11 | a c c i d e n t

5.7K 449 16
                                    

—a u t h o r

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

a u t h o r

Pagi esoknya, diorang semua pergi ke Indoor Stadium untuk buat checkup tempat dan position sebelum konsert yang akan berlangsung dua hari lagi. BTS tengok sekeliling tempat konsert yang besar. Boleh dikatakan stadium ni boleh muat 10 ribu orang.


“Asya, boleh kitorang naik pentas?”

Boleh. Kalau korang nak buY soundcheck ke, rehearsal ke apa minta je sound system mainkan lagu.” ucap Asya. Diorang terus naik pentas dan bincang formation masing-masing untuk pergerakan pentas.

Hyung jomlah rehearsal. Boleh test mic sekali.”

“Boleh juga tu.”

Asya duduk di tempat penonton sambil menulis di ipad nya. Dia tengah check timeline masa konsert nanti dan confirm kan dengan team stage yang lain. Lieya pula cuma jadi pemerhati BTS kat atas pentas. Dia duduk di sebelah Asya.

“Macam mana pengalaman jadi manager BTS?”

“Baru berapa hari, so rasanya macam okay lagi. Cerewet tu benda biasa sebab diorang artis. Nanti dah seminggu, okay lah kot.” ucap Asya sambil menulis di ipad nya. Lieya mengangguk tanda faham.

“Oh, macam tu. So, sekarang kau dah kenal BTS kan. Kau dah ada bias ke belum? Takkanlah kau tak ada bias kan. Hahah, punya lah hensem diorang bertujuh tu.” ucap Lieya. Tangan Asya terus berhenti dan dia terdiam. Dia jadi teringat Jungkook. Asya menggeleng.

“Tak ade.”

“Ey, takkan lah takde? Dah nak 5 hari diorang duduk kat rumah kau. Kata kawan, takkanlah nak berahsia lagi dengan aku. Bagitahulah!” ucap Lieya dan tarik-tarik lengan Asya. Asya tertawa dan menggeleng lagi.

“Bukan sekarang kot. Lagipun, sangat mustahil untuk aku iaitu manager diorang, menaruh perasaan macam tu. Hahah, jangan merepek lah Lieya. Aku selesa macam ni.” ucap Asya dan tersenyum senget. Lieya hanya mengangkat kedua bahunya dan sambung melihat BTS.

Lagu Run pun mula bergema satu hall concert ini. Lampu-lampu stage mula menyala dan memainkan peranan. BTS pun mula menari dan menyanyikan lagu tu. Asya dan Lieya yang dekat bawah terpanar dengan persembahan diorang. Hilang fokus Asya terhadap kerja bila melihat mereka bertujuh menari dan menyanyi.

Mata Asya hanya terpaku pada Jungkook yang gigih menari. Walaupun wajah Jungkook nampak dingin tapi muka tu yang buat semua ARMY jatuh cinta. Part Jacket dibuka dan ada gerakan ombak di bahu Jungkook itu membuatkan Jantung Asya berdegup. Aura Jungkook tu buatkan Asya hilang kata-kata.

My Manager [JJK]Where stories live. Discover now