九十六 🍒

469 69 4
                                    

pindah? hahaha! lawaklah! eomma selalu buat lawak kan! kan?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

pindah? hahaha! lawaklah! eomma selalu buat lawak kan! kan?

jaeni yang mempunyai senyuman terus pudar senyumannya daripada mukanya apabila ibu kandungnya memberitahu apa yang sebenarnya berlaku.

" jaeni tak faham. kenapa jaeni kena pindah ke amerika? " soal jaeni dan tidak sempat ibu kandungnya menjawab, bapanya, sanghyuk datang dan berkata...

" tiba masanya untuk jaeni pergi bersama dengan eomma. dah lama appa nak bagitau tentang nie pada jaeni tapi appa tiada keberanian untuk bagitau. tapi, ini sebahagian daripada perjanjian kami berdua; taeil dan jaeni akan ke pindah amerika selepas hari jadi jaeni yang ke-18. "  terang sanghyuk dan jaeni tidak percaya apa yang dia dengar. pindah ke amerika?

jaeni tidak tahu apa hendak dia rasa; sedih, kecewa, marah, gembira? dia sendiri tak tahu. tapi sanggup kah dia pindah ke amerika dan tinggalkanlah keluarga yang telah buat dia gembira setelah setahun bersama?

" tolong, jaeni. eomma rindukan jaeni sesangat. eomma nak jaeni dengan oppa kamu pindah ke amerika dengan eomma. eomma tak nak keseorangan di sana tanpa anak-anak eomma. " kata ibu kandung jaeni. jaeni tidak tahu hendak membalas apa juga. minda dia sekarang penuh dengan pelbagai benda.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

keesokan harinya tiba. jaeni bangun pagi dengan perasaan yang campur baur. memori semalam masih lagi segar dalam mindanya. disini sahajakah kehidupannya bersama dengan wanna one?

telefonnya berbunyi, menandakan seseorang telah mesejnya. ia dari group chat rakan-rakan rapatnya.

GUCCI BAES

miso
jaeni...

suyeon
boleh tak kau datang ke
taman yang dulu-dulu kita
selalu pergi

jiwoo
penting sangat
datang lepas kau
habis makan dan mandi

jaeni melepaskan keluhan berat dan tidak tahu apa akan berlaku nanti.

▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂▂

" nah. " kata jiwoo yang sedang memegang kotak yang mengandungi memori mereka bersama sejak kecil hingga kini.

" kami tau yang kau akan pindah ke amerika nanti. " kata suyeon.

" jadi kami kumpulkan semua memori kita daripada pensel yang kita semua sering kongsi hinggalah gambar kita ketika di trip ke jeju. " kata miso.

" supaya kau boleh ingatkan kami dan tidak lupakan persahabatan kita. " kata jiwoo. jaeni tidak berkata apa-apa dan terus memeluk mereka bertiga.

" korang terbaiklah. aku takkan lupakan korang dan sentiasa ingat korang. " kata jaeni dalam pelukan. mereka merasai tangisan terjatuh daripada mata jaeni kerana terlalu sedih untuk meninggalkan kawan-kawannya.

" kau kawan terbaik pernah aku ada. kau sentiasa berada di sana kalau aku perlukan. aku takkan lupakan memori kita bila kita prank budak-budak laki waktu sekolah rendah when april fool's day... " kata miso yang membuat jaeni tersenyum.

" ada kau dalam life aku, aku tak pernah merasa kegembiraan sebegini jika kau pergi tapi nak buat macam mana...takdir kata kita tak boleh bersama selamanya tapi sentiasa ingat kalau kau nak seseorang, aku akan sentiasa ada di sisi kau untuk tolong. " kata miso yang membuat jaeni menangis kerana kata-kata miso.

" okay, aku nak pendek ja kata-kata aku sebab aku tak nak tengok kau nangis. so, kau adalah kawan yang terbaik, pandai, cantik dan pelik pernah aku ada dan aku tak menyesal ada kawan macam kau. " kata jiwoo dan peluk jaeni yang sudah menitis air mata walaupun kata-kata jiwoo pendek sahaja.

akhir sekali, suyeon, rakan jaeni yang pertama pernah jaeni buat. suyeon lah kawan pertama jaeni ketika dia mula persekolahan. tidak suyeon bermula kata-katanya, jaeni sudah memeluk suyeon dan menangis.

" kau lah orang pertama yang kawan dengan aku. kau lah yang tolong aku bila budak-budak lain buli aku. kau lah yang ingin berkawan dengan aku walaupun aku datang dari keluarga yang bukan kaya. kau lah segalanya untuk aku. terima kasih sebab segalanya, suyeon. aku kemungkinan hilang tanpa kau. " kata jaeni dengan tangisan terjatuh dari matanya.

suyeon sendiri rasa terkejut, tidak tahu hendak balas apa dan terus peluk jaeni. suyeon rasa dihargai selama dia berkawan dengan jaeni, akhirnya jaeni pandai juga untuk ekspres perasaan kepada orang. jiwoo dan miso turut juga memeluk mereka berdua.

" nanti kalau kau ada di amerika, jangan lupa kami tau. "

" call kami bila kau sampai sana. "

" and kalau jumpa, budak cute, hit me up. " jaeni tertawa kecil dengan gelagat kawan-kawan dia.

" but in seriousness, kalau kau keseorangan, kami ada di sisi kau. kau cuma kena call ja, kay? " kata suyeon dan jaeni angguk kepalanya sambil mengelap tangisannya.

" dah, no more tears. jom pergi makan. aku belanja. " kata miso dan mereka sekawan berlalu pergi ke kedai ayam yang mereka sering pergi. jaeni tidak menyesal ada kawan-kawan macam mereka.

💫

double update hari nie! aq post malam nie untuk semua readers aq yg nak balik asrama esok so nie special untuk ampa semua. sorry klu boring. enjoy~

VOTE & COMMENT

6.11.2018 > 9.12PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now