69 ☾

1.4K 133 54
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.





Aurelya yang sudah baring mengiring mula tersedar apabila rambutnya mula merimaskan mukanya. Dia mengalihkan rambutnya yang tutup mukanya itu dan berura ura untuk tidur kembali tetapi dia mula terasa sejuk dengan keadaan sekelilingnya. Terus sahaja dia mencapai remote aircond yang diletakkan di meja lampu disitu dan dinaikkan suhu aircond tersebut. Kemudian dia masukkan tangannya ke dalam selimut dan memejamkan matanya kembali tetpi dahinya mula berkerut. Dinaikkan sedikit selimutnya dan lihat keadaan dirinya, dia terkejut dan mula teringatkan kejadian malam semalam. 

Serta merta dirinya berasa malu, dia memusingkan kepalanya untuk melihat ke arah Jimin dan apa yang dia nampak Jimin yang memandangnya dan dia tidak berbaju sedang bersandar pada katil manakala tangannya memegang telefon. Aurelya makin berasa malu dan memusingkan kembali kepalanya. 

Apa nak buat ni, halah malunya. Kati hati Aurelya yang betul betul kepala hotak dia dah tepu. Kemudian dia terasa katilnya seperti begegar, ah mungkin Jimin mahu turun dari katil dan pergi tandas mungkin? Baru dia nak berasa lega, dia terasa tangan Jimin memeluk pinggang belakangnya dan juga deruan  nafas Jimin mula terasa di bahu terdedahnya. Jimin pula tiba tiba mencium bahu Aurelya yang terdedah itu. Mahu meremang bulu roma Aurelya. 

"Hi sunshine" bisik Jimin pada telinga Aurelya. Aurelya hanya mendiamkan diri, weyh malu bodoh nak buat apa ni woii. "Kau nak masuk tandas dulu atau aku?" tanya Jimin pada Aurelya. "Erm awak lah" jawab Aurelya yang masih tidak memandang Jimin. Aurelya pun terasan katilnya bergerak gerak, dan itu membuktikan Jimin sudah menuju ke tandas.

Tekaan Aurelya salah, baru sahaja kepala Aurelya pusing, sebuah ciuman terlekat pada bibirnya. "Don't be shy" kata Jimin sambil menatap mata Aurelya yang berbaring itu sebelum dia bangun dan betul betul menuju ke tandas.

Aurelya pun duduk dari baringannya, selimut tetap dipegang di dadanya. Aurelya meraup wajahnya. Dia tersenyum kecil dan juga mahu terketawa. Dia malu dan pada masa yang sama hatinya suka. Aurelya mula teringat saat saat malam itu.

"I believe you, pebende siaa" kata Aurelya perlahan kemudian dia terketawa perlahan. "Ee bodoh ah" bisik Aurelya yang bibirnya masih ada sengihan. Dengar je pintu bilik air itu terbuka terus riak wajah Aurelya di biasakan. Tengok lah betapa lamanya Aurelya berangan sehinggakan Jimin sudah selesai mandi.

Aurelya menyelitkan rambutnya ke belakang telinga. Ha sekarang dia tak tahu macam mana nak pergi tandas. Dia sekejap sekejap memandang Jimin yang sedang mencari baju untuk dipakai. Jimin pun sekejap sekejap memandang Aurelya yang masih terkulat kulat duduk dekat atas katil. Dia tersengih kecil dan pandangannya terus terberhenti pada kesan kesan di leher Aurelya.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now