48 ☾

1K 83 11
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.












Majlis itu seperti biasa, dijayakan dengan sungguh meriah.

Sohee ada juga mahu berjumpa dengan Aurelya tetapi dihalang serta merta oleh Jimin. Bukan sombong tetapi untuk keselamatan Aurelya juga.

Setelah majlis itu tamat pada pukul 12 lebih dan tetamu juga sudah pulang, Puan Haejin datang ke arah Aurelya yang sedang makan buah pisang di kerusi. Rambutnya yang tadinya dilepaskan sudah diikat secara messy bun yang sangat sangat messy ya kawan kawan.

Puan Haejin melihat Aurelya yang sedang melihat pekerja pekerja untuk majlis untuk sedang berkemas.

"Liya" sapa mesra Puan Haejin pada Aurelya. "eih mama" Aurelya yang tadinya duduk secara menggelungsur itu terus duduk seperti biasa.

"you look different" kata Puan Haejin sambil terketawa kecil lalu tangannya mengusap rambut Aurelya. "is that bad?" tanya Aurelya yang memegang rambutnya yang tangannya masih memegang pisang yang dimakannya tadi.

"no no you pretty the way you are" Aurelya tersenyum manis kepada Puan Haejin. Siapa je tak suka dipuji cantik kan?

"Jimin mana?" tanya Puan Haejin pada Aurelya selepas melihat ketiadaan Jimin itu. "erm tak tahuuu. tadi dia terus pergi bila nampak ada satu pekerja ni tak boleh nak angkat kotak kotak yang isi dia alas meja tu. Jimin tolong pakcik tu tadi" Aurelya meneruskan memakan buah pisangnya tadi.

Patutlah Puan Haejin nampak kot yang diapakai anaknya tersangkut dekat kerusi yang dia duduki sekarang ni.

"papa mana?" tanya Aurelya. "ouh papa dah naik tidur penat sangat katanya." Aurelya mengangguk sambil tersenyum.

"kalau macam tu mama pun kena rehat jugak. dah malam sangat ni" kata Jimin yang baru sahaja membantu seorang pakcik ini. Lalu dia menongkatkan tangannya pada kerusi yang diduduki ibunya.

Aurelya melihat Jimin yang memakai kemeja hitam dan lengannya dilipat. Tipu Aurelya tak suka tengok Jimin sekarang. Berdebar dia lain macam malam ni.

"ya lah Jimin. ni bawak isteri kamu ni masuk rehat jugak" kata Puan Haejin lalu dia bangun dari duduknya.

"erm yang lain ni, kalau boleh esok lah baru sambung sebab malam dah bagi melanjut. saya tak nak awak semua penat. jadi esok je awak sambung kerja ni balik. okay?" kata lembut dari Jimin.

"baik puan!" kata pekerja pekerja disitu dengan senyuman. Selepas itu Puan Haejin tersenyum pada Jimin dan Aurelya.

Jimin pun duduk di hadapan Aurelya. "Mama punya senyuman tak pernah hilang kalau jumpa dengan orang" Aurelya melihat Jimin. "That's why lah papa in love with her" Jimin meregangkan badannya muka penat. "well yes, cuba lah tengok anak dia yang sorang ni, senyum pun tak nak" kata Aurelya tanpa memandang Jimin. Saje menyakat Jimin.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now