72

3K 153 14
                                    

Semangat ingin keluar membali ais krim menjadi pudar setelah melihat Ezra berdiri dihadapannya dengan senyuman manis bertemankan beberapa orang bawahannya.

"Hai awak, ikut saya boleh?" Kata Ezra membuatkan Dahlia mulai rasa takut didalam diri.

"Korang dekat mana?" Bisik Dahlia yang ingin sahaja menangis. Entah kenapa sejak mengandung dia selalu menangis akan perkara remeh.

Alat pendengaran dipegang akan tetapi alat itu tuada tersumbat ditelinganya membuatkan hatinya gusar.

"I don't want to hurt you but i'm sorry." Ezra memberi spry ubat tidur kepada Dahlia membuatkan Dahlia terjatuh dan disambut cepat oleh pekerja Ezra. Mereka ketika itu berada di ruangan tempat pakir kereta.

Usai sahaja mereka memasuki Dahlia, Ezra memangku kepala Dahlia lalu diusap perlahan kepala Dahlia yang dibaluti tudung.

"Saya tak boleh tengok awak macam ni tapi saya terpaksa awak. Saya gembira bila ada orang nak kahwin dengan awak tapi bila saya tengok Yazid banyak kali buat awak sakit saya tak boleh berdiam diri lagi selain... ambil awak." Ucap Yazid bersendirian dibelakang kereta. Nasib baik pekerjanya yang berada dihadapan tidak mendengarnya kerana ada besi kalis bunyi berada diantara kereta hadapan dan belakang.

************

"Terlepas pandang? Macam mana boleh?!" Jerit Yazid yang sedang berhubung bersama Amar yang berada disyarikat.

"Sumpah aku tak tahu Yazid. Joe dan Iki yang incharge hari ni tapi diaorang tak nampak pula Miss Ari kena culik ke apa."

"Habis kenapa enjin kereta dia terbiar macam tu?!" Dengan anda amarah Yazid berkata.

Sungguh dia berasa marah sekarang kerana isterinya dikhabarkan hilang dari pandangan pengawal mereka sewaktu di kedai besar.

Yazid memicit kepalanya yang sedang berdenyut. Dia tak dapat nak maafkan dirinya kalau ada terjadi terhadap Dahlia dan anaknya buat kali ni. Cukup sekali Dahlia sakit olehnya.

"Macam nilah, korang trace her phone okay? Atau trace any devices yang dia guna. Nanti lunch aku datang." Kata Yazid dan Amar menyahut arahan itu.

Telefon Yazid dibaling diatas sofa lalu meja ditumbuk membuatkan Maya yang berada diluar terkejut. Sejak dari tadi sudah dia terkejut dengan herdikan bossnya yang berada didalam bilik sehinggakan dia takut untuk masuk yang ingin memberi tahu tugasan bossnya pada petang nanti.

Nak tak nak Maya terpaksa masuk membuatkan dia mengeluh. iPad digapai lalu hembusan nafas dihembuskan sebelum memulas tombol pintu bilik.

"Tuan-"

"Maya, i don't have mood today. Can you please get out?" Arah Yazid dengan nada tegas sambil matanya terpejam dan tali lehernya diloggarkan.

"But-"

"Cancel all meetings today. I have an emergency after lunch nanti." Ujarnya tanpa memandang wajah Maya.

"But Tan Sri Faroq kata this is only time he has before fly ke US."

Mata Yazid yang mulanya terpejam terus memandang Maya dengan panahan tajam membuatkan Maya kecut perut. Antara dia tidak suka dengan perangai bossnya adalah panahan mata yang tajam itu.

"I said cancel semua meeting kan? Tak faham lagi ke?!" Herdik Yazid membuatkan bahu Maya terhinjut kerana takut dan terkejut akan herdikan itu.

"Look, Tan Sri tu boleh je cancel meeting last minute two weeks ago and last week, why can't i? Lantak dia lah nak terbang US ke tak sebab bukan aku yang teringin sangat nak collabrate dengan dia."

Devil Girl 2Where stories live. Discover now