Bab 26

817 62 27
                                    


"Farhan, wait. " ujar Zahra. Dia masih cuba untuk menyaingi langkah Farhan. Namun, apakan daya. Langkah Farhan begitu laju, susah untuk Zahra menyaingi langkah Farhan.

Farhan hanya buat-buat tidak dengar sahaja panggilan dari Zahra. Entahla mengapa? Hati dia sakit yang teramat. Farhan menekan lock kereta dan ingin membuka pintu keretanya, namun tindakannya terhenti apabila Zahra memaut lengannya

Dia menepis tangan Zahra. Sayu sahaja suara Zahra menyebut namanya. "Farhan" matanya pun berkaca. Farhan menatap me arah lain. Tidak mahu menatap wajah Zahra. Hatinya tak tenteram apabila melihat wajah Zahra yang disimbahi dengan air mata.

"Farhan, Zahra minta maaf. Zahra tak sengaja. " tutur Zahra lembut. Dia mengharap sangat yang Farhan dapat memaafkannya.

Farhan tersenyum sinis. "Eh perempuan. Kau cakap tak sengaja. Gi mampuslah dengan tak sengaja kau tu." Suara Farhan naik seoktaf.

"Farhan!! Sampai hati awak kan. Awak cakap awak sayang saya. Awak cakap awak cintakan saya. It just a fake love right? Awak take cintakan saya pun. Apatah lagi sayang. Jauh kan. Awak memang nak sakitkan hati saya kan. Kalau itu tujuan awak tolonglah berhenti sekarang. Saya dah tak larat. Saya dah terluka pun. " Zahra mengesat air matanya yang masih bercucuran keluar dari tubir matanya.

"Terluka. Kau terluka kau cakap. Eh, Zahra. Aku tak kisah la kalau nak mati sekalipun. Apa yang buat aku marah sekarang ni ialah kau tau tak baju ni, Merdina yang bagi. Satu-satunya baju yang dia belikan untuk aku. And kau tumpahkan air dekat baju aku then, cakap tak sengaja. Kau ingat aku ni bodoh ke? " Farhan menarik kasar pintu keretanya. Sekali lagi, tindakannya terhenti taktala Zahra sekali lagi memaut lengannya.

Farhan marah. Terus sahaja dia mencengkam pipi Zahra dengan kuat. Amarah syaitan terus membelungi dirinya.

"Kau tak payah nak memyemak dekat sangat dekat sini. Aku jijik. Faham jijik. " lalu ditolak kepala Zahra. Kepala Zahra terteleng me kiri.

"Merdina, Merdina, Merdina! Farhan, she is not your girlfriend. She is your ex-girlfriend. I'm your girlfriend. Dari tadi lagi awak asyik sangat dengan Merdina. I know, awak masih cintakan Merdina kan? I'm nothing to you. Saya cuma perempuan yang awak kena couple selama 3 bulan saje kan. Saya tahu. Saya terdengar perbualan Zaim dan Adam. Tapi saya tak kisah sebab saya cintakan awak. Saya ingat dalam tempoh tu awak akan cintakan saya. Tapi rupa-rupanya tak. Saya silap. Saya yang bodoh kan? Saya minta maaf. " Dari nada suara yang tinggi kini mula perlahan. Sebak mencengkam jiwanya.

Air mata yang berterusan keluar dari tubir mata Zahra dihiraukan. Dia sedikit gembira kerana dapat menyakitkan hati gadis itu . Namun, dalam gembira itu, jauh di sudut hatinya, dia tidak suka melihat gadis itu menangis.

Hati menyuruhnya supaya mengelap air mata perempuan itu. Akal menyuruhnya untuk terus-terusan memyakiti perempuan itu.

"Get in Merdina. " arah Farhan kepada Merdina yang baru sahaja berada di situ. Tidak tahulah jika perbualannya dengan Zahra sebentar tadi dedengari atau tidak oleh Merdina.

"Merdina, I said get in. " tegas sahaja nada suara Farhan apabila melihat Mersina yang masih berdiri kaku di situ.

"Okey" ujar Merdina lalu pergi ke tempat duduk hadapan. Dia mengambil peluang ini untuk merapatkan dirinya dengan Farhan.

Zahra yang melihat Merdina duduk di seat hadapan yang sepatutnya menjadi tempatnya hanya mampu melihat. Dia tidak ada hak untuk menghalang. Zahra lantas membuka pintu di seat belakang.

"Eh, sape suruh kau sentuh pintu tu. Kau berdiri je dekat situ. Kau pandai-pandai lah balik sendiri. " selepas sahaja Farhan berkata sebegitu, dia terus memasuki ke dalam kereta. Pintu kereta segera dilockan supaya Zahra tidak dapat memasuki ke dalam kereta.

He's Not MineWhere stories live. Discover now