Bab 20

4.2K 256 26
                                    

Heyy komunitass!

Memandangkan respon korang sangat baik,kami dengan berbahagia update bab baru hehe. Thanks for your support!

Here we go!
______________________________________

"Sya hutang apa dengan kau?"

"Jangan masuk campur urusan aku Maleq." Sya memandang bosan kearah jejaka bertubuh seperti pemain ragbi tersebut. Maleq memandang risau kearah Sya.

"Yang kau bawa geng kau ni asal?" kata Ad. Dia kenal Maleq sudah lama. Kalau bawa geng tu nak berperang lah tu.

"Budak aku kata ada orang kacau kau. Siapa yang berani sangat kacau kau tu?" Maleq mendekati Sya ingin melihat tiada cacat cela pada gadis yang ingin dijaganya dari mereka tingkatan 1 lagi.

"Huh Sya! Kau banyak backup eh. Tak sangka pulak aku kau rapat dengan 'monster' sekolah. Aku terfikir juga kau ni perempuan jenis apa." kata Syakir mengangkat keningnya. Senyuman sinis ditayang seakan menghina Sya. Ad bangun dari duduknya, pandangan tajamnya tidak dapat dihalang oleh kacamata yang dipakainya.

"Kau jangan sampai aku pijak kau! Cakap baik² sikit ya!" kata Ad lantang. Sangat pantang apabila rakannya dihina seperti itu. Sya pula bangun menarik perlahan tangan Ad yang seperti ingin menumbuk Syakir. Ni kalau Nad dengar ni, pastinya meja tersebut dilempar kearah Syakir.

"Sial! Berani kau cakap Sya macam tu!" Maleq mengepal penumbuknya. Urat hijau kelihatan pada lengannya.

"Hoi sudah lah! Kenapa korang ni? Jangan buat hal lah kat sini!" marah Ian. Dalam pada masa yang sama dia tidak suka cara Syakir melayan Sya.

"Korang pun berurusan dengan mamat pengawas ni?" kata Maleq sambil memandang Sya dan Ad. Dia mengeluh perlahan melihat Nad yang tidak kesah hal sekeliling. Sleephead betul minah ni.

"Kalau Sya macam tu, apalagi kawan dia kan?" kata Syahreal memanaskan lagi keadaan. Ad yang ingin membalas terhenti sejenak apabila melihat kerusi besi melayang dihadapannya.

PRAKK!!

Semua murid menjerit ketakutan dan ada juga yang terkejut. Semua memandang kearah gerangan yang sesuka hati membaling kerusi besi itu kearah Syahreal. Mujur Syahreal mengelak dan hanya kena sedikit. Dia terduduk akibat terkejut.

"Kau boleh diam tak sial? Ganggu tidur aku ja." Nad memandang dingin kearah Syahreal yang memandangnya tidak percaya. Lalu dia memandang sekeliling melihat wajah² terkejut semua manusia yang berada disitu sambil merenggangkan sedikit badannya. Pandangannya terhenti pada Zieme.

"Don't worry belum patah lagi benda tu." kata Nad memandang datar kearah kerusi besi berdekatan Syahreal.

"Shit! Nad kau gila ka baling kerusi tu kat kawan aku, sial!" marah Syahzwan lalu menolong Syahreal untuk berdiri.

"Nad belum gila lagi nak matikan kawan kau. Takda dapat apa² pun kalau cederakan dia." kata Ad selamba, walaupun dia juga terkejut kerana hampir saja kerusi itu mengenai dirinya. Kus semangat!

KRIIIINGGGGGG!!

"Jom rehat." kata Nad lalu berjalan menuju pintu belakang kelas. Namun langkahnya terhenti berhampiran dengan Maleq apabila Syakir menahan mereka.

"Kau tak boleh pergi dulu! Kita belum selesai!" laung Syakir memandang tajam tiga gadis itu.

Nad melirik kearah Maleq lalu menumbuk perlahan lengan sasa jejaka itu. Maleq menoleh memandang Nad.

"Kalau kau boleh selesaikan ni, aku bagi gambar Aryana Nastasya untuk kau. Jangan bagi mati or masuk ICU." kata Nad memandang Maleq yang sangat tertarik pada tawarannya.

[OG] The Black Rose'Where stories live. Discover now