🌺 - Bab 61

246 22 3
                                    

Daniel hanya memandang Emylia yang mencengkam pinggangnya. Daniel mengurut dahinya, pening kelapa dengan perangai Amymas yang kebudakan itu. Daniel memandang Emylia yang berlagak hero.

"Hallo brother! You bilang apa tadi masa i tidurr? You sengajah want to cari pasal ke?! Hey, mak you memang mengajar you for cari pasal je ker? You ni mulurtt kalah mulut i you know? I ingart kahn mulut i je yang celupar. Bila diperhatikan balik.. you turr!" Kata Emylia jari telunjuknya tak habis-habis menunjuk ke arah Daniel.

"Ha.. haa.. apasal kau diam?! Kau dah hina kitorang kau diam pula?" Emysha turut bengang.

"I will karate you.. you know itu?" - Emylia

"Awak semua ni bangang tahu tak bangang? Saya akan dapat dosa bila dengan awak semua sebab apa? Sebab awak semua buat saya dapat dosa memaki hamun orang"

"Excuse me, bro! I tanya you question. You pekak ke? You nak jadi macam orang minah yang cari pasal dengan i dekat library tu ke? Pekak bila i dah ulang soalan yang sama banyak kali!" - Emylia

Semua pelajar yang ada dekat dalam kelas itu tidak dapat fokus untuk belajar. Mereka hanya mendengar perang diantara Amymas dan Daniel.

"Sakit hati ke? Dulu saya tanya awak kenapa awak jarang tak datang kolej. Awak semua jawab apa? Tak jawab pun soalan saya! Perli saya lagi adalah. Bila saya balas tahu pun sakit hati" balas Daniel dengan selamba.

"Bila? Tak ingat pun, bila masa saya perli pakcik? Saya memuji okey!" Emylia bohong bahawa dia tidak ingat apa apa

"Awak semua ni sakit hati lah kut rasanye kan.. saya rasa awak patut pergi hospital chek hati awak tu. Takut tu tanda DNM!" Balas Daniel balik, dia rasa lega bila dapat kenakan Amymas balik.

"DNM apa?! DANIEL NAK MAMPUS? Tak ada kena mengenalah dengan situasa sekarang! Pakcik nak mampus pakcik mampus jelah" Emylia menukar ayat tersebut.

Bulat mata Daniel apabila dia terkena lagi.

"Pakcik. Jangan memerli diri sendiri, nanti orang kata gila tak tentu pasal, sawan, sewel, macam macam lah!" Tegur Kaisara selamba.

"Pakcik!!!! I ask you kan? You cakap apa dekat kitorang tadi? You perli apa? You cakap apa?!" - Emylia

"Saya cakap nama kumpulan korang macam.. TAIK!" balas juga si Daniel ni akhirnya.

Bulat mata Emylia mendengar.

"How dare you kata begitu? Berani you beritahu i you dah memerli nama group i? Omaigod!" Emylia yang tanya, Daniel jawablah "I will beritahu my mama you know?!" Sambung Emylia

"Baguslah! Pergi beritahu, kalau dia jumpa saya bolehlah saya komplen pasal korang dekat dia" balas Daniel.

"Daniel!!!" Jerit satu suara yang muncul didepan pintu masuk.

Semua memandang ke arah pintu tersebut. Kelihatan itu adalah Lucky Girls. Nampak sangat Danisya memanggil Lucky Girls untuk serang Daniel juga, tak pernah pernah ada orang mengutuk nama group mereka.

Daniel terkejut melihat kemunculan Lucky Girls bersama dengan Danisya. Pergi tandas apa kalau macam ni. Tak ada pensyarah ke dekat kelas diorang tu sebenarnya?

Flashback

Danisya pergi ke dewan Lucky Girls berada. Dia tahu Lucky Girls akan sakit hati juga kalau dengar apa yang Daniel dah katakan. Dia nampak yang tengah mengajar itu adalah Malik. Aduih!

Danisya taktahu nak buat apa? Tapi disebabkan sakit hati dan kakinya juga penat nak berjalan sehingga sampai kepada Lucky Girls, dia kena juga panggil Lucky Girls! Dia kena buat baik.

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now