الفصل الثاني والثلاثون الجزء الثاني (اصابك عشق)

86.7K 4.7K 657
                                    

شكرا جدا على دعمكم انا قرأت كل الكلام اللي كتبتوه وانا والله مقولتش اني يأست لأن اليأس مش طبعي انا بس قولت اني محبطة الفترة دي مش اكتر...حقيقي عندي حالة قفل من الكتابة بس هكتب لحد ماتروح علشاني وعلشانكم 😂❤❤
ومعلش ياجماعة اللي حاسس ان الرواية مط واحداثها وحشة ميقرأش لأن في بنت حصل منها اكتر من كومنت سلبي وانا مبحبش احرج حد حقيقي.
اخيرا بقى استمتعوا بفصل النهاردة وهو طويل 🌸❤

بسم الله الرحمن الرحيم

عذرا سنقطع اليوم مااعتادتم عليه من مقدمة تخترق قلوبكم... أود أن أرسل لكم أحد الرسائل... حامي  العمري وعائشة الزيني.... شخصيات ظهرت في حياتي في توقيت صعب للغاية لم أكن أمتلك فيه أي وقت حتى اتعامل مع ظهورهم بشكل يروق لي ولكم.... والآن قد ظهرت لكم هذه الرواية ببطلها الذي أثر في ذاتي وغير بي الكثير... الرواية مليئة بالأحداث والمشاعر والتدرجات كل شيء حقا يأخذ وقته الكافي له... قصة حب مستحيلة لن أكن صادقة معكم إذا جعلتها قصة رومانسية ساخنة من الفصل العاشر ربما.... فلكي ننهي هذا الجدال... إنني أحب أبطالي للغاية وأرى أنهم يستحقون عمل مذهل يليق بهم ...... الرواية تسير بترتيبات خاصة وستظل تسير بها ومعكم 🌸❤

منزل فخم ...كل قطعة أثاث به تضج بالحيوية... ولكن به برودة تضرب بكل ما احتوته جدران هذا المنزل وكأنها تعبر عن برودة صاحب هذا المنزل... تأمل "عمر" اسم "أمير" المحفور أمامه على أحد جدران هذا المنزل..... ابتسم بسخرية حينما شاهد كل تلك الصور ف"أمير" فخور بنفسه للغايه.... أخيرا خرج "أمير" سار ناحية "عمر" الذي استقام واقفا.... مد أمير يده للسلام قائلا : عمر ليك وحشة ياراجل.

رمق "عمر" كفه الممدود له بنظرة ساخرة وهتف : انت موحشتنيش خالص.

جلس "عمر" واضعا ساق فوق الآخرى هاتفا بثقه : طلبت نتقابل ياريت تقول اللي عندك؟

بدأ "أمير" في جس نبضه فقال بهدوء وهو ينفث دخان سيجارته : انت ايه نظامك مع حامي العمري؟!

_نفس نظامك معاه.

أجابه "عمر" بإقتضاب بينما دوى صوت ضحكات "أمير" في المكان وهو يردف بمكر: يعني مش طايقه... بس ليه يعني ده انا اعرف انه اداك شركه هنا واول صفقة كمان كانت هدية منه ليك.

هتف "عمر" بحده : كله بمجهودي... هو مجرد حط رأس المال وانا اللي اشتغلت عليه وبكبره.

مط "أمير" شفتيه قائلا : افهم من كده انك مستعد تبيعه.

رفع "عمر" حاجبيه قائلا بحيرة : والله المصلحة تحكم.... يعني لو لقيت فرصة أحسن من اللي ادهالي هبيعه طبعا.

ابتسم "أمير" بخبث مردفا : هتبيع الراجل اللي عملك اسم في السوق؟!

بادله "عمر" الضحكة قائلا بتلميح : متعلم منك... مش انت عملتها قبلي برضوا... وبعت ابويا وسرقت فلوسه وهو اللي كان السبب في كل العز اللي انت فيه.

#لاتؤذوني_في_عائشةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن