65 ☾

1.2K 105 24
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.










Keesokan harinya.

Aurelya dan Jimin berada di pasar raya untuk membeli barang masakan manakala Ibu Syakirinaa dan Yusuf sedang duduk berehat di rumah. Memandangkan ibu bapa mereka mahu pulang selepas urusan mereka di Korea sudah selesai, Aurelya bercadang mahu masak makanan Korea yang dia tahu untuk makan tengahari ni. Yusuf dan Ibu Syakirinaa datang ke Korea bukan sahaja datang untuk melawat Aurelya dan Jimin, malah rumah Puan Haejin dan Tuan Taeil juga disinggah. Yusuf sebenarnya pun ada urusan bersama bossnya di Korea.

Aurelya dan Jimin ketika ini sedang berjalan bersebelahan dengan Jimin yang menolak troli itu.

"Kau apa yang nak takut sangat ambik barang tu?" tanya Jimin yang sudah menyirap bila isterinya tak nak dengar cakap dia. "Ambik je lah, hargakan aku cakap tak kisah" kata Jimin lalu barang Aurelya yang sedang dia tengok harga sudah bertukar tangan. Barang tersebut terus dimasukkan ke dalam troli. Aurelya menjeling Jimin yang sudah membuat muka bersahaja.

"Cuba fikir kalau awak miskin" bidas Aurelya dan dia memandang makanan makanan disebelahnya. "Aku tak nak fikir" bidas kembali Jimin dan itu betul betul membuat Aurelya lebih menyirap dengan lelaki sebelahnya ini.

"Kau tunggu sini sekejap, aku nak pergi ambik barang aku jap" kata Jimin dan selepas sahaja Aurelya mengangguk, Jimin pun terus beredar. Tempat yang dia mahu pergi ialah, dimana terdapat pelbagai coklat. Dia tahu isterinya itu memang menyukai coklat coklat disini. Jimin pun mengambil beberapa paket coklat disitu selepas melihat terdapat tanda halal ataupun tidak.

Jimin pun mahu pergi kembali ke arah Aurelya tiba tiba ada orang memanggilnya dari belakang. Dia pun memusingkan badannya, terus dia ternampak dua orang yang sudah tersenyum manis melambai kearahnya. Jimin tersenyum kecil.

"Kau buat apa sini?" tanya Hoseok selepas bersalaman dengan Jimin cara mereka. "Jarang pergi sini nak main rugbi" jawab Jimin sarkastik dan Hoseok terketawa disitu. Mata Jimin mula melirik pada seseorang yang berada di sebelah Hoseok. "Kau pulak apahal dengan si Hoseok. Cakap dah official ein" kata Jimin apabila Farrah sudah tersenyum senyum disitu.

"Sampai ke pasar raya kau bawak dia Hoseok. Bapak ah Seok, low class dating kau dengan dia ni" kata Jimin dan Hoseok bersama Farrah terketawa disitu. "Memang tak lah aku dating dengan dia. Aku ni ha  teman Hoseok nak beli apa entah mak dia suruh. Ni Aurelya ada ke kat sini?" kata Farrah lalu dia membetulkan cara berdirinya itu. Jimin kemudian mengangguk angguk.

"Ada dia tengah pilih barang kat sana"

"Ouh lupa nak bagitahu, malam ni Yoongi dengan Nasuha nak jumpa kita semua dekat satu tempat. Nanti aku send location dekat kau. Pastikan datang tau" kata Hoseok dan dia memandang Jimin dengan penuh makna. Farrah yang verada disitu berasa hairan. "Inshaallah lah." jawab Jimin dan dia teringatkan sesuatu. "Macam mana Tae dengan Eika?" tanya Jimin lalu dia memandang Hoseok dan Farrah silih berganti. "Kitaorang tak tahu sangat tapi Tae kata Eika dah okay dah dengan dia" jawab Hoseok tenang. "Okay lah aku pergi dulu tau. Jumpa malam nanti" kata Jimin dan selepas mengucapkan selamat tinggal apa semua itu, dia pun beredar dan menuju mencari Aurelya.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now