• Bab 46

3.1K 272 12
                                    

       Kini, semua orang sudah ada di hospital

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       Kini, semua orang sudah ada di hospital. Bang-nim, aunty Cha, Fei dan juga V baru sahaja tiba sebentar tadi. Selepas dapat panggilan dari RM, mereka bergegas datang ke hospital. Genap dua jam menunggu, akhirnya doktor yang merawat Suga di dalam wad ICU itu melangkah keluar. Semua orang terus mengelilingi doktor itu untuk mengetahui keadaan Suga. Lieya melihat wajah doktor itu dengan perasaan resah.






“ Kamu semua, keluarga dia ke ? ”







Aniya. Keluarga pesakit berada di Daegu sekarang jadi mereka tak boleh datang ke sini. Saya merupakan penjaga dia semasa dia berada Seoul. Dia penyanyi di bawah jagaan syarikat saya. Herm, boleh saya tahu keadaan dia sekarang bagaimana ? ” tanya Bang-nim. Doktor bernama Kim Seok Hyun itu memberikan senyuman pendek kepada Bang-nim.






“ Jangan risau, pesakit tak alami apa-apa yang serius. Mungkin sebab cuaca dan suhu sejuk sekarang, buatkan tubuh dia tak bermaya. Tambahan pula, pesakit ni seperti kurang berehat. Jadi, saya sarankan agar pesakit berehat sepenuhnya di hospital supaya pihak kami boleh buat pantauan dan rawatan susulan. Badan pesakit masih lemah. ” ucap doktor Kim itu. Semua orang mengeluh nafas lega.





“ Tapi, penyakit dia ? ”







“ Pinggang dia dalam keadaan yang okay. Tak ada tanda-tanda serius pun. Jangan risau. Baiklah, saya nak minta diri dahlu. Kalau nak melawat, silakan tapi jangan menganggu pesakit, ya ? Terima kasih. ” ucap doktor Kim itu. Mereka semua menunduk hormat kepada doktor itu. Kemudian, doktor Kim berlalu pergi bersama jururawatnya. Lieya mengurut dada tanda dia sangat bersyukur dan lega.






       Hanya Allah sahaja yang tahu betapa bersyukurnya aku sekarang ini bila tahu yang keadaan dia tak apa-apa dan penyakit dia tak serius

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

       Hanya Allah sahaja yang tahu betapa bersyukurnya aku sekarang ini bila tahu yang keadaan dia tak apa-apa dan penyakit dia tak serius. Hampir nak meletup jantung aku masa mendengar penjelasan doktor Kim tadi. Aku melangkah masuk ke dalam bilik wad itu. Kelihatan Yoongi sedang terdampar di atas katil dengan alat pernafasan di bibirnya. Tch, hati aku sakit melihatnya.






My Manager [JJK]Where stories live. Discover now