93 ☾

1K 119 55
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Tangguh?" bukan Aurelya sahaja terkejut malah Jimin yang duduk di kerusi bersebelahan dengan katil pesakit juga turut terkejut. Jimin menghulurkan roti yang baru dibukanya pada Aurelya.

Ellina yang duduk di atas katil pesakit Aurelya berhadapan dengan rakannya itu hanya mengangguk lalu dia menggigit rotinya itu. "How can ah?" tanya Aurelya yang musykil. "Jimin awak tak tahu ke pasal ni?" tanya Aurelya lagi dan kedua perempuan itu memandang ke arah Jimin. "Tak de pun, saya rasa Hoseok masih tak bagitahu siapa siapa lagi" kata Jimin dan Ellina mengangguk.

"Aku pun rasa macam tu. Hoseok sedih tu aku rasa, tu yang dia pergi tenangkan diri sekejap mungkin" kata Ellina yang mula mengenang nasib Hoseok dengan Farrah. "Tapi kenapa? kau tahu ke kenapa?" tanya Jimin kepada Ellina dan perempuan itu mengangkat bahu sebelum dia menjawab pertanyaan Jimin.

"Aku pun tidak pasti. Biasalah syaitan mula menghasut Farrah tu. Kau tahu je lah vibe bakal pengantin macam mana ein. Syaitan cari peluang je untuk hancurkan hubungan orang Islam ni lagi lagi Hoseok tu mualaf" jelas Ellina dan Aurelya mula berasa sedih. "Kau bila nak keluar dari hospital ni? kau dah okay belum?" tanya Ellina lalu meletakkan tangannya di atas peha Aurelya. "Esok kot" kata Aurelya kemudian dia memandang Jimin yang sedang bermain telefon.

"Ellina kau ada apa apa ke dengan Jaehyun?" Ellina terus memandang ke arah Jimin dan dia memandang Aurelya sekilas. "Kenapa?" tanya Ellina kembali. "Tak de lah kalau kau dah tahu okay lah. Kalau tak tahu aku nak bagitahu yang lelaki tu tengah tunggu kau sekarang. Kau tu pulak jangan asyik reject orang je. Kesian budak tu." kata Jimin dan Aurelya terus tersengihan. Kemudian dia menolak perlahan bahu Ellina yang sudah tersengih malu.

"Eceyh Lina.." kemudian perempuan itu terketawa. "Alah boss ni aku baru nak surprise nanti tiba tiba dapat kad jemputan dari Jaehyun pastu tengok siapa bride nya, oh Elinna gittewww" kata Ellina lalu dia memukul bahu Aurelya pula lalu dia teketawa kecil. Dia malu sebenarnya.

Jimin mengangkat bahu tidak bersalah. "Tak de lah aku dengan dia macam alah kitaorang cuma biasa biasa sahaja" kata Ellina dengan senyuman manisnya. "Biasa apanya dia dah berhasrat nak convert kan?" sakat Jimin sekali lagi. "Yah Jimin" kata Ellina sambil membuat muka.

"Kau nak tahu tak, Jungkook kan aku ingat dia memang forever alone tau. Pastu aku tercyduk okay bila dia dah mula bersembang dengan perempuan. Dan aku lagi tercyduk bila dapat tahu siapa perempuan tu" kata Ellina bersungguh dan itu membuatkan Aurelya juga ingin tahu. "Dengan siapa?" tanya Aurelya kembali.

"Izzati, anak jagaan Pakcik Hairi" kata Jimin pantas tanpa nada. "Alah dia ni kacau ah" kata Ellina tidak berpuas hati lalu Jimin hanya terketawa menang. Manakala Aurelya terkejut bersama dengan rasa kelakarnya. "Dia tertarik dengan budak spm tahun depan tu ke?" kata Aurelya seakan tidak percaya lalu dia terketawa. "Itu lah itu, aku pun macam halah kenapa lah si Jungkook tu." kata Ellina pula lalu dia terketawa.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now