bab 7

52K 2.4K 64
                                    


"Dah balik?" Tanya seseorang...Adrian pantas menoleh dan melihat ibu tirinya..dia kemudian dengan selambanya mengabaikan pertanyaan ibu tirinya dan terus naik ke bilik...ibu tiri adrian mengeluh dengan apa yang baru terjadi..

'Macam mana lagi aku nak tarik perhatian dia untuk terima aku?' Bisik hati ibu tiri adrian..

Sampai sahaja di dalam bilik adrian menghempaskan dirinya di atas katil..dia kemudian mengeluh..

"Kenapa mama kena pergi?" Kata adrian perlahan dan terus terusan mengeluh..saat dia ingin membersihkan dirinya dia baru teringat jaketnya sudah tiada

"Eh? Tertinggal ke kat sekolah?" Tanya adrian sendiri..tapi sesuatu mengembalikan ingatannya dan dia dengan tidak sengaja tersenyum sendiri

"Pada minah sengal rupanya jaket aku...haih harap sangat besok dia pulang jaket aku tak bau telur" kata adrian dan terus masuk ke dalam tandas untuk membersihkan diri..

......................

Bunyi hayunan pedang kedengaran...aku dengan bersungguh sungguh berlatih skill baru yang baru sahaja aku cipta dan aku juga memantapkan lagi skill yang tidak berapa aku mahir .. beberapa minit kemudian aku mula rasa letih dan mengambil keputusan untuk rehat...haih hari ni je dah banyak benda yang buatkan aku stress...

"Kau buat apa kat sini?"

Opocot !

Terbaling botol yang aku pegang.. Dengan segera aku memandang kearah suara yang menegurku..dan melihat amril berpeluk tubuh memandangku

"Aku patutnya tanya benda tu kat kau" balasku dan memberikan jelingan tajam
Amril menggulingkan anak matanya jengkel

"Jawab jelah soalan aku duhh" kata amril...kali ini aku pula yang menggulingkan anak mataku...sebok je mamat ni

"Aku kan dah cakap aku ada latihan tadi..so aku tengah berlatih...takkanlah aku tengah jemur udang pulak kat sini" kataku sedikit sindir membuatkan amril memberiku jelingan tajam..hella i dont care..amril kemudian memakai lengkap pakaian pedang dan mula berlatih .dari jauh aku melihat gerak geri amril..hmm skill dia memang cantik..pergerakan dia pantas..why baru sekarang dia muncul? Aku memerhatikan amril berlatih tanpa sebarang bunyi...

"Kau patutnya gerakkan kaki kau dengan lebih pantas kalau kau nak buat teknik tu" kataku tiba tiba...amril berhenti bermain dan kelihatan agak jengkel..maybe dia tak suka orang tegur kesalahan dia kalau dia tengah berlatih..tapi apa aku kesah sekarang dah takde masa nak jaga hati si amril..kitorang musuh so buat apa susah susah jaga hati dia right?

" yang kau sebok kenapa?" Tanya amril jengkel

"Hello,??!! Bersyukur aku tegur kau tau..kalau kau ulangi lagi kesalahan tu kat tournment confirm pihak lawan kau akan dapat cari dengan mudah titik lemah kau" bebelku dan memberikan amril jelingan..ish dasa tak reti bersyukur ini anak !

Amril menjelingku

"Kalau kau pandai sangat tunjukkanlah kat aku" kata amril sedikit berbunyi marah..duhh eh eh mamat ni kang ! Nak suruh orang ajar cakap jelah..hish !
Aku bangun dan memakai topengku kembali...aku mula mengajar teknik tadi kepada amril...ya allah kau tau nyah ! Mamat ni grrrrr sudahlah buduh ! Sumbung pulak tu ! Dasar buduh sumbung ! Aku ajar dia pastu boleh pulak dia marah aku...ai budak ni kalau bukan dia ni anak orang dah lama aku amek parang makcik kantin, aku baling2 kat dia jadikan parang tu dat and dia papan datnya ha ! Biar Padan muka dia !

Mengajar amril sangat dan teramatlah memerlukan kesabaran yang tinggi..kalau aku ni jenis panas baran aku tak rasa hidup lagi si amril tu 😌😌

Setelah 2 jam kami berlatih aku pun dah kepenatan..aku mula mengemas barang ku dan bersiap sedia untuk balik..amril? Jangan tanya aku..malas nak jawab..mamat tu lepas je tamat latihan terus dia blah...eh? bukan aku cakap aku taknak jawab ke tadi?..ha apa2 jelah..

SCHOOL PRINCEWhere stories live. Discover now