8 | l i e y a

5.6K 492 6
                                    

—a u t h o r

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

a u t h o r

Selepas tiga jam, akhirnya semua outfit untuk concert dah pun settle. Asya tengok jadual diorang yang dah pun free. Asya tengok members BTS yang tengah berbual-bual. Tangan memasing mengipas diri. Panas agaknya berdiri kat luar shopping mall ni. Menunggu van hitam datang.

Guys, nak pergi minum kat kafe situ tak? Saya rasa, pakcik Musa jauh lagi tu nak sampai sini. Kesian pula menunggu kat luar ni. Lagipun, takut fans nampak korang.” ucap Asya. Diorang bertuju mengangguk setuju dan ikut Asya pergi ke kafe berdekatan shopping mall tu.

Asya tengok dua tray dulang yang penuh dengan air yang BTS pesan. Macam mana dia nak angkat? Asya menoleh tengok diorang yang tengah berbual-bual di hujung kafe. Segan pula nak minta tolong. Takpelah, angkat jelah satu-satu. Asya angkat satu dulang.

“Nak saya tolong?”

Taehyung-ah, terima kasih.”

“Kenapa tak panggil je? Nasib saya nampak awak tengah struggle sensorang depan kaunter ni.” ucap V dan angkat satu lagi dulang. Asya tersenyum malu. Rasa gembira bila ada V yang sudi nak tolong dia.

Saya tengok korang seronok sangat berbual. Taknak lah kacau. Apapun, thanks.” ucap Asya. V mengangguk kepala dan diorang pergi ke meja. Asya duduk di kerusinya yang bersebelahan dengan Jimin. Dia hirup air ice latte yang diorder. Sebelah lagi tangannya keluarkan iphone yang ada dalam beg tangan.

9 misscall from Lieya

Terkejut sekejap Asya bila nama kawan baik dia terpampang kat skrin telefon. Patutlah miss call, telefon dia dalam silent mode rupanya. Asya terus dail nombor Lieya dan lekapkan telefon tu telinga. Macam ada hal urgent je sampai 9 kali call. Panggilan diangkat.

Assalamualaikum Lieya. Kau call aku ke tadi?”

Waalaikumsalam, yelah! Mana kau pergi? 9 kali aku call kau tau. Nasib baik kredit aku tak habis. Tengah busy ke?”

“Tak busy, tapi aku ada hal tadi. Aku tak perasan telefon aku dalam silent mode. Tu yang aku tak angkat call kau. Sorry, jangan lah marah.”

Herm, takpelah aku faham. By the way, aku ada benda nak bagitahu kau sekarang ni. Harapnya, kau tak terkejut lah.

“Bagitahu apa? Macam ada something happen je.”

Aku sekarang..on the way pergi rumah kau! SUPRISE! Heheh, aku plan nak spent cuti sem dengan kau!”

“Apa?! Serieslah?! Bukan kau kata nak ikut yang lain pergi bercuti ke? Cancel plan ke apa?”

My Manager [JJK]Where stories live. Discover now