Badboy Ѽ ' 14

13.7K 783 39
                                    

' i love you. Remember . They cannot take you from me '
________________

| Naila & Ayyen Pov |

Naila menilik rupa parasnya di dalam cermin . Solekan yang sekata tidak tebal dan nipis dikenakan pada muka . Seakan tidak percaya itu ialah dirinya . Sangat anggun di dalam baju pengantin berwarna putih .

Mak andam di belakang tersenyum puas melihat hasil kerja tangannya .

" Perfecto . Sei bellissima ."

" Ha ? Maksudnya ? " kerut kening Naila . Pandai mak andam ini berkata dalam itali .

" Maksudnya you're beautiful . "

Naila hanya menggumam kecil saat diberitahu Mak andam .

Pintu diketuk dari luar sebelum masuk ke dalam mendapat perhatian dari gadis itu dan mak andam . Puan Widya datang ke arah Naila teruja .

Pipi Naila dipegang .

" Wow. Amazing my dear . You're Very beautiful ..Reen jom kita ke bawah . Pengantin lelaki dah siap . "

Naila mengangguk. Dia mengangkat punggung bangun dari duduk . Puan Widya menarik tangan Naila keluar dari bilik diikuti Mak Andam di belakang. Satu persatu tangga dituruni berhati-hati .

Di tingkat bawah , suasana riuh rendah kedengaran . Semua rakan rapat yang dikenali sekeluarga hadir dalam majlis nikah itu. Termasuk Tuan Hiroshi bersama bodyguard-bodyguardnya .

Segak dalam berbaju Melayu . Mulanya saat diberitahu Encik Fakel, dia Agak terkejut tapi bila difikir balik, ada baiknya Ayyen dan Naila berkahwin awal . Itu lagi baik . Reputasi keluarga pun tidak rosak .

Ayyen duduk menghadap tok kadi . Rakan-rakannya duduk berhampiran dengan jejaka itu . Memberi semangat. Konon.

" Chill, bro . Jangan gementar sangat. Dah macam diberak kucing je aku tengok muka tu . " seloroh Adriel di tepi kanannya . Tok kadi menggeleng kepala.

Ayyen mencebik . Kepala Adriel ditarik dan sengaja diluku . Rintih jejaka wajah ala-ala Kim Hanbin itu tidak diendahkan .

" Eh kau diamlah. Mentang-mentang aku yang menghadap tok kadi sekarang ni. Kau kenakan aku ya. "

" Kau nak kita tukar tempat ke? Aku okay je. Mana tahu aku lepas, kau tak lepas. " Kening diangkat berkali-kali. Panaskan hati Ayyen. .

" Woah! Ada hati nampak. "

" Ada hatilah aku cuba berbartler dengan kau ni. "

" Fuck off ! "

" Shut up both of you! Inikan majlis mulia. Takkan nak buat bising. And Ayyen mind to behave your words. " Ezraf seperti biasa meleraikan pergaduhan mulut antara Ayyen dengan Adriel.

Mereka berdua berbalas renungan dan jelingan.

Seketika suasana menjadi sunyi . Tak lama lepas itu, suasana kembali seperti sediakala penuh dengan bisikan-bisikan hangat.

" Beautiful.. "

" Wow ! Your angel very pretty.. "

Never Far Away From Badboy | CompleteWhere stories live. Discover now