77 ☾

1.2K 115 106
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jungkook yang kini sedang berada di bahagian luar cafe itu, termenung jauh. Sesekali dia meminum air yang di ordernya tadi.

Aku tak nak jadi yang terakhir kahwin dalam antara member aku kata hati Jungkook dengan tiba tiba. Padahal dari tadi fikir pasal kerja entah macam mana boleh otaknya melencong ke perkara lain.

Tak kisahlah, Namjoon hyung atau Seokjin hyung tak kahwin lagi tapi aku tetap tak nak jadi last. Tak best ah, dah ah paling muda takkan kahwin pun nak last. Tak mau ah gini, sekali lagi suara hati Jungkook berbicara. Jungkook meraupkan rambutnya kebelakang. Mula mula nak ngorat Liya balik, Jimin hyung dah ambik dulu. Pastu ada plan nak ngorat Eika pun melepas sebab Taehyung hyung dah cepat rembat dulu. Aduh apa susah sangat nak cari jodoh nii.

Jungkook meminum airnya untuk menghilangkan hausnya.

Nak kata hodoh, tak de lah pulak. Aku tak nafikan aku memang hensem. Tinggi pun memang sesuai jadi ideal type orang. Kata hati Jungkook sekali lalu dia terketawa kecil dengan kata katanya itu. Teriak pula tentang dirinya sendiri.

"Hey, lelaki tak hensem" kata seseorang dan Jungkook terus memandang gerangan orang yang memanggilnya serba gitu. Kelihatan lah seorang perempuan yang seperti seorang remaja dan di tangannya terdapat papan luncur.

"Kau seperti orang bodoh sahaja ketawa sorang sorang" kata perempuan itu lagi dan dia mejelirkan lidahnya. Belum sempat Jungkook berkata apa apa, perempuan itu sudah meluncur laju bersama dengan lawan kawannya. Perempuan itu sempat juga melambaikan tangannya pada Jungkook yang masih membuat muka tak puas hatinya itu.

Siapa perempuan tu?


ʕ••'ʔ


"Hug and cuddles?"

Air mata yang ditahan Aurelya itu terus melimpah keluar apabila mendengar kata kata Jimin dengan senyuman manis yang diberikan oleh lelaki itu. Tangannya pula di depakan untuk mempelawa dirinya untuk memeluk Aurelya.

Dengan lambat lambat Aurelya memeluk Jimin yang sudah bersedia untuk dipeluk itu. Jimin tersenyum kecil sambil tangannya mengusap kepala Aurelya. Sekuat mana hati Aurelya untuk menahan kesakitan ni, akan ada juga satu hari yang dia akan tumbang di dakapannya.

"It's okay baby, i'm right here" kata Jimin yang seakan akan di membisik di telinga Aurelya. "I'm sorry, i'm really sorry" dan itu hanya terkeluar dari mulut Aurelya ketika sedang merintih di dakapan Jimin. Jimin mengerutkan dahinya dan dia melonggarkan pelukan tersebut dan melihat muka Aurelya yang menunduk itu.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now