• Bab 17

5.1K 429 28
                                    

      Aku memandang tepat ke anak matanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

      Aku memandang tepat ke anak matanya. Begitu juga dengan dia memandang aku dari jauh. Aku nampak pipi dia merona merah. Aku mendekati dia dan berdiri di hadapan nya. Dia segera mengalihkan pandangan apabila aku mendekati nya. Aku menurunkan mask hitam aku dan tersenyum kecil. Apalah kau ni Suga, kau buat suasana makin kekok tahu tak.




Mianhae, aku buat kau tak selesa ke ? Mian. ” ucap aku dan tersenyum kecil. Macam mana lah aku boleh terlepas cakap yang aku nak kahwin dengan dia ? Aduhai, kantoi lah nanti ! Aku tak nak terburu-buru sangat.




Majayo. Aku suka dia.





Taklah. Tapi, pasal kahwin tu. Awak bergurau je kan ? Awak tak, ambil serius kan ? tanya dia dengan gelabah. Aku hanya merenung dia dengan senyuman kecil. Aku memang nak kau terus berada di sebelah aku, Lieya. Kalau dengan berkahwin, boleh buat kau terus di sebelah aku. Aku nak Lieya.



“ Hahaha, aku bergurau je. Dah lah jom balik, dah puas aku ambil angin sekarang ni. ” ucap aku dan sambung pakai mask hitam itu sebab orang makin ramai pula yang datang di sini. Aku perasan riak muka dia agak kecewa dengan jawapan aku.




Hahah, dah agak. Okaylah, jom balik. Mesti yang lain tunggu kita dekat rumah. Kalau lama-lama nanti Asya marah pula. ucap Lieya dan berjalan pergi. Aku memasukkan kedua tangan aku ke dalam poket dan berjalan di sebelah dia. Sambil berjalan, kami berdua melihat sekeliling.





“ Lieya, kalau aku betul-betul nak kahwin dengan kau. Aku kena buat apa ? ”




Mwoya ? Bukan ke tadi awak cakap awak bergurau ? Kenapa cakap lagi pasal kahwin ni ? Geumanhae, jebal. ” ucap dia dan menjeling. Aku hanya memandang ke arah kereta-kereta yang berjalan melepasi kami berdua. Alahai, segan pula bertanya soalan macam tu dengan dia.




“ Tak salah untuk bertanya kan ? Mana tahu, aku jumpa perempuan yang seperti kau. Aku teringin nak tahu. ” ucap aku. Dia memandang aku dengan riak sedih dan kemudian terus mengalihkan pandangan apabila mata kami bersua.




Ouh, kalau awak nak kahwin dengan orang yang macam saya, awak kena masuk ke dalam agama dia. Tapi, saya yakin mesti awak tak nak. Awak dah terbiasa dengan agama awak. Beza antara agama awak dan saya, sangat banyak Suga. ” ucap Lieya.





“ Susah sangat ke nak masuk ke agama kau ? ”





Masuk islam memang senang, tapi bila dah masuk agama islam. Awak kena ikut semua kehendak agama. Sekali kita melafazkan syahadah, ianya membuktikan kita berjanji untuk ikut segala perintah tuhan. Tak payah lah Suga, banyak lagi perempuan yang seagama dengan awak. Lagipun, mak dan ayah mesti tak setuju. Apatah lagi, peminat awak. ucap Lieya dengan nada suram.

My Manager [JJK]Where stories live. Discover now