82 : Hukuman

4.9K 507 121
                                    

"Tapi....."

"Pergi"

Dia menangis. Wajah tunangnya yang memalingkan muka dari memandangnya ditatap dengan pandangan merayu namun.....

"Pergi, Ress. Aller ( Go )" tekan lelaki itu. Ress laju menggelengkan kepalanya berkali-kali. Sebelah tangannya menggenggam kuat lengan kekasihnya sambil sebelah tangan lagi ditekap ke perutnya.

"Ed, please..... Have some mercy on us. Kalau you tak kesiankan I, I merayu Ed. Kesiankan anak kita... Dia tak bersalah" rayu dan rayu lagi. Esakan Ress pecah untuk kesekian kali. Tangan Eduardo dicapai lalu ditekap ke perutnya. Wajah yang terpaling itu disentuh lalu dihadapkan ke arah wajahnya. Biarpun jelas wajah itu kemerahan mungkin kemarahan yang ditahan, namun Ress mengabaikan semua itu. Sepasang mata hijau yang terpejam dari memandangnya dipandang bersilih ganti. Please Ed... I really love you... Esaknya lagi.

"Look into my eyes, Ed..."

Tiada jawapan.

"Eduardo...."

Dengusan berat terlepas sebelum kelopak matanya dibuka. Sepasang mata berkaca yang memandangnya dengan pandangan merayu ditatap sekilas sebelum pantas dilarikan. Tangan yang berada dalam genggaman Ress disentap sebelum dia mengundur ke belakang, menghasilkan jarak antara mereka.

"Aku kira sampai 10"

"Ed!!"

Jeritan Ress langsung tidak dihiraukan. Pistol yang tersisip kemas di pinggang dikeluarkan. Diisi peluru mengabaikan pandangan kecewa dari bekas tunangnya.

"Semua ni takkan berlaku kalau you tak bertindak bodoh"

"I di bawah jagaan Rizki! Dia yang suruh, jadi I terpaksa ikut!!!" jeritnya diselang esakan. Bercampur baur dengan cemas dan takut apabila Eduardo di hadapannya sudah memandangnya tajam. Tindakan Eduardo mengisi peluru terhenti.

Tawa sinisnya terlepas.

"Rizki suruh you mengaku I ialah kekasih you?"

"Yes!! Dia yang sur..."

"Rizki suruh you tidur dengan I?"

Terkelu.

"Dia suruh you tidur dengan I? Goda I? Doing those fucking things yang menjerat you sekarang ni? Dia yang suruh ke, Ress?" Bertalu-talu serangan tunang lelakinya, Ress hanya mampu terkaku dengan linangan air mata. Tubuhnya menggigil. Kedua-dua belah tangannya membeku hingga dia hanya mampu berdiri tegak dan gagal dalam mematahkan kata-kata tunangnya.

Tawa sinis Eduardo terlepas. Senyumannya mati. Laju dia menghampiri Ress lalu lengan perempuan itu digenggam kuat hingga erangan sakit Ress terlepas.

"Kau jangan nak salahkan aku, perempuan! Jangan nak letak kesalahan di bahu aku!! Kau yang terhegeh-hegeh kat aku, kau yang melampaui batas, kau yang nak aku layan kau macam puteri, kau punca semua tulah, sial!! Kau pisahkan aku dengan isteri aku, kau racun fikiran aku sampai aku bunuh anak-anak aku, kau hancurkan rumah tangga aku, kau memang betina tak guna, Ress!!!! Kau dengan muka macam ni boleh lagi nak merayu kat aku macam-macam?! Kau memang babi Ress! Binatang!!!!"

Esakan Ress semakin menjadi-jadi. Bait-bait bicara tengkingan Eduardo sangat-sangat melukakan hatinya. Dia tersungkur apabila tidak mampu menahan tolakan demi tolakan dari Eduardo yang jauh lebih kuat darinya. Dia menangis sambil memeluk perutnya. Memeluk bayi mereka. Derap tapak kaki Eduardo berjalan menjauhinya.

"Aku bagi kau peluang 10 saat!! 10 seconds to escape or I will send you to hell!!" Jeritan Eduardo bergema dalam terowong kosong itu. Diselangi esakan dan bunyi air yang mengalir. Ya, mereka berada berhampiran dengan sebatang sungai. Dan sekarang, Eduardo akan menembak Ress setelah 10 saat habis dikira. Andai Ress terlepas, maka itu rezekinya. Tapi jika tidak, maka mayatnya akan dicampak dalam sungai. Rizki? Lelaki itu telah dibelasah oleh Eduardo. Dan lelaki itu mati di tangan anak buahnya sendiri.

Rosesblood - Trained Killer ( Book One ) 「EDITING」Where stories live. Discover now