🌺 - Bab 6

758 43 3
                                    

Amymas tidur bersama pada malam ini. Taktahu kenapa tiba-tiba malam itu mereka nak sangat tidur bersama dan membentang tilam di depan tv besar milik mereka itu.

Emylia bangun lalu duduk bersila, matanya digosok, Emylia terus mengambil telefonnya dab melihat jam. Jam sudah pun menunjuk pada pukul 12.30 tengah hari. Emylia sudah pun terkejut! Lewat dah nak ke kolej! Ni mesti kerana mereka balik lambat dari club malam semalam. Aduhh!

"Gais, Gais! Bangun, gais!" Emylia mengerakkan mereka yang tidur lena itu. "Kita dah lewat nak pergi kolej ni!" Kata Emylia cemas.

Emylia mengerak mereka yang masih tutup mata itu. Emylia cuba menggoncangkan badan mereka, siap menampar-nampar muka mereka lagi. Emysha sedikit mengeliatkan badan. Lihat Emysha buka mata macam tak buka itu, Emylia terus bersuara.

"Lewat dah wey!"

Emysha memandang Emylia sekejap dan dia mengambil telefonnya untuk melihat jam, 12.30? Lewat sangat tuh! So what? Baik tak payah pergi. Emysha melabuhkan kepalanya semula tanpa pedulikan Emylia.

"Wey! Bangun lah!" Gerak Emylia lagi.. bengang pula dengan Emysha ini!

Kaisara mengeliatkan badan..

"Dah dah lah Lia! Dah lewat sangat ni! Kalau pergi pun lagi berapa jam je nak balik dah, pergi tidur. Kalau tak boleh nak tidur pergi buat anak dengan teddy bear kau tuh!" Kata Kaisara selamba..

Babi lah dia ni! Maki banyak-banyak nanti apa pun tak dapat kalau diorang tidur macam ni juga kan.. tapi apa yang Kaisara katakan itu ada betulnya juga. Nanti pergi diorang dah balik, buang masa ja.

"Tidur jelah! Lia, kita dah lewat nak buat macam mana? Baik sambung tidur" sambung Kaisara

"Ye lah! Ye lah!" Emylia mengalah, perlahan lahan kepalanya berada di atas bantal semula.

Ini pertama kali mereka lewat sebegini! Kebanyakan lewat pada pukul 8 atau 8.30 ja.. tidak sangka diorang balik lewat sangat dari club semalam. Semalam mereka balik pun rasa mengantuk sangat tak silap pukul 4.50 pagi kut diorang balik.

Emylia agak curiga nak lelap mata. Tanpa dia sedar dia terus menarik selimut dari badan Danisya. Danisya yang terasa sejuk akibat icon itu menarik selimut Emysha, Emysha juga terasa sejuk... dia terus menarik selimut Kaisara.

Kaisara yang baru nak lelap mata itu terus menarik selimutnya semula, dan baring agak jauh dari Emysha. Emysha yang tidak buka mata itu hanya meraba-raba sebelahnya, tiada? Dia menoleh sebelah kiri dia pula, mata masih tidak buka.. dia meraba-raba dan terasa dia menyentuh selimut, tidak menunggu lama terus dia menarik dan dia menjauhkan diri dari Danisya selepas dia menarik selimut itu.

Pakai lah selimut sendiri punya! Ni nak ambik aku punya apahal taktahu kau ni! Desah hati Kaisara dan Emysha

Danisya yang sangat sejuk itu memeluk tubuh tapi apakah daya, badannya tetap sejuk! Takdapat kalahkan icon itu, dia meraba-raba sebelah kanannya tiada apa apa kerana Emysha sudah menjauhkan diri.

Danisya terus menarik selimut dari Emylia, Emylia menarik semula selimut yang dia pakai. Situasi mereka seperti berebut selimut, perlahan lahan, makin lama makin kuat dan laju, Danisya dah hilang sabar. Betina mana nie rampas selimut dari aku?!

"Hoi! Takdak insurans ka?!" Kata Danisya tegas, melampau betul betina yang berada di sebelahnya itu, dia lupa sapa yang tidur disebalahnya.

"Tak ada adab ke?" Tanya Emylia tegas, dia menoleh ke arah Danisya..

Ouh, Emylia rupanya yang tidur sebelahnya.

"Tak ada pakwe ke?!" Tanya Danisya tegas.

"Tak ade!"

"Tak ada kaki ke?"

"Semestinya ade!"

"Tak ada pensel ke?"

"Ofz lah ada! Kalau tk nak tulis pakai apa?"

"Tak pakai spender ke?!"

"Pakai lah babi!"

"Tak pakai bra ke?!"

"Pakai lah butoh!"

"Tak ada rambut ke?"

"Ada lah ingat aku laki atau ada kanser ke?"

"P mati lah!"

"Takmau! Sama sama mati!"

"Tak ada sopan santun ke?!"

"Ada lah bangang!"

"Pergi tidur hotel dengan laki lah?"

"Pala babi kau! Aku baik not pelacur!"

"Aku bagi pecah tayar kereta kau okey?"

"Kereta aku, kereta kau juga! Bagi lah pecah!"

"Tak pakai pad ke?!"

"Tak lah! Aku mana datang period bongok!"

"Tak ada adab langsunglah kau nie!"

"Aku cakap aku ada adab lah!!!"

"Dah lah tak pakai spender!"

"Babi aku pakai lah bangang!"

"Sesuka hati je nak tarik selimut orang!"

"Kau orang ke?!"

Dengar perang mulut itu membuatkan Emysha dan Kaisara tak senang tidur. Mereka menutup telinga gunakan bantal tetapi masih lagi boleh dengar suara mereka yang kuat itu. Arghhh!

"Diam lah lah, iblis!" Jerit Emysha dan Kaisara serentak.. lagi kuat suara mereka.. 2 kali ganda kuat dia.

Emylia dan Danisya berhenti bersuara akibat terkejut dengan teguran Emysha dan Kaisara itu.. waw.. marah nampak!

Emylia dan Danisya hanya sengih sahaja. Emylia menarik selimut itu apabila Danisya sibuk sengih tetapi Danisya perasan akan perbuatan Emylia dia terus menarik cepat cepat selimut dia dan menunjuk kearah selimut Emylia yang jauh dari tilam itu. Ni mesti kes tidur buas sebab tulah selimut pun blah taknak dekat kau.




___________________________________
Jangan lupa vote dan comment ! 😉

Miss TroubleMakersWhere stories live. Discover now