12 | h e a r t r a t e

5.6K 456 23
                                    

—a u t h o r

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

a u t h o r

Asya mendekati katil Jungkook. Dia tengok Jungkook yang tersandar di birai katil. Kepala dia berbalut dengan bandage macam tu juga dengan tangan dia. Ada tompok merah kat bandage dahi dia. Asya menggumam bibirnya dan tundukkan pandangan. Jungkook pandang Asya.

“Kau okay?”

Jungkook-ah. Mianhaeyo.

“Kenapa kau pula yang minta maaf? Kau ada buat salah ke kat aku?”

Dah dua kali, saya buat awak sakit. Dua kali saya hampir nak buat awak mati. Teruknya saya ni kan? Sebab tu, saya minta maaf. Saya rasa..saya nak stop dari buat semua ni. Saya tak layak langsung nak jadi manager awak.” rintih Asya dan mula menangis dengan kuat.

Jungkook tengok Asya yang tersedu sedan menangis. Bagi dia, Asya tak buat salah apapun. Memang dia nak selamatkan Asya. Dia taknak gadis itu yang sakit. Jungkook gapai hujung baju dan tarik perlahan supaya Asya duduk di sisi dia. Asya tengok Jungkook yang dekat dengannya.

“Lega hati aku, tengok kau okay. Aku memang nak selamatkan kau tadi. Kau tak salah pun. Berhenti? Berani kau nak berhenti? Kau dah buat aku sakit macam ni, jangan nak fikir pasal berhenti. Kau tetap akan jadi manager aku.” ucap Jungkook.

Hiks..tapi..”

Stop nangis please.”

Jungkook gapai pipi Asya dan lap perlahan airmata yang masih mengalir di pipinya. Asya pandang Jungkook yang tersenyum kecil merenung wajahnya. Jantung gadis itu berdebar laju. Jantung Jungkook pun bagi reaksi yang sama.

Slowly, this feeling begin to grow.

 Aku tak sedap hati

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

 Aku tak sedap hati. Sumpah cakap, aku tak sedap hati. Mana taknya! Asya dengan Jungkook berdua-duaan dalam bilik wad tu! Aku tak nak salah faham, tapi bila Jungkook request nak jumpa Asya dulu buatkan aku jadi cemburu. Ah, sumpah tak suka.

“Mana Asya ni? Lama betul jumpa Jungkook. Aku pun nak tahu juga keadaan dia.”

“Tulah pasal. Apa yang lama sangat kat dalam tu? Apa kita masuk je? Aku takleh lah tunggu lama-lama kat luar ni.” ucap aku yang setuju dengan Jimin. Makin lama kat luar ni, aku makin overthinking.

My Manager [JJK]Where stories live. Discover now