92 ☾

1K 113 29
                                    

M U A L A F

M U A L A F

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




"Aku harap kau dapat rahsiakannya terlebih dahulu dari parents Aurelya" pesan Jimin yang berada di hadapan Taeyong. Taeyong yang memeluk tubuhnya mengangguk perlahan.

"Nanti aku pesan dengan yang lain" jawab Taeyong pula dan kini Jimin pula yang mengangguk. "Dan jangan lupa yang jangan sampai Farrah, Hoseok, Yoongi dengan Nasuha tahu pasal hal ni. Aku tak nak diaorang risau. Kau tahu kan keadaan diaorang macam mana. Itu pun kau perlu pesan dengan lain tau" Taeyong menepuk bahu Jimin perlahan sambil tersenyum.

"Ayy no problem. Nanti aku bagitahu yang lain okay? no worries" jawab Taeyong dengan senyumannya dan Jimin membalas senyuman itu. "Terima kasih sebab sudi tolong aku. Aku pun mulanya dah buntu tak tahu nak buat apa. Terima kasih sumpah memang terima kasih" kata Jimin dan Taeyong terketawa kecil lalu dipeluk lelaki dihadapannya itu.

"Sejak bila pula lelaki depan aku ini jadi baik hati ha? mana sifat kerek kau tu" kata Taeyong dengan nada gurauannya kemudian dia menepuk beberapa kali belakang Jimin. "Aurelya kawan aku juga. Jadi aku buat apa yang aku termampu sahaja" kata Taeyong selepas dia melepaskan pelukan tersebut.

Pandangannya mula teralih pada Aurelya yang mula duduk dari baringannya. Jimin dan Taeyong terus mendapatkan Aurelya. Lelaki itu pun duduk di atas katil pesakit Aurelya dan riak wajahnya betuk betul nanpak yang dia risau. Niat Taeyong yang mahu menenangkan Aurelya itu mula terhenti.

Ingat Taeyong dia dah ada suami.

"I'll call the nurse" kata Taeyong dan kemudian dia keluar dari bilik personal pesakit itu.

"Aurelya it's me" kata Jimin dan menarik wajah Aurelya untuk memandangnya. Aurelya memandang ke arah sekelilingnya. "Jimin ah" badan Jimin terus dipeluk erat. Air mata yang sudah bertakung itu dibiarkan. "Sayang it's okay. It's over now" pujuk Jimin serentak itu dia mengusap belakang Aurelya.

Selang beberapa saat, tiga orang masuk ke dalam bilik itu termasuklah Taeyong. Doktor tersebut memeriksa keadaan Aurelya buat seketika.

"Tidak mengapa, keadaan isteri encik sudah stabil. Cuma hanya tunggu beberapa hari untuk kadar air di dalam badannya untuk meningkat" kata doktor tersebut dan Jimin hanya mengangguk lalu dia memandang Aurelya yang bersandar di katilnya. "Terima kasih doktor" kata Jimkn dan doktor perempuan tersebut hanya tersenyum manis sebelum dia keluar dari bilik tersebut.

Aurelya memandang Jimin kemudian Taeyong yang sudah buat muka terujanya pada Aurelya. "Sohee" wajah lelaki disitu terus berubah pelik. "Mana Sohee? dia okay? baby dia? okay?" tanya Aurelya lalu dia memandang Jimin. Jimin memandang Taeyong sekilas yang sedang mengetapkan bibirnya.

"Aku pergi dekat Jaehyun sekejap nanti aku datang balik" kata Taeyong lalu dia beredar pergi. Jimin memandang Aurelya yang sedang memandang ke arah selimutnya. "Aurelya" panggil Jimin perlahan.

[C] Mualaf   ╮ρjм  (S1)Where stories live. Discover now