66 ☾

1.1K 109 18
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.








Keadaan di dalam rumah Aurelya dan Jimin. Jimin ketika itu berada di dalam bilik manakala Aurelya masih duduk di ruang tamu berhadapan dengan televisyen.

Aurelya memegang bibirnya perlahan. Hatinya tiba tiba tidak menentu akibat teringat kejadian di dalam kereta sebentar tadi. Jimin betul betul sudah berubah di hadapannya. Perangai dia lain macam tu yang buat Aurelya seram.

Flashback ;

Selepas sahaja mereka bersalaman dan mengucapkan selamat tinggal, semuanya pun beransur pulang.

Jimin sedang menghidupkan engine kereta dan kemudian dia membetulkan rambutnya.

"Not gonna lie tapi this is the best" kata Aurelya yang sudah melihat telefonnya. Jimin melihat perempuan di sebelahnya itu sekilas. "Ni nak pergi mana mana dulu ke atau balik terus?" tanya Jimin yang sedang menunggu Aurelya untuk menjawab. "Tak nak lah saya nak balik saya penat" kata Aurelya dan dia memandang Jimin dengan sebuah senyuman.

"I like you. I mean your smile" Aurelya terus mengangguk angguk perlahan. Bukan dia tak nampak Jimin pun seakan akan cepat membetulkan ayatnya itu. "Tapi saya lagi suka awak kalau awak senyum. Tak bermakna saya tak suka awak tau. Maksud saya, saya.." Jimin ketika itu sudah melihat Aurelya untuk perempuan itu meneruskan kata katanya.

Okay kepala hotak Aurelya freeze. Aurelya pun mengalihkan pandangannya secara perlahan. Malu k malu. Aurelya pun melemparkan pandangannya ke luar kereta apabila kereta itu sudah bergerak. Dia terdengar Jimin terketawa sinis di sebelahnya. 

"So conclusionnya kat sini, kau suka aku." kata Jimin dan Aurelya mengeluh nafasnya. Nampak sangat Jimin sedang menyindirnya ketika itu. Aurelya pun memandang Jimin di sebelahnya.

"Tak awak jangan perasan sangat, maksud saya.." Jimin memandang Aurelya dan cepat memandang ke arah jalan raya. Dan sekali lagi otak Aurelya freeze. Jimin terketawa yang amat menyindir sekali di telinga Aurelya. Aurelya terus menjeling Jimin yang dah sibuk nak menyakat dia.

"So what kalau saya suka awak pun? salah ke? tak kan ha" kata Aurelya yang masih tidak memandang Jimin. "Wait kau memang suka aku ke apa ni?" tanya Jimin yang Aurelya yang sendiri tak tahu apa tujuannya.

"Eih kenapa nak sibuk pulak. Itu perasaan saya bukan awak ha." kata Aurelya yang masih nak menang dalam perbualan ini. "Tak salah kan kalau aku nak tahu. Well aku bukan nak riak lah tapi nak cakap lagi sekali aku suami kau" kata Jimin dan Aurelya memandang meluat pada Jimin.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now