cuarenta y nueve 🌠

1K 114 1
                                    

( aku x dak pic sungwoon dgn guanlin bersama XD )

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

( aku x dak pic sungwoon dgn guanlin bersama XD )

sungguh seronok jaeni mampu bertukar menjadi pelbagai binatang tetapi tiba masa dia untuk bergerak ke tempat lain pulak. jaeni memasuki ke dunia seperti ia sebuah zoo. teringin jaeni hendak ke zoo.

di sana, ada pelbagai binatang. walaupun binatang itu sudah pupus, ia masih wujud dalam dunia itu. tetapi satu perkara sahaja yang berbeza tentang zoo dunia ini dengan zoo dunia manusia.

" good day, milady! " jaeni terkejut akan suara itu berkata kerana ia sangat kuat hingga jaeni terjatuh ke lantai. jaeni mencari dari mana datangnya suara itu tetapi kelihatan tiada manusia berada di sana, cuma binatang sahaja.

" up here, milady. " jaeni jenguk kepalanya ke atas untuk melihat dan kelihatan binatang yang berkata itu. haiwan Zirafah yang berkata itu.

" sorry for making you shocked, milady. " kata zirafah itu. itu yang berbeza antara zoo dunia manusia dan zoo dunia ini, binatang di zoo sana boleh bercakap.

" wow, kau boleh bercakap. " kata jaeni dengan penuh terpegun. tidak sangat haiwan di sana boleh bercakap.

" of course i can talk. so, what brings you here to our zoo, milady? " soal si zirafah itu dengan penuh baik hati dan amanah.

" tak tau. aku saja mai. " jawab ringkas jaeni. nampak sangat dia sudah malas untuk memikirkan tujuan dia berada di sana.

" i see. well, would like me to tour you around this zoo? "

" jom! " jawab jaeni dengan gembira dan zirafah itu mengangkat jaeni dan letaknya di belakang zirafah itu. pertama kali jaeni menaiki zirafah dan tidak sangka zirafah sebesar itu.

" panjangnya leher zirafah nie. " kata jaeni, cukup kuat untuk dirinya dengar dan bukan untuk zirafah itu.

zirafah itu mula membawa jaeni sekitar zoo tersebut. jaeni sangat gembira dapat menunggang zirafah itu sambil menerokai zoo itu. jaeni masih tidak tahu apa nama zirafah tersebut.

" guanlin. " jawab zirafah yang bernama guanlin itu. sungguh sama namanya dengan guanlin yang dia sentiasa kenal tetapi dia malas mahu memikirkan lalu membiarkan sahaja.

jaeni bertanya macam-macam soalan lagi kepada guanlin dan terlihat guanlin menjawab dengan penuh ikhlas dan baik hati. sewaktu mereka bersiar-siar, mereka bertembung dengan seorang manusia. jaeni sangat kenal dengan manusia itu.

" sungwoon~ " kata jaeni apabila bertembung dengan manusia itu tetapi kelihatan manusia itu tidak terima dengan panggilan yang jaeni panggil dia tadi.

" aku bukan sungwoon. ramai orang suka kata aku macam tu. "

" habis kalau kau bukan sungwoon, kau sapa? "

" aku tiada nama betul tetapi aku ada nama panggilan, iaitu honey cloud. " kata manusia itu. jaeni tetap akan panggil dia sungwoon. ( a/n ; jgn soal pasal apa nama dia honey cloud. aq sendiri x tau XD )

sungwoon tidak membuang masa untuk menunggang atas guanlin si zirafah itu dan mereka berdua menerokai zoo tersebut bersama-sama. ternyata sungwoon adalah penjaga zoo sana. ia ternyata bintang di sana kena sungwoon dan sayang akan sungwoon.

" woah, semua binatang sayang kat kau. jeles aku. " kata jaeni dan sungwoon membuat muka bangga kepada jaeni.

mereka teruskan lagi sehingga ke hujung zoo tersebut. itu yang jaeni sangkakan tapi ada lagi sebenarnya. guanlin mula terapung dari tanah dan mereka terbang naik ke atas ke bahagian binatang yang berterbangan pulak. tidak sangka ada zoo di udara.

di sana, turut juga ada makhluk yang telah pupus. ia menarik lagi apabila jaeni terjumpa seekor unikorn di sana. zoo mereka ada unikorn. jaeni telah adakan kunjungan yang menarik di zoo itu dengan pertolongan sungwoon dan guanlin. mereka turut teman jaeni ke kedai cenderahati untuk belikan beberapa cenderahati untuk dirinya.

" kami harap kau berseronok di zoo kami. "

" dan jangan lupa untuk datang lagi. "

jaeni berlalu pergi apabila sudah melawat kedai cenderahati mereka. jaeni tidak tahu yang dia masih di zoo udara yang menyebabkan dia terjatuh dari langit. sungwoon dan guanlin terlupa untuk memberitahunya.

jaeni jatuh dari langit hingga dia diselamatkan oleh seseorang.

💫

bab nie sepatutnya hantaq semalam but aku lupa so yeah 😄 jap lagi aku hntaq next chap yeah 😄

VOTE & COMMENT

17.3.2018 > 1.33PM

Brothers ↻ Wanna One √Where stories live. Discover now