• Bab 47

3.1K 259 6
                                    

     Aku hilang kata-kata apabila melihat airmata dia mengalir di pipi

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

     Aku hilang kata-kata apabila melihat airmata dia mengalir di pipi. Aku menundukkan pandangan aku. Aku tak tahu nak balas apa lagi sebab ini keputusan aku. Walaupun ianya berat, tapi pelajaran aku juga sangat penting. Ada cita-cita dan impian yang aku kejarkan. Aku tak mahu cinta menjadi penghalang aku mencapai cita-cita sebenar aku. Tapi, berpisah dengan Yoongi juga..buatkan aku sebak. Haih, pening kepala aku sekejap.





“ Saya tak ada pilihan lain selain menunggu, kan Lieya ? ”





Jeongmal mianhae.





Aniya. Jangan minta maaf pada saya. Saya faham sangat situasi awak, Lieya. Kalau saya jadi awak, saya akan buat benda yang sama. Cuma, saya nak pesan. Simpan hati dan perasaan awak untuk saya seorang sahaja Lieya kerana suatu hari saya akan kembali pada awak. Kita dah berjanji kan ? ” ucap Yoongi dan tayang di cincin tangan nya. Aku mengangguk dan tayang cincin aku padanya.





Saya tak akan cari yang lain sebab saya sayangkan Min Yoongi seorang sahaja. Jangan risau, saya berpegang pada janji saya. Begitu juga dengan awak Yoongi, simpanlah hati awak untuk saya. Semoga awak berjaya mengejar cinta sebenar selain daripada saya. ” ucap aku. Dia menganggukkan kepala dan tersenyum. Aku mengesat airmata di pipinya.





Arasseo, saya usahakan. ”





“ Suga hyung !! ”






      Aku alihkan tangan dari pipinya dan melihat ke arah pintu bilik wad itu. Kelihatan ahli BTS, Asya, Bang-nim dan Aunty Cha memasuki ruangan ini. Yoongi menguatkan diri untuk bangun dari baringnya dan menyandarkan diri di birai katil. Dia memberikan senyuman kelat kepada kawan-kawannya. Jimin mendekati Yoongi dan terus peluk tubuh dia dengan erat. Aku yang ada di sisi hanya memberikan senyuman dan melihat Asya yang tepuk bahu aku.






“ Yah ! Yah ! Lepaskan aku. ”





Hyung tahu tak aku risau gila dengan hyung ?! Nasib baik lah tak ada apa-apa yang serius ! Huhu ! ” ucap Jimin. Yoongi yang merasa rimas itu menolak perlahan tubuh Jimin daripada terus memeluknya. Ala, Yoongi tu sebenarnya dia suka dengan pelukan tu tapi biasalah yang namanya Min Yoongi tu memang macam tu. Yoongi usap kepala Jimin.





“ Aku okay sahajalah. ”





“ Okay apanya tu ? Muka dah macam mayat hidup. Tu lah, aku dah pesan banyak kali untuk berehat dan makan ubat. Dah tahu diri tu ada sakit. Erh, kalau dah bekerja tu memang tak reti nak sayang badan. Penat sahaja aku beli vitamin untuk kau. ” bebel Jin dan menyilangkan tangan ke dada. Yoongi hanya memberikan sengihan kecil dan menggosok perlahan lehernya.





Mianhaeyo, hyung.





“ Tak apalah, apa yang penting Yoongi sihat. Lepasni, jangan nak paksa diri sangat. Cuma sekarang saya nak kamu berehat secukupnya. Tentang The Show itu, saya dah batalkan nya dengan mereka. Herm, mereka terima sahaja keputusan tu. ” ucap Bang-nim dan bercekak pinggang. Yoongi terkejut mendengar berita itu.





My Manager [JJK]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora