• Bab 38

3.4K 291 18
                                    

﹏﹏﹏••﹏﹏﹏






     Pada petang itu, Bang-nim menjalankan sedikit medical checkup sebelum pulang ke rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

     Pada petang itu, Bang-nim menjalankan sedikit medical checkup sebelum pulang ke rumah. Selepas satu jam checkup, akhirnya mereka bersama-sama pulang ke rumah aunty Cha. Muka masing-masing riang sahaja pada petang itu. Mungkin memikirkan party yang akan diadakan malam nanti. Tiba di rumah, semua orang berkumpul di ruang tamu untuk berbincang.







“ Okay, sebelum kita bincang. Ada yang tahu Jungkook pergi mana ? Daripada tengah hari tadi, dia menghilangkan diri. ” ucap Jin dan memandang ke sekeliling. Asya yang mendengar soalan itu mula membuat wajah sedih dan risau. Asya dah cuba call Jungkook berkali-kali. Namun, tidak diangkat langsung oleh lelaki itu. Malah, telefon Jungkook dimatikan oleh dia.







“ Dia pergi lepak dengan kawan-kawan sekolah dia lah tu. Jangan risau lah, dia bukannya budak kecil lagi sampai tak jumpa jalan rumah. ” ucap V dan menyilangkan kedua tangan ke dada. Sempat juga mata dia menjeling sebab perasaan menyampah apabila Jungkook di cari-cari.








“ Kalau ya pun, bagitahu lah kita ni dulu nak ke mana. Dah lah kat luar tu sejuk, suhu dan -8°c. Kalau dia masuk angin sebab kesejukan macam mana ? Tak ke nanti dah susah. ” ucap Jin dengan perasaan risau. Sebagai seorang hyung, Jin sangat lah tak senang duduk apabila salah seorang adiknya tak ada. Lagi-lagi, Jungkook yang memang maknae itu. RM tersenyum dan mengeluh kecil.






“ Jangan lah risau hyung, dia mesti okay punya. ”








“ Okaylah, sekarang kita mulakan perbincangan pasal party malam ni. Korang nak buat antara kita-kita sahaja atau nak ajak group dari entertainment lain untuk join sekali ? Mana lah tahu, lebih meriah kalau mereka ada. ” ucap Bang-nim memberikan cadangan kepada BTS dan yang lain. Jimin menganggukkan kepala dan mengangkat tangan kanannya.








“ Saya setuju untuk ajak group lain  ! Ajak lah group yang rapat dengan kita seperti GOT7 dan LOVELYZ. Rasanya, dua group tu sahaja dah cukup. Ramai sangat pun, tak boleh juga. Hehehe ! ” ucap Jimin. Members BTS yang lain bersetuju untuk membawa GOT7 dan LOVELYZ untuk bersama-sama memeriahkan party malam itu. Sebab hanya dua grup tu sahaja yang baik dengan BTS.








“ Okay, nanti saya cuba tanya manager diorang. Mana tahu mereka ada schedule apa-apa ke malam nanti. Tapi, rasanya diorang tu free je. ” ucap Bang-nim dan tersenyum lebar. Mereka semua bersorak riang dan saling berhigh5. Mungkin masing-masing rindu dan tak sabar nak jumpa kawan rapat mereka itu.







Yahoo ! ”







“ Baiklah, sekarang masa untuk bahagikan tugas. Semua akan dapat bahagian masing-masing, jadi jangan fikir dapat nak relax-relax. Okay, aunty nak Suga, Asya, Lieya dan Jin untuk tolong memasak di dapur. J-Hope, Jimin, V dan RM boleh mengemas dan menghias ruang tamu ni. Ingat, pastikan rumah ni bersih dan kemas. ” ucap aunty Cha dengan senyuman manis. Mereka semua menganggukkan kepala tanda faham.







My Manager [JJK]Where stories live. Discover now