[C] BADBOY ITU SUAMI AKU!

By iamfathiah_

1.5M 82.9K 13.5K

[ first malay fiction ] ❤️ ♡BOOK 1♡ "Naufal, kamu akan berkahwin bulan depan dengan gadis pilihan papa dan ma... More

BBISA! 001
BBISA! 002
BBISA! 003
BBISA! 004
BBISA! 005
BBISA! 006
BBISA! 007
BBISA! 008
BBISA! 009
BBISA! 010
BBISA! 011
BBISA! 012
BBISA! 013
BBISA! 014
BBISA! 015
BBISA! 016
BBISA! 017
BBISA! 018
BBISA! 019
BBISA! 020
BBISA! 021
BBISA! 022
BBISA! 023
BBISA! 024
BBISA! 025
BBISA 026
BBISA! 027
BBISA! 028
BBISA! 029
BBISA! 030
BBISA! 031
BBISA! 032
BBISA! 033
BBISA! 034
BBISA! 035
BBISA! 036
BBISA! 037
BBISA! 038
BBISA! 039
BBISA! 040
BBISA! 041
BBISA! 042
BBISA! 043
BBISA! 044
BBISA! 045
BBISA! 046
BBISA! 047
BBISA! 048
BBISA! 049
BBISA! 050
BBISA! 052
BBISA! 053
BBISA! 054
BBISA! 055
BBISA! 056
BBISA! 057
BBISA! 058
BBISA! 059
BBISA! 060
BBISA! 061
BBISA! 062
BBISA! 063
BBISA! 064
BBISA! 065
BBISA! 066
BBISA! 067
BBISA! 068
BBISA! 069
BBISA! 070
BBISA 071
BBISA! 072
BBISA! 073
BBISA! 074
BBISA! 075
BBISA! 076
BBISA! 077
BBISA! 078
BBISA! 079
BBISA! 080
BBISA! 081
BBISA! 082 [ FINAL ]
BBISA! 083 ( SC 1 )
BBISA! 084 ( SC 2 )
BBISA! 085 ( SC 3 )
BBISA! 086 ( SC 4 )
BBISA! 087 ( SC 5 )
BBISA! 088 ( SC 6 )
BBISA! 089 ( ENDING )

BBISA! 051

17.3K 828 83
By iamfathiah_

"INI ubatnya, cik. Makan dua kali sehari. Selepas sarapan dan sebelum tidur. Semoga cepat sembuh." Huluran plastik ubat panadol bertukar tangan. Reena mengucapkan terima kasih kepada jururawat yang menjaga bahagian farmasi itu. Dia kemudiannya berpaling ke belakang untuk keluar dari hospital setelah membuat temu janji bersama doktor.

"Assalammualaikum..." Teguran dari seseorang membuatkan langkah Reena terhenti. Wanita itu menoleh ke kiri, memandang gerangan wanita bertudung yang memberi salam tadi.

"Waalaikummussalam. Cik cari siapa?" Tanya Reena sambil bersalaman dengan wanita itu.

"Awak cik Reena ke?" Soalan dibalas soalan. Reena mengangguk. Riak wajah wanita bertudung tersebut bertukar muram serta-merta.

"Kenapa cari saya? Awak siapa?"

"Nama saya Nafisah Humairah. Boleh tak kita berborak sekejap? Saya ada perkara sikit nak bincang dengan cik." Pinta Nafisah. Jelas kelihatan wajahnya betul-betul desperate mahu berjumpa dengannya.

"Kita bincang di kedai minum tu dulu?" Ajak Reena. Jari telunjuk ditujukan ke arah sebuah kafe yang terletak di seberang jalan. Nafisah mengangguk setuju. Masing-masing membuka langkah melintasi lintasan zebra dan menuju ke kafe tersebut.

•••••

USAI memesan minuman dan pencuci mulut, Reena memandang Nafisah yang sedari tadi asyik menunduk tidak mahu bertentang mata dengannya. Dia pelik. Tadi mahu berjumpa sangat, sekarang asyik membisu je.

"Awak nak bincang apa? Macam mana awak tahu nama saya? Kita pernah kenal ke?" Bertalu-talu soalan diajukan kepada Nafisah. Nafisah mengangkat wajah. Kepala digelengkan membuatkan Reena bertambah hairan.

"Habistu kenapa nak jumpa saya?"

"Saya nak bincang pasal Hanif. Suami saya." Ucap Nafisah tanpa nada membuatkan Reena serta-merta menegakkan tubuh. Jelas raut wajahnya terkejut yang teramat apabila Nafisah mengatakan bahawa Hanif itu suaminya.

"Hanif Azreen?" Tanya Reena ingin memastikan. Takut dia salah orang pulak, luruh jantungnya nanti. Namun, sekali lagi dia terkejut apabila Nafisah menganggukkan kepalanya.

"Maaf kalau saya mengganggu cik Reena. Tapi, saya mohon sangat. Tolong jauhkan diri dari suami saya. Ramai orang kampung tengah cakap buruk pasal keluarga saya. Saya isteri Hanif, saya ada hak nak pertahankan suami saya..." Pinta Nafisah lagi. Reena terdiam. Air liur ditelan kelat.

Hanif...sudah beristeri? Kenapa dia tak tahu yang selama ni teman lelakinya itu sudah berumahtangga? Astaghfirullahhalazim...

"Awak...saya betul-betul mintak maaf. Hanif tak pernah cakap dengan saya yang dia dah berkahwin. I'm sorry...I'm really really sorry..." Reena meraup wajahnya. Tak sangka selama ini dia keluar dengan suami orang. Hanif sendiri cakap yang dia belum berkahwin dan mereka sedang merancang untuk mengadakan majlis pertunangan awal tahun depan.

Reena mengucap panjang. Wajah Nafisah dipandang penuh rasa serba salah.

"Takpe...saya tak salahkan awak. Saya cuma terkilan Hanif tipu saya. Dia cakap dia terima kekurangan saya dan takkan pernah sekali-kali untuk curang. Dia kata dia terima saya seadanya. Tapi, baru tiga tahun perkahwinan kami, dia berubah. Dia jarang balik rumah. Call tak berangkat. Mesej pun kadang-kadang balas, kadang-kadang tak. Saya cuba positifkan diri yang dia sibuk bekerja. Tapi, hari demi hari perangai dia makin berubah sampai jadi buah mulut di kampung saya. Mak ayah saya tanggung malu bila orang kampung cakap buruk pasal kami. Sebabtu, saya cari awak nak bincang pasal perkara ni." Terang Nafisah panjang-lebar. Kolam matanya mula bertakung dengan air mata.

Reena mengeluh nafas berat. Helaian rambut panjang ikal mayangnya diraup kebelakang.

"Macam mana awak tahu kami bercinta?"

"Dua hari lepas, Hanif balik ke rumah mak ayah saya. Masa dia mandi, saya nampak mesej awak masuk dalam chat box dia. Siap bersayang-sayang lagi. Mula-mula saya tak percaya tapi bila tengok Hanif tersengih-sengih balas mesej awak, call tengah malam sampai dua tiga pagi, saya dah tak boleh tahan. Saya bukak telefon dia masa dia tidur. Saya cari tempat kerja dan nombor telefon awak. Mesej-mesej awak berdua pun saya baca dari awal sampai habis. Sebabtu saya tak salahkan awak...tapi saya salahkan diri sendiri. Saya kecewa dengan diri saya..." Luah Nafisah. Bahu wanita itu terhinjut-hinjut bersama tangisan kecil.

Nasib baiklah mereka duduk di penjuru kedai, jadi takdelah menjadi perhatian pelanggan-pelanggan lain. Pekerja wanita yang baru tiba bersama menu yang dipesan mereka tadi hanya mendiamkan diri tika melihat Nafisah menangis teresak-esak tanpa bunyi. Reena tersenyum ke arahnya sebelum mengucapkan terima kasih.

Setelah pekerja wanita itu beredar pergi, Reena kembali menatap Nafisah bersimpati. Kedua-dua tangan wanita tersebut diraih dan digenggam erat.

"Awak...semua manusia dekat dunia ni takde yang sempurna. Mesti ada kelebihan dan kelemahan masing-masing. Awak kecewa dengan diri sendiri bermaksud awak kecewa dengan Allah yang ciptakan awak. Saya jugak tak sempurna. Sekali lagi, saya betul-betul mintak maaf atas salah silap saya bercinta dengan suami awak. Saya tak sangka yang dia tipu saya selama ni. Saya janji saya akan putuskan hubungan dengan Hanif—"

"Jangan!" Cantas Nafisah. Reena terdiam seketika. Tadi kata suruh jauhkan diri dari suami dia. Sekarang dah berubah fikiran pulak?

"Cik Reena...betul-betul sayang dan cintakan Hanif ke? Kalau Hanif mahu berkahwin dengan awak, saya takde hak nak bantah keputusan dia...." Soalan dari Nafisah membuatkan Reena tergamam. Apa yang Nafisah mahukan sebenarnya? Seorang isteri sepatutnya perlu pertahankan hubungan suami isteri daripada orang ketiga sepertinya. Siapa je suka dimadukan?!

"Puan Nafisah...kalau Hanif mahu berkahwin dengan saya pun, saya tetap akan tolak. Isteri mana je yang suka dimadukan? Saya pun tak suka dimadukan sebab saya taknak bakal suami saya nanti berat sebelah dengan isteri pertama-"

"Saya tak kisah. Kalau keputusan Hanif tetap nak jadikan awak isteri dan beri lebih kasih sayang pada awak berbanding saya pun saya tak kisah sebab saya tahu saya tak mampu nak bagi dia kebahagiaan. Dia tak ceraikan saya pun saya dah bersyukur."

"Apa maksud awak ni?!" Soal Reena semakin bingung. Mahu saja dia meninggikan suara kepada Nafisah kerana tidak bercakap terus dan berbelit-belit. Tapi, disebabkan mereka berdua di tempat awam, dia tahankan saja niatnya itu.

"Hanif mahukan anak dari zuriatnya sendiri tapi saya tak mampu nak kasi. Dua tahun lepas, saya menghidap kanser ovari dan terpaksa menjalankan pembedahan. Ovari saya terpaksa dibuang. Jadi, kami tiada anak dan sampai bila-bila pun takkan ada. Kami dah bincang untuk ambik anak angkat tapi Hanif taknak. Dia kata perasaan jaga anak angkat dengan anak sendiri tak sama. Sejak dia tahu yang saya tak boleh mengandung, dia berubah perlahan-lahan. Bila dia dapat surat tawaran bekerja di salah satu syarikat besar di KL, dia jarang balik ke rumah tapi dia still bagi nafkah pada saya. Saya kesian tengok dia. Saya faham perasaan dia yang mahukan anak dari seorang isteri. Lepas saya tengok awak berdua seperti pasangan bahagia, saya cemburu tapi kalau Hanif memang nak berkahwin dengan awak, saya izinkan dengan rela hati...."

Luahan hati Nafisah membuatkan Reena tak mampu membendung air matanya. Air mata jernihnya menitis jatuh ke pipi setelah mengetahui dugaan yang terpaksa ditanggung Nafisah dan Hanif.

Dia berdiam diri. Mereka bertentang mata antara satu sama lain tanpa membuka sebarang suara.

"Kalau awak dah buat keputusan untuk mengahwini dia, tolong jagakan Hanif baik-baik untuk saya. Dia lelaki baik cuma dia lebih pendiam lepas hari pembedahan saya. Tapi, kalau awak tolak, tolaklah secara baik. Saya taknak tengok dia disakiti lagi..." Mohon Nafisah seraya bangkit dari kerusi. Mereka bersalaman sebelum Nafisah mempamitkan diri untuk beredar.

Kini, tinggal Reena keseorangan. Wanita itu menghelakan nafas berat sebelum wajah diraut sekali lagi.

Apa patut aku buat sekarang ni?

•••••

SAMPAI saja di syarikat milik Tuan Nazman, beg tangan kulit diletakkan di atas meja kerja dalam pejabatnya. Punggung dilabuhkan ke atas kerusi. Skrin komputer dipandang kosong tanpa rasa ingin menyambung kerjanya semula.

Tok! Tok! Tok!

"Masuk!"

Klerk!

"SAYANG!" Dengar saja suara teman lelakinya, perasaan serba-salah sekali lagi menyelubungi diri Reena. Wajah gembira Hanif ditatap lama.

"Nah, untuk you..." Sejambak bunga ros diberikan kepada Reena. Reena diam tapi tangannya tetap mengambil huluran bunga ros tersebut. Tanpa segan silu, Hanif melabuhkan punggung di kerusi depannya.

"You free tak malam ni? I ingat nak ajak you tengok wayang. Kita release tension sama-sama. Lepastu, kita pergi makan and main game sikit. Kita main pool ke, archery ke takpun bowling, nak? Sebelum pukul 10, I janji I hantar you balik! Trust me!" Bersungguh-sungguh Hanif mengajaknya keluar. Tangan kanan diangkat seperti orang sedang berikrar.

Reena hanya diam tanpa secalit senyuman di bibir. Hanif yang terlebih excited tadi, perlahan-lahan senyumannya memudar. Tangan kanan Reena diraih dan digenggam erat.

"You okay? Kenapa muram ni? You kalau tak senyum, tak cantik tau..." Kata Hanif meleret. Bibir dicebikkan sebelum senyuman manis dihadiahkan buat Reena membuatkan wanita itu perlahan-lahan mengukirkan senyumannya.

"You ada problem ke? Mind to tell me? Kenapa diam je ni?"

"You sayang I?" Hanif tergelak kecil. Hidung Reena dicuit manja.

"Soalan apa you tanya ni? Mestilah I sayangkan you kalau tak buat apa kita bincang untuk bertunang kan?—"

"Kalau betul you sayangkan I, I nak kita putus." Potong Reena membuatkan Hanif terdiam serta-merta. Wajahnya terkejut yang teramat apabila Reena berkata sedemikian.

"You cakap apa ni, Reena? Jangan buat lawak..." Hanif gelak paksa. Dia berharap apa yang Reena cakap tadi dusta semata-mata. Namun, apabila melihatkan wajah Reena yang betul-betul serius, riak wajah Hanif bertukar keruh.

Reena melepaskan genggaman tangannya dari Hanif.

"Daripada you bawak anak dara keluar malam-malam, lebih baik you bawak keluar wanita yang dah sah jadi isteri you, Hanif Azreen Bin Hanafi." Hanif terkejut besar mendengar kata-kata wanita di depannya ini. Air liur diteguk kelat apabila air mata Reena menitis jatuh ke atas jambangan bunga ros yang dia berikan.

Sorry for the late update✨🌹
Asyik scene Naufal ngan Nia je mesti korang bosan kan? So aku selitkan scene Reena pulak huhuhu

Continue Reading

You'll Also Like

6.7K 240 16
𝐌𝐄𝐌𝐏𝐄𝐑𝐒𝐄𝐌𝐁𝐀𝐇𝐊𝐀𝐍 " 𝐙𝐚𝐫𝐢𝐞𝐥 𝐋𝐮𝐭𝐟𝐚𝐧: 𝐇𝐢𝐬 𝐒𝐞𝐜𝐫𝐞𝐭 𝐖𝐢𝐟𝐞 " Rahsia. Semua manusia yang berada di atas muka bumi ini pa...
8.9M 467K 68
Highest Rank #1 in Romance Dia jahat. Dia samseng. Dia annoying. Dia selfish. Dia gengster. Tapi, dia aku punya. Ayna Maisarah dan Alief Danyel yang...
90.1K 2.6K 24
Shahzuwan, budak baru pindah sekolah asrama lelaki! Satu hari, dia terlanggar senior, Allef Haiqal. Tak sengaja! Dia dipersalahkan! Sejak itu, dia as...
37.5K 2.5K 39
Efrina Adleya. Gadis yang berambut perang dan memiliki mata yang unik seperti ibunya. Hazel. Gadis ini merupakan seorang ketua mafia. Dia juga amat d...