60 ☾

1.2K 108 38
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.










Pada keesokkan harinya Aurelya sudah discharge hospital. Aurelya ketika di dalam hospital, doktor hanya berkata yang Aurelya hanya penat dan air tidak cukup dalam badan.

Perkara yang dibincangkan semalam itu tetap dibincang oleh mereka tetapi tidak bagi Aurelya. Jimin menyuruh Aurelya dan kawan kawannya itu untuk berehat di dalam wad itu manakala Jimin dan kawan kawannya itu sibuk berfikir tentang masalah tersebut. Kalau nak dikatakan rumah tu ada yang menumpang dan tidak berpuas hati, tak mungkin lah. Awal awal lagi mereka sudah membuat doa selamat ketika mereka mahu menetap di rumah itu.

Kalau itulah sebabnya memang tidak masuk akal. Tetapi kalau lah penyebabnya kerana hasad dengki dari manusia yang tak pernah kenal erti bersyukur itu, mungkin betul. Kerana tak semua manusia menyukai mereka. Dengan apa yang dia dengar dari keluarga pihak isterinya itu, lagi membuak buak dia rasa bahawa ada orang yang menghantar benda benda kufur ini pada keluarga barunya itu.

Jimin melihat Aurelya ketika lampu isyarat bertukar menjadi merah.

Jimin melihat Aurelya ketika lampu isyarat bertukar menjadi merah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aik tak macam orang baru lepas sakit sahaja. Jimin memandang kedepan kembali. Tiba tiba Jimin mengambil tangan Aurelya yang sedang memegang telefon itu tanpa melihat Aurelya. Aurelya memandang Jimin dan dia sempat mengawal riak wajahnya apabila Jimin menyium tangannya itu dengan lembut. 

Jimin yang sedang melihat kearah depan terus memandang Aurelya yang masih memandangnya itu dengan pandangan seperti dia tidak melakukan apa apa. Tanpa sengaja handphone yang dipegang Aurelya itu terjatuh. Bibir Jimin masih melekat di tangan Aurelya.

Aurelya masih memandang Jimin yang berkelakuan pelik baginya itu. Jimin tersengih sebelum dia meneruskan perjalanannya tetapi tangannya masih memegang erat tangan Aurelya. Aurelya masih setia memandang Jimin. Handphonnenya yang terjatuh itu tidak diambil kisah buat masa sekarang. Jimin dengan sengihan nakalnya itu masih memandang keatas jalan raya.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now