• Bab 49

3K 275 27
                                    

◈ H O S P I T A L ◈

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

H O S P I T A L





“ Lie..ya. ”





“ Liey..a. ”






       Aku membuka kedua mata aku sejurus selepas mendengar nama aku disebut. Aku melihat Yoongi yang berusaha menyedarkan diri. Aku memegang lengannya dan tenung muka dia dengan airmata yang kembali bertakung. Yoongi pandang aku dengan senyuman pahit. Tangan kanannya menggapai tangan aku dan dia genggam dengan sangat erat. Ya allah, terima kasih sebab makbulkan doa saya.





Yoongi-ah, gwaenchana ? ”




“ Ya. ”





Alhamdulillah, leganya hati saya bila dengar. Awak tahu tak saya risau sangat dengan awak ? Hurm, suka sangat paksa diri awak kan ? Lainkali, tolong lah jangan buat perangai macam tu lagi. Hiks. ” ucap aku yang tersedu-sedan menangis. Yelah, aku esok dah balik Malaysia. Nanti, bila dia sakit lagi..siapa yang nak jaga dia ? Yoongi tertawa halus dan mengusap pipi aku.





Mianhae, sebab buat awak risau. Dah tugas saya untuk melakukan persembahan. Geokjeongma, saya dah okay. Saya..nak berehat sahaja sekarang ini. Saya, dah sampai tahap penat saya. ” ucap Yoongi dengan suara yang serak. Aku mengesat airmata aku dan tersenyum lega.




Eurm.




“ Tadi, masa saya masih pejamkan mata..saya dengar awak berdoa pada tuhan. Disebabkan doa tu, saya jadi bersungguh-sungguh untuk sedarkan diri untuk awak. Terima kasih sebab berikan semangat untuk saya, Lieya. ” ucap Yoongi dan bangun. Dia menyandarkan tubuh di birai katil. Aku tersengih dan menggelengkan kepala terhadap pernyataannya.





Aniya. Bukan saya yang bagi awak semangat. Tapi, Allah yang berikan tenaga pada awak untuk sedarkan diri. Herm, saya sangat bersyukur sebab Allah dengar doa saya supaya awak sihat. Yoongi, berjanji dengan saya untuk jaga diri awak. Jaga kesihatan. Jangan nak paksa diri kalau awak memang dah tak mampu. Saya..tak nak awak duduk hospital lagi dah. ” ucap aku. Yoongi tiba-tiba menarik tangan aku sehingga, wajah aku betul-betul berada di depannya.





Gomawo..saranghae.


Yo—Yoongi-ah.. ”




        Jantung aku berdebar sangat kencang apabila bibir dia cuba mendekati aku. Kenapa aku tidak berganjak langsung sekarang ni ? Aku memejamkan mata serapat mungkin dan menelan air liur. Tiba-tiba, Yoongi menekup mulut aku dengan tangannya. Terus aku buka kedua mata dan tenung matanya. Dia mengundurkan semula kepalanya dan memberikan senyuman manis kepada aku.




My Manager [JJK]Where stories live. Discover now