua ni sebab saya nak bagitahu..camp basketball dah nak dekat..jadi saya nak awak semua bersiap sedia fizikal dan mental..seperti biasa camp kita akan disertai pelajar dari sekolah lain dan pastinya akan berlakunya perlawanan persahabatan..jadi saya nak awak semua bersiap sedia untuk camp dan perlawanan itu.." Kata cikgu rasyid..semua ahli basketball mendengar dengan teliti manakala aku giat mencatat isi isi penting.

"And awak alyaa..saya nak awak ikut mereka" kata cg rasyid mengejutkan aku

"Ha? Saya? Kenapa saya? Saya kena buat latihan jugak ke? Ha ? Saya tak faham" kataku kelam kabut plus panik..gila kau tak panik aku dahlah tak tau pape pasal basketball kang tiba tiba dia suruh aku berlari sekali dengan diorang mampus pengsan aku..

Cikgu rasyid hanya tersenyum melihat kekalutanku...

"Tidak..awak jangan risau..awak ke sana hanya untuk tolong saya sahaja..uruskan jadual mereka..dan pastikan mereka mengikut jadual yang dah ditetapkan..mana lah tahu something happen pada saya..at least awak ada..tak lah saya kelam kabut" terang cg rasyid..aku melepaskan nafas lega..alhamdulillah terselamat aku kali ni..

"Okay...ada apa apa soalan?" Tanya cg rasyid dan kami semua menggeleng.

"Okay baiklah saya harapkan yang terbaik dari awak semua..anda semua boleh bersurai terima kasih" kata cg rasyid dan mula berlalu keluar. Aku mengeluarkan keluhan.

"Alyaa jom masuk kelas ! " jerit nabil dan aku terus angguk berlari kearahnya..kami berdua berjalan masuk ke dalam kelas dengan semua orang memandang kearahku..aku cuba sedaya upaya untuk mengabaikannya dan berjalan ke mejaku..erghhh manusia ni menyusahkan betul..

                ...........................

      
KRINGGGG !!!!

"Okay saya nak awak serahkan kerja ni minggu depan..ok kelas terima kasih" kata cg hidayah dan disambut dengan laungan marah 😂 anak anak muridnya sbb bagi kerja sekolah banyak sangat😑

"TERIMA KASIH CIKGU !"

Suasana terus jadi riuh rendah saat cikgu hidayah keluar..

"Adell ! Petang ni jadi eh?" Tanya sas kuat dari tempatnya..mataku pantas menoleh kearah sas dan geng2 sassy G

"Of course...tunggu kat tempat biasa" jawab adell dan mereka semua tersenyum

"Bestnya ada kau ni..kau sporting..tak macam orang tu..huh dah lah tak sporting..talam dua muka pulak tu..menyampah" kata raudhah kuat..membuatkan hatiku koyak seribu..sampainya hati diorang cakap macam tu..tak tau ke betapa sakitnya hati aku ni? Kenapa diorang sanggup buat aku macam ni?..aku mengeluh..apalah nasib aku sekarang ni..

"Alyaa !!!" Panggil seseorang dan aku pantas menoleh dan melihat rafiqi tersenyum manis kearahku

"Petang ni jangan lupa..kalau ada masalah bagitau aku" kata rafiqi dan memberikan aku senyuman..aku membalas senyumannya dan memberikan anggukkan..dari ekor mataku..aku dapat lihat semua gadis di dalam kelas menjeling tajam padaku disebabkan rafiqi terlalu ambil perhatian kepadaku..aku menggulingkan anak mataku..why lah manusia ni perlu jadi menjengkelkan? Aku mengemas barangku dan cepat cepat keluar dari kelas..macam macam masalah yang datang kat aku nilah..ha ni lagi satu aku lupa..adrian.. Aduh mamat ni masalah jugak..kalau terjumpa dia habislah aku..

"alyaa !!"jerit seseorang..aduh siapa je lah ni yang suka panggil nama aku..aku menoleh dan melihat adrian..owh good speak of the syaitan here he come..good really..and sekarang baru aku sedar akan something..

"Damn..matilah aku"

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now