6 | t t e o k b o k k i

5.8K 547 11
                                    

—a u t h o r

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

a u t h o r

Pagi lagi, Asya dah berdiri kat dapur. Apron yang ada di tangan di pakai kat badan. Laptop yang dia letak atas meja di tengok. Resepi tteokbokki tu dibaca satu persatu sambil check bahan yang ada kat atas meja. Asya berdiri tegak dan tepuk tangannya tiga kali.

“Okay, semua bahan dah ready. Its time to cooking!”

Awak, awak tahu tak Jungkook suka makan apa?”

Dia tu, semua makan je. Tapi, dia paling suka makan tteokbokki. Benda basic macam tu, dia suka. Kalau lepas practice ke apa, mesti dia pergi cari tteokbokki.”

“Oh, okay.”

Asya tersenyum bila ingat perbualan dia dengan V semalam. Dapat tahu je Jungkook suka makan tteokbokki terus dia keluar dan beli bahan-bahan tteokbokki. Jadi, pagi ni dia nak masak untuk Jungkook dan members yang laim sebagai tanda minta maaf untuk hal semalam. Asya pun mula memasak.

Ni first time masak korean food. Hope okay lah. Huft, fighting Asya! You can do it!


Lepas satu jam, akhirnya tteokbokki buatan tangannya dah siap. Asya tersengih lebar tengok hasil tteokbokki yang dia buat. Nampak sedap pula! Harap-harap rasa dia pun sedap! Asya terus ambil mangkuk dan masukkan tteokbokki tu ke dalam mangkuk. Dia pun hidangkan atas meja.

Yeah! Siap pun!”

“Yah, kau buat apa?”

Asya terus angkat kepala dan tengok orang yang menegurnya. Jungkook? Dia buat apa kat dapur ni pagi-pagi? Asya terus memandang ke kanan ke kiri. Dia jadi takut tengok Jungkook yang merenung tajam dirinya. Asya berdehem dan buka apron yang dia pakai tadi.

Saya..tengah masak lah untuk sarapan. Awak buat apa pagi-pagi ni kat dapur?” tanya Asya dengan perasaan akward. Jungkook menjeling dan berjalan ke peti ais. Dia keluarkan satu botol dan gapai gelas yang ada di rak kabinet.

“Aku haus.”

By the way, awak..dah okay? Alahan awak masih ada lagi ke?”

“Dah okay.”

 Asya tersenyum lega. Alhamdulillah, dia memang betul-betul dah okay. Semalaman Asya merisaukan keadaan dia. Lepas basuh gelas air tadi, Jungkook terus berjalan pergi. Asya yang perasan tu terus berlari dan berdiri depan Jungkook untuk halang dia pergi tinggalkan dapur.

My Manager [JJK]Where stories live. Discover now