Bab 17 [EDITED]

9.4K 246 1
                                    

Keesokan harinya, Harith membawa Mia bersiar-siar di kawasan sekitar vila mereka. Sesampainya di kawasan belakang vila yang seluas separuh padang bola, Mia tergamam dengan mulut yang ternganga. Matanya sudag membulat dengan air yang bertakung di tubir matanya.

"Oh my... Abang...?" Mia terkejut melihat kawasan padang rumput itu dipenuhi dengan warna-warni bunga yang berlainan jenis dan warna. Yang membuat Mia terharu kerana terdapat papan tanda yang terpacak di tengah lautan bunga itu yang bertulis, 'Property of Harith and Mia'.

"Abang! I love you so much!" Mia segera berlari ke pelukan Harith lalu memeluk tubuh sasa Harith dengan erat. Dia mengucup dada bidang Harith yang disaluti jaket memandangkan cuaca pada pagi itu agak sejuk.

"I love you too, baby. Sayang suka?" Soal Harith dengan mengelus rambut lebat Mia yang mengurai cantik. Dia menegah Mia memakai tudung memandangkan kawasan sekitar vila ini sudah berpagar dan tidak ada lelaki di kawasan belakang rumah selain pengawal keselamatan di pondok hadapan vila.

"I love it! Bila abang prepare bunga ni semua?" Mia agak kagum dan hairan melihat pemandangan warna-warni lautan bunga di hadapannya. Mia terasa seolah-olah berada di New Zealand ataupun China dengan melihat lautan bunga seperti ini.

"Actually abang dah lama upah orang tanam bunga ni semua. I don't know why but abang rasa kawasan belakang vila yang luas ni kena buat something yang— you know, best like that. And now here we're."

Mia mengeratkan pelukannya di tubuh Harith. Dia mendongak memandang wajah Harith dengan tersenyum penuh manja. "Well, tak sangka hati batu abang ni sebenarnya ada taman bunga."

Harith ketawa sehingga menampakkan gusinya. "Well, I hate to admit. But that's the reality. And no way abang akan dedahkan padang bunga ni pada orang lain selain sayang."

"Why just me?" Mia suka apabila Harith mula menggelarnya panggilan 'baby'. Dia rasa begitu manja dan disayangi. Dia pernah menanya mengapa harus 'baby' dan bukan panggilan lain seperti honey, sweetheart dan lain-lain, Harith hanya menjawab dia masih remaja dan terlalu kecil untuk digelar dengan panggilan yang lebih dewasa. Jadi, Mia hanya membiarkan Harith memanggilnya begitu.

"Sebab sayang wanita istimewa yang ada dalam hati abang selain umi." Balas Harith sebelum tunduk mengucup bibir Mia. Mia tersenyum sebelum mengeratkan rangkulannya di leher Harith.

"You know how much I love you, my big Olaf." Mia membalas dengan membuat memek bunyi seperti Anna sewaktu kecil dalam animasi filem 'Frozen'.

Harith ketawa sebelum mula mendukung tubuh kecil Mia seperti semalam. Mia pula terus melingkarkan lengannya di leher Harith dengan kepala yang disandarkan di dada Harith.

Nampaknya selepas ini Harith perlu membiasakan diri untuk mendukungnya kerana dia terasa meminta Harith mendukungnya akan menjadi satu habit baru baginya.

"Abang, semalam abang tak jawab pun soalan Mia..." Mia berkata dengan dagu yang diletakkan di bahu Harith. Dia suka apabila Harith mendukungnya. Haruman di tubuh Harith dapat dihidu dengan lebih dekat dan dia seakan-akan sudah addicted dengan bau Harith.

Harith membelakangkan wajahnya agar dapat melihat wajah Mia yang bersandar di bahunya. "Which questions, baby girl?"

"Soalan yang Mia tanya berapa banyak rumah yang abang ada selain dari penthouse dekat Kl and vila ni."

"Oh, soalan tu. Why? It's too important for my baby to know?" Balas Harith dengan menepuk lembut punggung montok Mia seperti menepuk seorang bayi.

"It's important... Cause kalau Mia merajuk dengan abang, Mia boleh lari ke salah satu rumah abang."

Harith ketawa mendengar jawapan daripada Mia. Dia mendudukkan punggungnya di salah satu bangku batu di situ dengan Mia yang duduk di atas ribanya dengan kaki yang masih melingkar di pinggangnya.

"Oh, I see. So my baby ni pernah terfikir nak lari dari abang kalau merajuklah, ye?"

Mia merenung mata menggoda Harith dengan bibir yang dimuncungkan. "Idk... Just in case if abang kecewakan Mia or—"

"Baby..." Potong Harith dengan suara tegas. Wajahnya segera diseriuskan. Dia tidak suka apabila Mia mengatakan topik yang sensitif antara mereka.

"Yes...?" Balas Mia dengan suara perlahan. Mungkin takut dengan wajah Harith yang menunjukkan riak marah. Walaupun Harith begitu memanjakannya dan kadang-kala manja dengannya, tetapi jika Harith marah, dia tetap akan marah. Dan wajah marah Harith turut mengerunkan hatinya juga.

Harith meraup wajahnya. Mungkin tersedar dia telah menunjukkan wajah garangnya yang selalu digunakannya​ ketika di pejabat.

"I'm sorry, baby. I didn't mean to scare you or what. Please, baby. Abang tak suka Mia sebut soal curang antara kita. Abang serius tak suka."

Mia mendiamkan diri tetapi mengangguk mendengar ayat Harith. Riak kurang senang terpeta di wajahnya.

"But I didn't mention about curang, abang."

"Yes, but technically Mia mentioned yang abang kecewakan like I consider it as curang."

Mia menarik nafas dalam. "Okey, abang. I'm sorry too. Promise tak mention dah."

Harith mengucup bibir lembut Mia dengan sepenuh hati. Setelah beberapa saat, bibir Mia dilepaskan. Kemudian dia melayangkan beberapa kucupan ringkas di bibir itu semula.

"These kisses mean what?" Soal Mia dengan wajah memerah. Cuaca yang sejuk ditambah dengan kehangatan yang baru sahaja Harith berikan menambahkan lagi merah di wajahnya yang putih gebu.

"These mean that I already forgive you. And also I miss you." Harith mengelus bibir merah Mia dengan ibu jarinya. Mia dengan nakal menggigit ibu jari Harith sebelum menjilatinya.

"I miss you too." Balas Mia dengan manja sebelum memasukkan ibu jarinya ke dalam bibir Harith sebelum Harith menghisapnya. Kemudian dengan wajah yang sangat nakal Mia memasukkan jarinya yang dihisap oleh Harith tadi ke dalam mulutnya.

"Hmm..."

Harith menggigit bibirnya apabila melihat kelakuan nakal Mia. Dia menyeringai apabila Mia terkejut setelah terasa bonjolan di seluar jean yang dipakainya.

"Baby, I think it's enough for us to play. Let's go inside and have fun." Kata Harith dengan seringai nakal sebelum mengangkat tubuh Mia masuk semula ke dalam vila menggunakan pintu belakang.

Mia pula dengan penuh manja menggigit cuping telinga Harith.

"I can't wait." Bisiknya manja sehingga membuatkan bonjolan di seluar Harith semakin mengeras.

Fuh, new chapter guys! Vote, comment and share! Love, love, love from me!

Thanks for 16 votes! Not pretty much but worth for me!

The Eternal LoveWhere stories live. Discover now