70 : Demi Rosesblood

6.2K 535 148
                                    

Guys, belum lawan lagi 😂 Aku tak nak amek risiko pi buat part Lawan guna Tab weh. Confirm korang tertidur nanti baca 😂

Bunyi enjin motor berkuasa tinggi membingitkan kawasan lebuh raya itu. Berderu-deru dari sebuah, menjadi berbuah-buah hingga semua kereta yang lalu-lalang di lebuh raya itu terus menghimpit ke kanan, memberi laluan kepada motor-motor tersebut apabila ada beberapa motor yang mencilok antara kereta. Memang di negara Perancis itu, lorong kiri adalah lorong untuk halaju yang tinggi. Tak macam Malaysia an? Muatan berat di kiri an kalau kat Malaysia? Tapi kalau France, pecutan di lorong kiri. Terbalik.

Motor Iman berada di belakang sekali, untuk memastikan kawan-kawannya tidak terpisah. Kereta demi kereta mereka lepasi sekelip mata dengan halaju 200 km/j. Laju? Memang, sebab? Izz.

GPS dari phone yang dilekatkan pada alat motornya diperhatikan Afiq sepintas lalu. Signal kiri diberikan awal untuk memasuki satu simpang. Tangan turut dilambai ke kiri kalau-kalau kawan-kawannya tidak nampak signal tersebut.

Kesemua motor ahli Rosesblood menghilang ke simpang kiri itu. Afiq sebagai navigasi memerhatikan sekeliling sebelum dia meneliti kembali phonenya.

"In 500 metre, you will reach your destination"

Mendengar ayat itu, segera Afiq memperlahankan motornya. Isyarat tangan turut diberikan kepada kawan-kawannya agar memperlahankan motor mereka.

Apabila Afiq berhenti di tepi jalan, yang lain turut memberhentikan motor mereka. Syakir dengan Ducati Panigale 899 merahnya membrek motor di sebelah Ninja 250r Afiq. Kepala diangkat sekali tanda asal henti sini?

"Tu...." Arah jari Afiq menunding mereka pandang.

"Rumah dia"

Tak berkelip mereka memandang ke arah satu rumah banglo besar yang mana terletak....

ATAS BUKIT?! WOIII!! MACAM MANA NAK DAKI GUNA SUPERBIKE OI!

PULAK TU, YANG SI RIZKI NI DAH PAHAL! BUAT RUMAH TAKDE JALAN TAR!! SEKELILING HUTAN! KAU PIKIR NI RUMAH EDWARD CULLEN KE HAH?!

PULAK TU, YANG SI RIZKI NI DAH PAHAL! BUAT RUMAH TAKDE JALAN TAR!! SEKELILING HUTAN! KAU PIKIR NI RUMAH EDWARD CULLEN KE HAH?!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Edward Cullen's House dalam Twilight. Tahu an? 😂 Rumah dia dalam hutan dan... AH! TGK SENDIRILAH EH!

Mimik muka Hisyam sudah mulai sedih. Ninja H2Rnya diusap perlahan penuh hiba. Habislah motor aku kotor.....

"Dan..."

Semua mata kembali menumpukan perhatian kepada Afiq. Afiq memandang mereka sebelum mata diliarkan kembali ke rumah banglo tersebut.

"Aku tak rasa ahli Feux akan biarkan ketua mereka tinggal bersendirian kat situ"

"Jap-jap, maksud kau..."

Iman tak meneruskan ayatnya. Namun Afiq segera mengangguk.

"Yes, maksud aku, berkemungkinan diorang semua tinggal sekitar situ. Jadi ianya bahaya untuk kita terus serbu macam tu je" terang Afiq, membuatkan yang lain meliarkan mata ke sekeliling.

Rosesblood - Trained Killer ( Book One ) 「EDITING」Where stories live. Discover now