Bab 46

3.1K 211 33
                                    

"Hazrid Raykal!!"

"Yes I'm here." seorang lelaki berhoodie hitam berdiri di antara Revan dan Arjuna. Membuat gadis² yang berada di sana menjerit histeria.

Lelaki itu tersenyum namun pandangannya terhenti tepat pada pada seorang gadis yang juga memandangnya.

Ya, dia rindu wajah itu.

Pandangan itu.

Mata tajam itu.

Mahu saja dia langsung meluru ke arah Nad dan memeluk gadis itu apabila si dia memalingkan wajahnya. Langsung tidak mahu bertatap muka dengannya. Dari pandangannya, Nad terlihat dingin dan tidak menunjukkan perasaannya. 

Semua ini bukan kerana aku kan?













"Macam mana dia boleh kat sini?" Eroz menarik Ad dekat apabila gadis itu sudah terdiam. Ad membalas genggaman tangan Eroz apabila merasakan degupan jantungnya semakin melaju seakan mahu pecah sahaja.

Senyuman Sya langsung mati. Dia tak tahu nak cakap apa² lagi. Nampaknya mereka harus segera keluar dari tempat itu.

"Dia budak Golden Highschool yang bergabung dengan kita." ucap Fariq. Dia juga terkejut. Sangat² terkejut kerana malam tadi dia yang membaringkan Ray di dalam bilik lelaki itu kerana ubat penenangnya.

"Kau kenal dia Fariq?" tanya Muqri tiba². Namun Fariq hanya menunduk.

"Ermm nanti aku beritahu." ragu² Fariq membalas.

"Nevermind.. Aku rasa nak.." belum sempat Maleq membalas satu suara menyapa.

"Korang tak berubah sangat. Still same." suara garau itu menyapa Balck Rose' dan yang lain.

Mulalah terdengar bisikan² daripada beberapa pelajar berlainan sekolah. Seorang kingka sekolah Golden Highschool menyapa kumpulan Blacklist dari Antomn Grund Highschool. Dia, Hazrid Raykal tidak pernah menyapa orang 'seramah' itu dan tidak akan pernah berjalan melalui beberapa orang hanya untuk menyapa mereka. Orang lah yang berjalan ke arahnya untuk mengambil perhatiannya.

"No answer huh? No one miss me?" Ray mendepa tangannya. Matanya tepat memandang Nad yang dihalang oleh Thariq. Gadis itu langsung tidak memandangnya.

"Just don't distrub us. Do your own bussiness." balas Eroz. Dia perlu bersuara bagi pihak mereka.

"Nah bro. Actually I didn't ask you." ucap Ray. Kali ini dia tidak boleh berdiam diri. Semakin dia diam semakin jauh gadis itu darinya. Sudah beberapa tahun dia memendam perasaan apabila terpaksa meninggalkan gadis itu. Dia tak pernah berdendam pada Nad apabila gadis itu memukulnya. Baginya itu hanya hal kecil, Nad akan memaafkannya nanti.

Tapi ingin meraih kembali kepercayaan seseorang adalah antara hal tersulit.

"Dah jam berapa ni? Tak pasang khemah lagi ke?" ucap Nad sambil memandang jam tangannya. Tidak memandang sedikitpun wajah Ray.

"Cikgu, kitorang memang duduk² kat sini ke ke sepanjang camping ni?" ucap Sya kuat sambil memandang Cikgu Izmie.

Ya, hanya itu caranya untuk menghiraukan seorang Ray.

"Okey murid²! Berkumpul! Cikgu akan memberikan taklimat dan perlengkapan untuk sebuah khemah kepada kamu semua!" ucap Cikgu Izmie mengambil perhatian mereka.

Black Rose' dan yang lain langsung bergerak ke arah barisan sekolah mereka. Meninggalkan Ray yang terdiam dan hanya menatap mereka.





















"Woi Eroz! Kau tak pandai cucuk kuat sangat ke? Jangan pandai main game ja!" marah Maleq lalu melempar seliparnya ke arah Eroz.

"Eleh kau diam ar! Pandai menyuruh ja! Ha buat lah kalau boleh! Aku dah cucuk kuat ni! Kalau ada taufan lalu kat tepi khemah kita ni pun tak akan tercabut!" balas Eroz. Selipar Maleq dilempar ke belakang mengenai Thariq yang menonggeng mengemas barangnya.

[OG] The Black Rose'Where stories live. Discover now