Bab 18 [EDITED]

8.2K 208 0
                                    

"Yes, Mr. Lim. Yes, I know but we can handle those problems. Yes, okay. Go on, I'm listening..."

Mia mendongakkan wajahnya untuk memandang wajah tampan Harith yang beriak serius. Sesekali Harith mengerutkan dahinya atau mengangguk padahal lelaki yang berada di talian atau disebut Harith, Mr. Lim tidak mungkin dapat melihat ekspresi wajah atau gerakan kepalanya. Mia ketawa untuk itu.

Harith meramas sedikit kuat punggung montok Mia. Mungkin geram kerana tersedar yang Mia sedang mentertawakannya.

"Akh...!" Mia terjerit kecil dengan tindakan Harith. Dia menjulurkan lidahnya kepada Harith yang sedang bercakap di talian tetapi menumpukan perhatiannya pada Mia. Harith menggeleng dengan menampar paha Mia yang terdedah dengan sedikit kuat.

Mia terus menyandar tubuhnya ke tubuh Harith dengan kasar sebelum mengambil alat kawalan jauh untuk menukar siaran lain. Dia mahu Harith tahu yang dia sedang protes kerana Harith tidak menumpukan perhatian kepadanya.

"What's wrong, baby?" Soal Harith lembut dengan tangan yang melekap di speaker telefon. Dia masih belum selesai berbincang dan tidak mahu Mr. Lim mendengar perbualannya dengan Mia.

Tanpa memandang wajah Harith, Mia membalas dengan suara yang manja. "I'm bored and I want your FULLY attention." Mia menekankan perkataan 'fully' dengan sengaja.

Harith mengeluh perlahan. "I know, baby. But I need to answer this call. This is an important call, sayang." Harith mengusap dengan lembut perut datar isterinya, cuba memujuk Mia dari menunjuk perangai dengannya.

"Okay, then. Just answer your stupid important call."

Mia tidak tahu mengapa tetapi mulutnya kali ini lancar melawan kata-kata Harith dan memprovok Harith sebagai seorang lelaki dan suami. Tiba-tiba perasaan bersalah menjalar di hatinya. Dia terus bangun dari bersandar di dada Harith.

"Mia Afina." Harith memanggil nama penuh Mia dengan suara tegas. Dia berasa sangat marah apabila Mia semakin sukar untuk dikawal dan mahu melawannya.

"I'm sorry Mr. Lim but I'll call you back. Yes, thank you." Harith terus mematikan panggilannya. Tumpuannya kini pada Mia yang tidak lagi bersandar di tubuhnya. Dia segera memusingkan tubuh Mia agar menghadapnya.

"I'm sorry." Kata Mia perlahan dengan wajah yang ditundukkan. Dia tidak berani bertentang mata dengan Harith memandangkan Harith mesti sangat marah dengannya. Dia yakin dengan tanggapannya kerana Harith akan memanggil nama penuhnya jika lelaki itu marah.

Harith mengangkat wajah Mia dengan ibu jarinya agar bertentang mata dengannya. Wajahnya masih serius dan tegang.

"Why Mia buat perangai ni? Mia tau kan abang betul-betul busy."

Mia hampir hendak menangis apabila Harith tidak lagi memanggilnya dengan panggilan 'baby' seperti selalu. Harith marah...

"I'm so s-sorry. Janji tak kata macam tu lagi..." Mia sedaya upaya menahan rasa sebak di hatinya. Perasaan menyesal kerana kurang ajar dengan Harith walaupun Harith tidak mengungkit soal itu dan perasaan sedih kerana Harith tidak memanggilnya panggilan manja begitu menguasai dirinya tika ini.

Harith mengeluh berat. Dia menarik tubuh Mia ke pelukannya. Memang susah untuk dia marah Mia lama-lama. Sekali Mia tunjuk wajah sedih dan suara yang bergetar, mulalah hati lelakinya sejuk.

"It's okay, baby. Don't cry..."

Mia menahan sendu di dada Harith. "But Mia dah kurang ajar dengan a-abang... I'm sorry, abang. Mia janji t-tak buat macam tu lagi."

Harith mengusap rambut Mia dengan lembut. "Yes, baby. Ok, I'm forgive you. Don't cry please?" Pujuk Harith lembut. Dia hampir terlupa isterinya masih 18 tahun dan terlalu mentah. Jadi semestinya hal begini akan dianggap besar oleh Mia.

Mia mengangguk lambat-lambat sebelum mengangkat wajahnya dari dada Harith. "I'm sorry because acting like a spoiled brat. I'm just want and miss your attention..."

Harith melemparkan senyuman sayangnya pada Mia. "Yes, baby. I miss you too. I'm sorry because tak dapat pay attention for you harini."

Mia memejamkan matanya erat apabila bibirnya disentuh dengan bibir lembut Harith. Hmm, dia rindu akan saat seperti ini.

Sorry guys I know this short but I'll write more in the next chapter
Thanks @linshrddn for voted! Appreciate babe!

The Eternal LoveNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ