Bab 14 [EDITED]

9.3K 229 0
                                    

Mia tersenyum lebar. Dia melirik sekilas tangannya yang berada di dalam genggaman Harith. Terasa kecil sahaja tangannya berada di pegangan Harith. Dia suka apabila Harith menyulamkan jari-jemari mereka. Terasa kasih sayang Harith menjalar terus ke hatinya.

"Abang, where are we going?" Mia menyoal apabila Harith membukakan pintu kereta Ferrari yang berwarna hitam untuknya. Mia duduk tetapi kakinya masih melunjur keluar dari kereta. Dia mendongak menghadap Harith yang berdiri tampan di hadapannya.

"It's a secret until we reach that place," balas Harith dengan kenyitan nakal. Mia menjulingkan matanya ke atas. Geram dengan sikap main-main suaminya. Harith sempat mengucup sekilas bibir Mia sebelum menolak masuk kedua-dua kaki Mia ke dalam kereta sebelum menutup pintu.

Mia hanya senyap sewaktu dalam perjalanan. Dia memang tidak dapat mengecam jalan yang sedang dilalui oleh mereka memandangkan selama ini dia tidak pernah keluar dari kampungnya sebelum pemergian orang tuanya. Hidup keluarganya dulu susah, arwah bapanya hanyalah bekerja sebagai pemandu teksi manakala ibunya bekerja sebagai penjahit sepenuh masa. Fikiran Mia sempat terkenangkan Amer yang berada di kampung. Bagaimanalah keadaan Amer sekarang ni...

Mia tersentak dari lamunannya apabila jari-jemarinya dibawa ke bibir Harith lalu dikucup lembut. Mia menoleh ke arah Harith sebelum hanya tersenyum nipis. Harith sentiasa tahu bagaimana mahu menceriakan hatinya ketika dia sedih walaupun dia tidak mengadu apa-apa kepada suaminya.

"Ngantuk?" Soal Harith seraya meletakkan tangan Mia ke gear kereta sebelum telapak tangannya menindih tangan Mia di situ. Mia menggeleng.

"Takdelah. Lagipun kalau Mia tidur, siapa nak teman abang?"

"Awh, sayang... Jangan buat abang jatuh cinta bergolek dekat sayang, please?" Balas Harith penuh manja. Mia tergelak kecil.

"Mia rasa Mia lebih suka kalau abang jatuh cinta bergolek dekat Mia. Macam mana pulak tu?" Usik Mia kembali.

"Kalau macam tu..." Tepat sahaja kereta berhenti di lampu merah, Harith segera menarik leher jenjang Mia ke arahnya lalu membenamkan bibirnya lembut ke bibir Mia. Mia menarik nafasnya dalam apabila Harith melepaskan ciuman mereka.

"Abang...!" Mia menampar lembut bahu Harith kerana terkejut dengan ciuman tanpa amaran suaminya itu. Mujur tingkap kereta sport Harith tinted, kuranglah rasa kebas di pipinya.

"What?" Harith bertanya dengan sisa tawa. Kelakar tengok baby face Mia yang sudah merah menyala. Dia segera menekan pedal apabila lampu hijau mula menyala.

"Malulah sikit abang ni..."

"Buat apa nak malu? Lagipun cermin kereta abang ni tinted. Abang nak bang sayang dalam kereta pun boleh."

Mia sudah berdecit ngeri dengan kata-kata Harith. "Ayat abang memang tak pernah nak tapis, kan?"

"Bertapislah tu, abang sebut bang, bukan fuck."

Mia mendengus geram. Sakit hatinya melihat sengihan nakal Harith. "Abang ni... Tak baiklah..."

"What? Sayang marah abang dirty talk dengan sayang?" Harith mengambil jari-jemari Mia lalu dielus lembut. Mia berdehem kecil. Harith memang pandai nak goda dia. Kena sentuh sikit mulalah hilang segala ayat yang dia nak bebelkan dekat Harith.

"Tak marah, just... Abang cuma akan cakap macam tu waktu kita..." Wajah Mia sudah merah padam. Bibirnya dikerutkan membuatkan kedua-dua pipinya mengembung.

"Waktu kita apa sayang?" Harith sengaja mengusik. Padahal dia tahu sangat apa yang mahu dikatakan oleh Mia. Sememangnya jikalau duduk berdua dengan Mia membuatkan mulutnya tidak menapis segala perkataan yang keluar. Ayat dari mulutnya keluar seperti apa yang hatinya rasa.

"Waktu kita itulah..." Mia segera memuncungkan bibir. Geram apabila Harith mengusiknya. Hesy, malulah cakap soal dalam bilik!

"Waktu kita make love? Macam tu?" Harith menyoal dengan senyuman herot. Sebijik seperti kucing jantan yang miang mahu mencari pasangan.

Mia menjeling tajam. "Dah tau nak tanya lagi. Tahu sangat abang memang miang kan?"

Harith tergelak kecil. "Abang miang dengan sayang sorang aje kan?"

Mia mengangguk kecil dengan wajah yang tidak keruan. Mana taknya, melihat Harith ketawa sehingga menampakkan giginya yang putih dan teratur, berdebar langsung jantungnya sampai terasa jantungnya hendak melompat keluar. Haih, duhai hati, jangan cair macam ais krim, please!

"Sayang, please answer me. Sayang suka atau tak abang menggatal dengan sayang?"

Mia menunduk melihat jari-jemarinya yang bermain sesama sendiri. Berdebar sangat dengar suara garau Harith yang menggoda tu, sampai tak boleh tentang mata langsung!

"Uh, uh... Hmm..."

Harith sebenarnya sedang menahan ketawa apabila melihat Mia yang tergagap-gagap seperti ini. Terbit perasaan bangga dan bahagia apabila melihat dirinya dapat mempengaruhi emosi dan perasaan wanita itu.

"Sayang nak cakap apa sebenarnya ni? Hmm?" Harith kini mengelus pula paha Mia yang bersalut dengan seluar jean yang fit dengan kaki jenjangnya manakala tubuh Mia berbalut dengan kemeja putih yang tugged in. Dia suka apabila Mia dress up sebegitu. Nampak jelas isterinya itu masih remaja.

Mia semakin berdebar. Dia terasa sesuatu yang kuat sedang menjalar dalam dirinya. Tetapi dia tidak tahu apakah perasaannya itu. Yang pasti, sekarang ini dia terasa seperti mahu melemaskan dirinya dalam pelukan hangat tubuh sasa Harith.

"Abang..." Panggil Mia perlahan. Dia memandang wajah Harith dengan pandangan yang hanya difahami oleh Harith.

Harith berdehem kecil sebelum mengangkat tangannya dari mengelus paha gebu isterinya. Harith menfokuskan semula perhatiannya pada perbualan mereka sebelum ini walaupun dia sedikit terganggu dengan wajah yang dipamerkan oleh Mia.

"Sayang, you didn't answer me yet."

Mia segera mengetap bibirnya. Dia menahan perasaan yang sedang bertarung dalam tubuhnya ketika ini. "Hm, Mia suka."

"Mia suka what?" Soal Harith lagi dengan senyuman nakal. Harith cuma membetulkan kedudukannya, untuk mengelakkan daripada Mia perasan akan bonjolan di seluarnya.

"Mia suka... If abang nakal dengan Mia..." Mia berbisik perlahan. Tangannya yang bermain sesama sendiri tiba-tiba ditarik ke genggaman Harith.

"That's my babe. Sayang, just hold on, ok?"

Mia tidak pasti 'hold on' yang dimaksudkan Harith adalah untuk kereta yang semakin memecut memasuki highway ataupun perasaan kuat yang sedang menjalar dalam tubuhnya. Mia hanya mengangguk sebelum memejamkan mata. Tahan Mia, tahan.

Another chapter is going up!
Thanks to @meera_shamsir and @zahirah00 for the voted! And to you guys yang buat story ni #448 in ROMANCE.

The Eternal LoveWhere stories live. Discover now