• Bab 23

4.4K 346 4
                                    

       Mata Asya seperti tak berkedip mendengar luahan ikhlas dari Jeon Jungkook itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       Mata Asya seperti tak berkedip mendengar luahan ikhlas dari Jeon Jungkook itu. Dia tak tahu nak katakan apa lagi. Tapi, yang pasti dia berasa gembira dengan luahan hati itu. Jadi, selama ni cinta dia pada Jungkook tak bertepuk sebelah tangan. Lelaki itu juga suka padanya. Jungkook mengalihkan pandangan dan memandang pentas yang kosong itu.






Geokjeonghajimayo. Aku tak akan paksa kau untuk berikan jawapan sekarang. Sekurang-kurangnya, kau tahu yang aku sukakan kau sangat-sangat. Aku tunggu Asya, berapa lama masa yang kau nak. Aku akan tunggu. Aku faham, kita ni jauh bezanya. Lagi-lagi, agama dan sefahaman kita. Cuma aku teringin, nak kenal kau lebih lagi. ” jelas Jungkook. Asya terdiam dan berfikir seketika.






Patut ke aku bagi jawapannya sekarang ? Aku takut aku lambat nanti. Tapi, abang Hazman ? Lamaran dia ? Ya allah, apa pilihan yang aku ada sekarang ?






“ Okay lah, aku nak tukar baju. Jangan lama-lama kat sini. ” ucap Jungkook dan bangun berdiri. Belum sempat dia berlalu pergi, Asya menarik belakang bajunya. Dia berhenti dan menoleh melihat Asya yang menundukkan kepala sebab perasan malu.






Nado..nado neo johaeyo. Sagwilja. (Saya..saya pun sukakan awak. Lets date.) ” ucap Asya dengan perasaan gemuruh. Jungkook tersenyum dan duduk semula di kerusi itu. Asya melepaskan baju Jungkook dan segera menutup wajahnya dengan fail jadual itu. Dia tak nak Jungkook melihat kemerahan pipinya.





“ Awak malu ke ? Pandang lah saya. ”





Hajjima. Jangan tengok muka saya sekarang. ” ucap Asya. Jungkook tersenyum kecil. Jungkook mendekatkan bibir ke fail itu dan menciumnya. Seakan-akan dia sedang mencium gadis itu. Padahal, yang dicium adalah fail. Asya pula tak tahu langsung tindakan Jungkook itu. Jungkook mengundur semula dan menyandar semula.





“ Kalau awak tak pandang saya, saya tak terima luahan hati awak. ” ucap Jungkook. Perlahan-lahan, fail itu dialihkan. Jungkook tergelak kecil melihat muka Asya yang menahan malu itu. Baginya, ia nampak comel sangat. Jungkook mendekatkan sedikit wajahnya dengan Asya.





Gomawo, sebab bagi saya peluang. ”






Erm, saya pun nak cakap terima kasih sebab sukakan saya apa adanya Jungkook. Saya bukannya cantik macam perempuan korea..tapi awak tetap pilih saya. Gomapta jinjja. ” ucap Asya dan tersenyum manis. Jungkook menggeleng dan membuka cincin yang dia pakai kemudian diletakkan di atas fail yang Asya pegang.





“ Asya di mata saya awak dah cantik. Sangat-sangat cantik. Saya tak perlukan perempuan berambut ikal dan panjang, saya tak perlukan perempuan yang kakinya putih melepak. Saya cuma perlukan orang yang akan bawa saya ke sesuatu nilai yang saya tak tahu. Awak berbeza Asya. Awak ialah awak, mereka ialah mereka. Cincin tu, cincin kegemaran saya. Awak pakailah. Ianya sebagai tanda yang awak tu hak milik saya. Tunggulah sampai saya bawa yang official punya ” ucap Jungkook. Asya terkekeh ketawa.




My Manager [JJK]Where stories live. Discover now