مشهد من أحداث الجزء الثاني 😻😻🌸

52.5K 1.9K 69
                                    

اقتباس من أحداث الجزء الثاني 😻🙆(اقتباس يعني مشهد مشوق من احداث الجزء التاني مش فصل ياجماعه)

#لاتؤذوني_في_عائشة 🌸
#توضيح: المشهد ده ياجماعه حصل قبل ما حامي يتضرب بالنار يعني هيكون فلاش باك 🌸

_ملكيش دعوة بيا .... ابعدي عني
صرخ بها كثور هائج وهو يهرول ناحية سيارته .... في حين وقفت عائشة أمامه تحاول امتصاص غضبه هاتفة بترجي : عرفت ليه انا مكنتش عايزاك تعرف.... كده انت بتدمر كل حاجه ياحامي بتدمر نفسك وبتدمر اللي حواليك... وبتنهيني.
دفعها عنه بعنف ونطق بعين تلمع بالشر ف اتقدت زيوتنيتاه : أنتي ايه.... من يوم ماعرفتك وانا بعمل حجات مش عايزها .... خدتي الحاجة الوحيدة اللي بنتني وعملت حامي العمري.... خدتي قلبي وبعد ماكان ميت وبيتصرف من غير ذرة ندم بقيتي عماله تدوسي عليه علشان يفوق..... كام مره كانت روح الكلاب دول هتطلع على ايدي وانتي منعتيني؟!..... يوم ما جيت انتقم من نهله على اللي عملته وحررت قلبي من سيطرتك... قبل مااقتلها لقيتك مرمية قدامي غرقانة في دمك.... لو الحب هيخليني مااصفيهمش كلهم يبقى مش عايزه.... ابعدي عن طريقي يابنت الزيني .
كانت دموعها تتساقط وهي ترمقه بغير تصديق على ماتفوه به حتى هتفت بعتاب متألم : زعلان مني اني بمنعك عن الشر..... زعلان علشان مش عايزة حياتنا وحياة ابننا تفضل في ضلمة ملهاش آخر....تنهدت عاليا بتعب ثم عادت ترمقه بتلك العيون اللامعه متابعه : بس عارف انت صح.... انا اللي غلطانة... غلطانه اني وقفت قدام واحد كل حياته سوده وافتكرت اني بشوية النور اللي عندي هقدر اغيره..... حياتك اللي انت بتلومني عليها دي وبتقولي انك كنت حاببها وقلبك ميت بيدوس ولا يهمه.... هي السبب في أذي كل اللي حواليك.... هي السبب في ان أي حد يشيلك شوية حب في قلبه يبقى محطوط في دايرة انه يموت ويتأذي بأبشع الطرق ..... حبك اللي انت مستخسره فينا ده بيأذينا وهيفضل يأذينا طول ما انت مختار الضلمة.... وعلى فكرة اللي بيختار الضلمة بإرادته عمره مابيعرف يروح للنور لأن الضلمة بتفضل تسحبه لحد ما بيبقي جزء منها ياحامي..... لو اخترت طريقك ده يبقى احسنلك متحبناش....ابعد عننا وخد ضلمتك معاك.
دمعه هاربة فرت من عينه لكنها لم تخفف من لهيب ملامحه التي تشربت بالشراسة حتى ارتوت... وجموده وهو يتابع حديثها .... حركاتها... ايمائتها.
هتفت أخيرا بثبات : اختار ياحامي لو هتنفذ اللي في دماغك وتقتل رضوان يبقى تنسانا.
تحرك بثبات نحو سيارته في حين هتفت هي عاليا ببكاء : مقولتش اختيارك!
ألقى عليها نظرة أخيره وجلس على مقعد القياده ناطقا : هقتل رضوان.
همست بألم مميت  والحسرة تكسو ملامحها : حتى لو انت اتخليت.... انا عمري مااتخلى.... هتفضل الداء الوحيد اللي صابني وملوش دوا غيرك .
تحرك بسيارته في حين وقفت هي تذرف الدموع بصمت حتى جذب انتباهها صوت أحدهم من خلفها فااستدارت لتجد وحوش بشرية يهرولون حتى يصلوا إليها ... فجحظت عيناها برعب وهي تهرول منهم خوفا من أن تكون نهايتها على يد هؤلاء.

تنبيه 😂🙌
انا مبسوطة جدا والله من كل الكلام الحلو اللي اتقال والمسدجات اللي اتبعتت كمان حقيقي انتم كيان عظيم 😻❤ قريت كل كلمة والله العظيم واثرت في قلبي وممتنة لصاحبها 🌸
ثانيا : الناس اللي كلمت عائشة وحكمت عليها حكم مسبق وفجأة لبسوها كل مصايب الرواية 😂
عائشة هي النور اللي حول حياة حامي.... عائشة خافت من ردة فعل حامي.. واظن شفتوا لما عرف قرر يقتل رضوان ويدمر كل حاجه..... عائشة كان عايزة تمهد الطريق ع الأقل علشان توصل لردة فعل اهدى من كده.
مش معنى كده انها ملاك لا كلنا مليانين عيوب وعائشة برغم كل عيوبها إلا انها  الشوكة اللي واقفة في ضهر حامي ومانعاه من الشر.
يارب يكون اللي عايزة اوصله وصل 😻
استنوني في الجزء التاني مش هتأخر عليكم.... هينزل خلال اقل من شهر بإذن الله ❤
أي حد عايز يسأل عن حاجه في الرواية  أو براها يتفضل ❤🌸
وقولولي رأيكم وحماسكم 😂🙆

#لاتؤذوني_في_عائشةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن